AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:09 #1 Skrevet lørdag kl. 20:09 Jeg har alltid hatt mange "separate" venner, som er venner jeg har som ikke er en del av min "kjerne"vennegruppe. Jeg snapper også en del med venner, både jenter og gutter. Min samboer synes ikke det er innafor at jeg snapper direkte med det motsatte kjønn. Jeg mener derimot at dette er en viktig del av mine vennskap, og at vårt kjærlighetsforhold ikke kan være til hinder for vennskapet til mine venner. Hvem overreagerer i denne situasjonen? Anonymkode: ffaf6...be4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:10 #2 Skrevet lørdag kl. 20:10 Han overreagerer. Anonymkode: 62f6d...573 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:21 #3 Skrevet lørdag kl. 20:21 han utviser kontrollerende adferd.. Anonymkode: 91b8e...b90 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:29 #4 Skrevet lørdag kl. 20:29 Har dere vært sammen lenge? Mulig mannen min har hjernevasket meg, men da vi ble sammen så sluttet jeg gradvis å ha mannlige venner da han synes det var veldig spesielt. Helt naturlig nå etter 5 år at ingen av oss snapper med noen av det motsatte kjønn Anonymkode: f6ce7...f7c 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:11 #5 Skrevet søndag kl. 17:11 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har alltid hatt mange "separate" venner, som er venner jeg har som ikke er en del av min "kjerne"vennegruppe. Jeg snapper også en del med venner, både jenter og gutter. Min samboer synes ikke det er innafor at jeg snapper direkte med det motsatte kjønn. Jeg mener derimot at dette er en viktig del av mine vennskap, og at vårt kjærlighetsforhold ikke kan være til hinder for vennskapet til mine venner. Hvem overreagerer i denne situasjonen? Anonymkode: ffaf6...be4 Hvordan vet han om hvem du snapper med ? Min vet ikke hvem jeg har som venn på snap, insta eller FB, så hvem jeg snapper eller melder med, vet han ingenting om. Men viss det plutselig kommer mange snap på rekke og rad, så kan han spørre hva som skjer. Da viser jeg det (som regel bilder av solnedgang eller annet vissvass). Ingenting å skjule og han har ingenting med hvem jeg melder med. Typen din kjenner vel igjen på seg selv og det er et dårlig tegn. Anonymkode: e9eda...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden Tja. Tenker det er forståelig om det er tidligere flammer/dater det er snakk om, men ellers tenker jeg at man må få ha de vennene man har. Jeg hadde nok kunnet reagert om mannen min fikk NYE venninner på snapchat (som ikke også er mine venner), men generelt sett aner jeg ikke hvem han har på vennelistene sine. Vi har begge venner av begge kjønn, og det er helt uproblematisk. Jeg har tidligere vært i forhold der det var mange meninger rundt hvem man fikk lov til å være venner med og ikke, og det trives jeg ikke med. Jeg elsker friheten vi begge har nå, og etter flere år har han aldri gitt meg noen grunn til å ikke stole på ham, så det funker helt strålende å gi blaffen i sånt for min del. Anonymkode: 3978f...222
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 5.9.2026 den 22.09): Jeg har alltid hatt mange "separate" venner, som er venner jeg har som ikke er en del av min "kjerne"vennegruppe. Jeg snapper også en del med venner, både jenter og gutter. Min samboer synes ikke det er innafor at jeg snapper direkte med det motsatte kjønn. Jeg mener derimot at dette er en viktig del av mine vennskap, og at vårt kjærlighetsforhold ikke kan være til hinder for vennskapet til mine venner. Hvem overreagerer i denne situasjonen? Anonymkode: ffaf6...be4 Ingen overreagerer. Dere har bare forskjellige meninger. Anonymkode: c6432...2a5 1 1
Kålrota Skrevet 9 timer siden #8 Skrevet 9 timer siden Jeg orker ikke slik kontroll. Jeg har venner av begge kjønn og snakker med dem jevnlig. Jeg er åpen om det, da. Mannen synes det er helt greit. Han har også kvinnelige venner.
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Skrevet 9 timer siden Om noen hadde forsøkt å dirigere mine vennskap på noen som helst måte så hadde det for meg vært et tegn på at de ikke trenger å være i min omgangskrets. Det er uavhegig om det er kjærester eller venner. Ingen får lov å kontrollere eller revidere meg. Anonymkode: 795fa...aa9
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Skrevet 8 timer siden Jeg har svart i lignende tråder før, og min erfaring er at dette handler mye om alder og livssituasjon. Da jeg var yngre og student for eksempel, spesielt før barn, da hadde man sin egen tid som man disponerte som man ville. Massen med venner var bare VENNER, spilte ingen rolle om det var jenter eller gutter, det var mer hvilken sirkel jeg møtte de i, for eksempel universitetet, deltidsjobben, kollokviegruppen, studentorganisasjonen, venner fra hjemstedet, osv. Etter hvert som man blir eldre så fylles tiden opp med flere forpliktelser, og fritiden begrenses, man må begynne å prioritere på en annen måte og noen har man rett og slett ikke tid til å treffe så ofte, eller ha hyppig kontakt med. Med tiden får man kjæreste, som blir samboer, som man etter hvert får barn sammen med. Da er plutselig tid uten forpliktelser dyrebar. Hvis man bruker den lille tiden man har til disposisjon på andre enn kjæresten så føles det rart ut om den blir brukt på andre menn. Verre er det ikke. Som ung og barnløs tenker jeg det ikke skal spille noen rolle om man har kontakt med jenter eller gutter, så lenge du prioriterer kjæresten din og forholdet deres. At du legger fra deg mobilen når dere er sammen. For det er ganske respektløst å sitte klistret til mobilen når dere skal ha tid sammen, og du attpå til kanskje sitter å chatter med andre gutter. Hva synes du er rimelig? Kan han bruke tid på andre jenter mens dere er sammen? Eller fylle en del av tiden sin på å ha kontakt med andre jenter enn deg? Anonymkode: 27289...cf5 1 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (På 5.9.2026 den 22.09): Jeg har alltid hatt mange "separate" venner, som er venner jeg har som ikke er en del av min "kjerne"vennegruppe. Jeg snapper også en del med venner, både jenter og gutter. Min samboer synes ikke det er innafor at jeg snapper direkte med det motsatte kjønn. Jeg mener derimot at dette er en viktig del av mine vennskap, og at vårt kjærlighetsforhold ikke kan være til hinder for vennskapet til mine venner. Hvem overreagerer i denne situasjonen? Anonymkode: ffaf6...be4 Dersom du er åpen om hvilken relasjon dere har hatt og hvilken type snap/meldinger dere sender til hverandre = jeg er på ditt parti Dersom du holder tilbake informasjon om at du melder med en eks, en du har ligget med eller du vet er interessert i deg = jeg er på hans parti Anonymkode: 2c7e5...d64 1 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Skrevet 8 timer siden Hva som er greit for oss kommer an på hvem det er. Er det en barndomskompis som er som en bror for henne og som aldri har prøvd å flørte, så er det null problem. Men ingen av oss ville likt om en gammel flørt tok kontakt på snap, eller en som man ikke har et langvarig vennskap med. Anonymkode: d6573...4a6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå