AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:47 #1 Skrevet lørdag kl. 17:47 Jeg har nylig oppstått støvallergi, men blir helt ekstremt trett av Cetirizin/Zyrtec. Altså så trett at jeg ikke tar sjansen på å kjøre bil. Er det andre som har hatt det slik, og har dere funnet/fått resept på medisin som ikke har den effekten? Anonymkode: d2c0b...f4b
Voksenstudent Skrevet lørdag kl. 17:50 #2 Skrevet lørdag kl. 17:50 Woof! Det finnes en annen mye dyrere uten resept, du får kjøpt på apotek som ikke gjør deg bomull i hodet eller trøtt. Veit ikke om det er lov å skrive navnet her..?
Voksenstudent Skrevet lørdag kl. 17:51 #3 Skrevet lørdag kl. 17:51 Hvis du går på farmasiet.no kan du lese om den. Da skjønner du hvilken jeg mener.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:53 #4 Skrevet lørdag kl. 17:53 Hvis du tar den fast, så vil sannsynligvis bivirkningene avta eller forsvinne. Anonymkode: da0a8...f03
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:57 #5 Skrevet lørdag kl. 17:57 Bevis å få prøve Aerius. Anonymkode: e6ae5...140 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:15 #6 Skrevet lørdag kl. 18:15 Jeg kan sove i et døgn av å ta Zyrtec, men har god erfaring med Telfast og Aerius. Telfast kan du kjøpe reseptfritt for å teste ut, men antar at den er billigere med resept. Voksenstudent skrev (22 minutter siden): Woof! Det finnes en annen mye dyrere uten resept, du får kjøpt på apotek som ikke gjør deg bomull i hodet eller trøtt. Veit ikke om det er lov å skrive navnet her..? Det er ikke noe problem å skrive produktnavn her. Anonymkode: 8dcbb...739
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:20 #7 Skrevet lørdag kl. 18:20 Bruker Aerius - ingen problem med tretthet. Anonymkode: d1797...3f6
Voksenstudent Skrevet lørdag kl. 18:20 #8 Skrevet lørdag kl. 18:20 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kan sove i et døgn av å ta Zyrtec, men har god erfaring med Telfast og Aerius. Telfast kan du kjøpe reseptfritt for å teste ut, men antar at den er billigere med resept. Det er ikke noe problem å skrive produktnavn her. Anonymkode: 8dcbb...739 Okay, navnet er Telfast.
Zwish Skrevet lørdag kl. 18:21 #9 Skrevet lørdag kl. 18:21 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg har nylig oppstått støvallergi, men blir helt ekstremt trett av Cetirizin/Zyrtec. Altså så trett at jeg ikke tar sjansen på å kjøre bil. Er det andre som har hatt det slik, og har dere funnet/fått resept på medisin som ikke har den effekten? Anonymkode: d2c0b...f4b For det første- ta den på kveld, for det andre- det går over etter et par uker. Opplevde det samme, aldri sovet så godt som de ukene. Også gikk det over, dessverre for meg.
Ullvott Skrevet lørdag kl. 18:24 #10 Skrevet lørdag kl. 18:24 Jeg blir også veldig trøtt av Zyrtec/Cetiriczn, og fastlegen skrev ut Aerius til meg. Telfast kan også være et alternativ. 1
Fighter83 Skrevet lørdag kl. 18:32 #11 Skrevet lørdag kl. 18:32 (endret) AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg har nylig oppstått støvallergi, men blir helt ekstremt trett av Cetirizin/Zyrtec. Altså så trett at jeg ikke tar sjansen på å kjøre bil. Er det andre som har hatt det slik, og har dere funnet/fått resept på medisin som ikke har den effekten? Anonymkode: d2c0b...f4b Bedre å starte på aerius først. Fungerer denne godt så slipper du å bli så sliten + at den har lengre effekt. Endret lørdag kl. 18:33 av Fighter83
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:55 #12 Skrevet lørdag kl. 18:55 Tusen takk for svar alle sammen. Da finnes det håp. 😄 Vet ikke om jeg tror helt på at symptomene går over ved kontinuerlig bruk. Gikk på kvalmestillende gjennom store deler av forrige svangerskap. Det var en type antihistamin. Til tross for laveste dose var jeg permanent zombie i 4 måneder, helt til jeg kunne slutte med medisinen. Anonymkode: d2c0b...f4b
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:08 #13 Skrevet søndag kl. 12:08 Jeg er en av de 10%ene av befolkningen som blir trøtte av Cetirizin. Tar de om kvelden. Løste problemet for min del. Tar de riktignok ikke fast, så vet ikke hvordan det blir med tilvenning. Anonymkode: 888c8...b43
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:39 #14 Skrevet søndag kl. 12:39 Jeg hadde det slik med Polaramin for mange tiår siden. Hadde gått på dem lenge, så merket ikke hvor trøtt jeg var. Sluttet med dem og "våknet opp", plutselig var jeg ikke trøtt lenger. Fant ut at når jeg kuttet ut melk, egg og gluten, så tålte jeg mer. Jeg var allergisk mot pollen og kjæledyr, og det eneste som hang igjen i noen år var snue fra eksponering for katt. Anonymkode: 7ce1f...31b
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:50 #15 Skrevet søndag kl. 12:50 Ta det om kvelden Anonymkode: 67294...bf5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå