Gå til innhold

Provera Mensen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mensensmerter og blør litt, jeg er på dag 8 av Provera kuren. Hvorfor blør jeg nå, trudde jeg skulle blø etterpå jeg?

Anonymkode: c29e8...75d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende at dosen ikke er høy nok, eller at det er en bivirkning av tablettene med spotting. (Jeg har mer eller mindre gått på provera i snart 20 år, så har litt erfaring). Jeg må ta dobbel dose for at ikke det skal bli spotting ut av det. 

Anonymkode: 745f4...e78

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det kan hende at dosen ikke er høy nok, eller at det er en bivirkning av tablettene med spotting. (Jeg har mer eller mindre gått på provera i snart 20 år, så har litt erfaring). Jeg må ta dobbel dose for at ikke det skal bli spotting ut av det. 

redigering: obs, jeg anbefaler deg ikke å ta dobbel dose altså, du må snakke med legen din om dette. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

redigering: obs, jeg anbefaler deg ikke å ta dobbel dose altså, du må snakke med legen din om dette. 

Jaja! Bare lurte på om den ikke funket eller hva som skjer🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva skjer når kuren er ferdig? Blør man mye?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva skjer når kuren er ferdig? Blør man mye?

For meg så kan det variere mye, fra en liten blødning til kraftig blødning i 2 - 3 dager til det roer seg ned resten av uka. Det vil være helt umulig for meg å anta hvordan du kommer til å ha det, men det er som en vanlig mens egentlig. Noen ganger har det hendt at jeg ikke har blødd ettet kuren også, men dette har vært sjeldent.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

For meg så kan det variere mye, fra en liten blødning til kraftig blødning i 2 - 3 dager til det roer seg ned resten av uka. Det vil være helt umulig for meg å anta hvordan du kommer til å ha det, men det er som en vanlig mens egentlig. Noen ganger har det hendt at jeg ikke har blødd ettet kuren også, men dette har vært sjeldent.  

Ja okei! Er spent og nervøs🤞🏼🤣har pcos og tykke slimhinner mener jeg på gynekologen sa. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ja okei! Er spent og nervøs🤞🏼🤣har pcos og tykke slimhinner mener jeg på gynekologen sa. 

Det går nok helt fint :) Jeg har hatt blødningsforstyrrelser pga myomer i livmoren. Jeg burde egentlig ha fjernet livmoren for lenge siden, men jeg får ikke lov, for jeg får kun lov å ta narkose hvis det er snakk om for å redde livet mitt pga annen sykdom jeg har. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde imellom. Tok tre kurer, mensen varte 7 og 14 dager. Men mindre blødning enn de grusomme fossefallene jeg pleier å ha. Er i overgangsalder. Hjalp ikke for meg.

Anonymkode: 07c4c...ca4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...