Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er usikker på om jeg orker å pendle til studiet i fem år. Jeg har ikke mulighet til å flytte for øyeblikket på grunn av livssituasjon. Jeg må regne med å dra til studiet på obligatorisk oppmøte ca. tre ganger i uken, og det blir cirka fem timer reise per gang. Det er alt av kollektivtransport. Jeg blir lett kvalm av å ta buss, så jeg får ikke lest noe på bussen, men tenkte muligens å høre på noe pensumrelatert på lydbok.

Jeg skjønner at dere ikke kan svare på hvor mye jeg klarer, men det hadde vært fint å høre andres erfaringer. 

Anonymkode: cce06...9ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde fint gjort det om det var 3-4 samlinger i semesteret, kanskje sove over 2-3 dager på samling, men om det er flere ganger i uka, definitivt nei. Studier krever overskudd. Ville tro dette også kan bli betydelige merutgifter. 

Når jeg har valgt studier har jeg søkt muligheter på flere universiteter, og sett etter hvordan de legger opp studiet. Har prioritert samlingsbaserte studier på deltid, da har det gått greit med lenger reise. Nå er det også en del som har nettundervisning (gjerne distriktsuniversiteter og nordpå). Kan du kanskje finne studier med et annet opplegg/ evt på deltid som passer din livssituasjon bedre?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kjøpt meg bil for å få det gjennomført. 

Anonymkode: 26386...5c8

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...