Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er en upopulær mening. Kongens sarkofag koster staten 20 mill. Hva tror dere hele opplegget av begravelse og dette dødsfallet koster staten? 
jeg er monarkist og har respekt for monarkiet, men samtidig sier kongen at alle mennesker er like mye verdt.. er vi det? Andre jobber røva av seg for å få endene til å møtes og skattes ihjel, mens avgiftene stiger til værs. 
Alt det pisset de «store» folkene skal få av goder, mens vi som jobber i helse og oppvekst skal stå underbemannet i spagat og løpe raskere og raskere. Betale mer og mer skatt, mens enkelte skal få alt på sølvfat. Hva er vitsen i å jobbe ? Man kan leve godt på nav også slik innvandrerne får. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kristineeeee skrev (18 timer siden):

Dette er en upopulær mening. Kongens sarkofag koster staten 20 mill. Hva tror dere hele opplegget av begravelse og dette dødsfallet koster staten? 
jeg er monarkist og har respekt for monarkiet, men samtidig sier kongen at alle mennesker er like mye verdt.. er vi det? Andre jobber røva av seg for å få endene til å møtes og skattes ihjel, mens avgiftene stiger til værs. 
Alt det pisset de «store» folkene skal få av goder, mens vi som jobber i helse og oppvekst skal stå underbemannet i spagat og løpe raskere og raskere. Betale mer og mer skatt, mens enkelte skal få alt på sølvfat. Hva er vitsen i å jobbe ? Man kan leve godt på nav også slik innvandrerne får. 

Jeg tror man må skille mellom menneskeverd og samfunnsmessig verdi. Alle kan ha samme grunnleggende menneskeverd, uten at alle har samme status, betydning eller verdi i enhver sammenheng.

Når kongen dør får han en stor nasjonal markering fordi han representerer staten, historien og monarkiet. Det betyr ikke at livet hans er mer verdt enn ditt, men at rollen hans har større symbolsk og samfunnsmessig betydning.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg er også monarkist og er spent på å se sarkofagen. Den bør være bra til 20 mill.

Når du skriver at kongen sa at alle er like mye verdt, mener du den nye kongen i talen sin? Jeg tenkte også litt ekstra på akkurat den, jeg synes det blir litt hult når det kommer fra den kanten.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (5 timer siden):

Jeg er også monarkist og er spent på å se sarkofagen. Den bør være bra til 20 mill.

Når du skriver at kongen sa at alle er like mye verdt, mener du den nye kongen i talen sin? Jeg tenkte også litt ekstra på akkurat den, jeg synes det blir litt hult når det kommer fra den kanten.

Den avdøde kongen som sa det mange ganger. Men ord er ord. Er vi like mye verdt i realiteten? 
de stakkars barna som ikke får BPA og kommer seg ut på aktiviteter med jevnaldrende fordi det er innsparing og det koster. Mens kongens sarkofag og hele dødsfallet med alt av vakter og sikkerhet hva koster det? Døde personer er mer verdt enn levende barn? 

• Liker 3
Skrevet
Kristineeeee skrev (6 minutter siden):

Den avdøde kongen som sa det mange ganger. Men ord er ord. Er vi like mye verdt i realiteten? 
de stakkars barna som ikke får BPA og kommer seg ut på aktiviteter med jevnaldrende fordi det er innsparing og det koster. Mens kongens sarkofag og hele dødsfallet med alt av vakter og sikkerhet hva koster det? Døde personer er mer verdt enn levende barn? 

Den nye kongen har sagt det samme

Sitat

Vi tror på et samfunn bygget på lov og rett – og der alle er like mye verdt.

https://www.kongehuset.no/taler-og-budskap/kong-haakon-viii/minnetale-over-kong-harald-v

For meg blir det ironisk all den tid han har helt spesielle privilegier mtp lov og rett.

For ikke å snakke om at innsatte nå sier at MBH blir behandlet bedre enn dem.

https://www.dagbladet.no/nyheter/far-reaksjoner-spesielt-a-se/85092853

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Så tittelen å tenkte at dette er noe jeg og har lurt lenge på så jeg velger å se bort i fra konge og flagget å heller svare på tittelen, ja og nei.

Nesten alle er verdt utrolig mye for noen, i følelser og tanker, minner og alt det dere men for samfunnet er vi vel ikke det og det synes godt, Mm fikk ny lunge i mens en som satt på venteliste fikk ikke pga alder, altså var han mindre verdt ( nå gikk vel hun før mange i køen misstenker jeg men hva vet vel jeg). Min far fikk kreft å fikk ikke livsforlengende bahandling pga alder. I enkelte yrker er kvinner mer verdt enn menn og omvendt. Politikere kan gjøre hva de vil ser det ut til å så sykemelde seg 1 år om de blir tatt så gå inn i en ny stilling med bedre lønn, blir jeg tatt for å drite meg ut på jobb er det bay bay. Jeg har en sykdom som gjør meg avhengig av div hjelpemidler og utstyr, blir det krig så stiller det jeg trenger neppe øverst på lista over hva staten prioriterer og du får ikke lov å ha et lite lager hjemme, må jeg opereres så må jeg pent stille meg i kø, trur du alle her i landet må det?  Så kan vi jo gå inn på hvem kjenner hvem, har du mye penger har du mange frikort vanlige dødelige ikke har osv osv. En som bort langt ut i hutteheita får ikke samme velferdstilbudet som en som bor sentralt, innvandrere får automatisk full pensjon når de kommer hit, noe en som har jobbet i 50 år ikke får, Ukrainere som er her får etter hva jeg leser 550 000 i året pluss pluss for å være her, vet mange innvandrer får bosted , førerkort bil osv av staten.

Så NEI vi er ikke like mye verdt for sta, sykehus, oljefondet og gud vet hva men for meg er min datter like mye verdt som min sønn.

Sånn, da var det ute av hodet og dagen går videre.

• Liker 2
Skrevet

For eliten og politikere så er ikke alle like mye verdt. Det ser man på hvor vanskelig de har gjort det for folk og hvor lite de bryr seg. Så lenge politikerne har det de trenger blåser de i resten. Man bruker skattepengene på kongefamilien men ikke på å forbedre skoler, ha gratis skolemat blant annet og det kuttes i feks AAP stønader og de har ødelagt bolig og strømmarkedet. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Overskriften er interessant men hovedinnlegget som forsøker å underbygge tittelen på tråden er i beste fall tåpelig. Å bruke Kongen som eksempel og deretter sette slitere i helsevesenet opp mot innvandrere som (påstått) får "alt" fra NAV faller på sin egen urimelighet. 
Svaret på overskriften er "NEI, alle er ikke like mye verd" Verden er både tilfeldig og urettferdig men skyld ikke på Kongen, NAV eller innvandrerne for at verden er slik 😠

Endret av Gorgonzola
  • Liker 1
Skrevet

Hva med å heller finne andre eks enn Kongen😏Som ABB. Nå skal han visst på tinder for det er en menneskerett. Hvor mye har han kostet og fremdeles koster staten? 

• Nyttig 1
Skrevet
stine40 skrev (11 timer siden):

Hva med å heller finne andre eks enn Kongen😏Som ABB. Nå skal han visst på tinder for det er en menneskerett. Hvor mye har han kostet og fremdeles koster staten? 

Han kommer seg ikke på Tinder. Han får ikke lov å ha kontakt med omverden. Ikke internett. Han får en play station han kan spille på, uten å spille med andre brukere. Han sitter isolert. 
Denne mannen har ingen rettigheter. Han har drept 77 mennesker og ødelagt livene til flere hundre familier. Økonomisk har han ødelagt hele regjeringskvartalet. Så nei han har ikke rettigheter. 
han får mat og har to undulater han kan snakke med. Hvis han synes det er kjipt å sitte i forvaring på isolasjon så var dette et valg han tok før 22. juli. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...