AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:43 #1 Skrevet lørdag kl. 17:43 I går kjøpte jeg norske epler. De smaker utrolig godt, men for 1kg betalte jeg 55,-. Det syns jeg ikke de var verdt. Anonymkode: c1653...02b 2
moomino Skrevet lørdag kl. 17:50 #2 Skrevet lørdag kl. 17:50 (endret) Plukket i hagen der mi datter leier. Huseier sa vi kunne plukke det vi ville av plommer, epler og kirsebær. Så vi plukket i dag 90 L med plommer og 10 kg med epler. Elsker norsk frukt Hør med lokal gruppe om noen har som du kan plukke. Det er mye av det en del steder Endret søndag kl. 06:52 av moomino 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:32 #3 Skrevet søndag kl. 06:32 Jeg betaler mer enn gjerne for norske epler. Bor midt i epledistrikt og vet hvor mye de jobber. Anonymkode: 6fd41...95d 2 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:37 #4 Skrevet søndag kl. 06:37 moomino skrev (12 timer siden): Plukket i hagen der mi datter leier. Huseier sa vi kunne plukke det vi ville av plommer, epler og kirsebær. Så vi plukket i dag 90 L med plommer og 10 kg med epler. Elsker norsk frukt Ok. Tenkte du å gi noen til ts da eller ville du bare fortelle at du får det gratis? Anonymkode: b0bfb...c0c 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:39 #5 Skrevet søndag kl. 06:39 Norske epler er utrolig gode. I år har jeg derimot blitt skuffet over plommene, som ikke har vært så gode som de pleier å være. Hverken de som er plukket i hagen eller de som er kjøpt i butikken. Anonymkode: ac478...a12 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:41 #6 Skrevet søndag kl. 06:41 Norske epler er på tilbud i neste uke, i flere butikker ☺️ Anonymkode: 7e7cf...cc2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:42 #7 Skrevet søndag kl. 06:42 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok. Tenkte du å gi noen til ts da eller ville du bare fortelle at du får det gratis? Anonymkode: b0bfb...c0c At det går ann å legge ut på gruppe der en bor så er det en del som gir bort Der vi bor er det hver høst folk som legger ut at folk kan komme å plukke alt fra rips, solbær,stikkelsbær, epler plommer. Noen og potet og gultot Anonymkode: a7d3b...441
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:38 #8 Skrevet søndag kl. 10:38 Ja, norske epler er i så stor grad bedre enn de utenlandske at jeg knapt kjøper annet. Stusser nærmest over folk som kjøper epler f.eks. om sommeren, når det finnes så mye annet godt av frukt og bær. Synes ikke det er dyrt med norske epler - ofte er de på tilbud også. Foretrekker Aroma eller Gravenstein. Et veldig godt Gravenstein-eple er kanskje det beste. Ellers har jeg lest (og delvis erfart) at et er de største eplene som er best - antakelig fordi de har fått mest sol og næring, så de er saftigere og mer smakfulle. Kanksje i motsetning til det man skulle tro, av og til er jo det det de mindre vekstene som er best. Nyter plommer nå - har hatt hos både Rema og Kiwi til 60 kroner kiloen, noe jeg synes er ganske rimelig. De jeg har hatt har vært store og gode. Anonymkode: ea49d...98b 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:57 #9 Skrevet søndag kl. 10:57 AnonymBruker skrev (17 timer siden): I går kjøpte jeg norske epler. De smaker utrolig godt, men for 1kg betalte jeg 55,-. Det syns jeg ikke de var verdt. Anonymkode: c1653...02b Jeg kjøpte en pose X-tra epler som var norske. 29.90 for 1 kg. Nydelige. Anonymkode: e05bf...cf9
Stacy__ Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 5.9.2026 den 19.43): I går kjøpte jeg norske epler. De smaker utrolig godt, men for 1kg betalte jeg 55,-. Det syns jeg ikke de var verdt. Anonymkode: c1653...02b Vi har en del i hagen vår som ingen vil ha 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden Stacy__ skrev (2 timer siden): Vi har en del i hagen vår som ingen vil ha Jeg vil ha, men bor nok ikke i nærheten av deg...Ringsaker. Anonymkode: 7c834...274
Natttåke Skrevet 18 timer siden #12 Skrevet 18 timer siden Jeg liker ikke epler, men dersom jeg hadde likt dem ville jeg betalt prisen. Særlig om de var usprøyta og hadde fått modnet slik de skulle på treet.
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #13 Skrevet 17 timer siden Stacy__ skrev (3 timer siden): Vi har en del i hagen vår som ingen vil ha Ser at flere legger ut på lokal fb side. Kom og plukk bær og epler. Anonymkode: 17c78...285
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå