AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:44 #1 Skrevet fredag kl. 13:44 Har noen hatt det? Ja jeg vet det kan være en sykdom. Men sliter generelt med noe helseangst. Og etter at jeg leste om div sykdommer, så puster jeg veldig tungt så fort jeg går en liten tur til butikk. Noen her opplevd dette? Anonymkode: ec378...c3a
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:45 #2 Skrevet fredag kl. 13:45 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har noen hatt det? Ja jeg vet det kan være en sykdom. Men sliter generelt med noe helseangst. Og etter at jeg leste om div sykdommer, så puster jeg veldig tungt så fort jeg går en liten tur til butikk. Noen her opplevd dette? Anonymkode: ec378...c3a Er ikke sliten ellers. Men hjertet pumper veldig mye. Og jeg sliter med og puste normalt når jeg går små turer. Lurer på om det kan være angst. Anonymkode: ec378...c3a
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:46 #3 Skrevet fredag kl. 13:46 Når du har helseangst bør du IKKE lese om sykdommer. Anonymkode: 90540...079 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 05:10 #4 Skrevet lørdag kl. 05:10 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har noen hatt det? Ja jeg vet det kan være en sykdom. Men sliter generelt med noe helseangst. Og etter at jeg leste om div sykdommer, så puster jeg veldig tungt så fort jeg går en liten tur til butikk. Noen her opplevd dette? Anonymkode: ec378...c3a Ja!! Jeg har det nå! Hatt det i 2 uker, helt forferdelig. Har også helseangst. Har sjekket lunger og hjertet og alt er fint.. Det presser i brystet og veldig tungt å puste. Anonymkode: 97ab2...f9f
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 05:13 #5 Skrevet lørdag kl. 05:13 Snakk med fastlegen om det 🌸 ikke hør på svart/hvitt folket her inne. Anonymkode: c5587...64f
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 05:50 #6 Skrevet lørdag kl. 05:50 Når tungpusten kom etter at du leste om sykdommer så er det rimelig at det kan være en sammenheng der, spesielt siden du allerede har helseangst. Det gjør ingenting å ta en time hos fastlegen din for en sjekk og snakke ut om hvordan du har det. Anonymkode: 59e89...60f 2 2
isw Skrevet lørdag kl. 06:56 #7 Skrevet lørdag kl. 06:56 Du kan gjerne ta en sjekk hos legen, men siden dette skjedde etter at du begynte å lese om det, så er det jo lite sannsynlig at du tilfeldigvis har fått en lunge eller hjertesykdom akkurat da. Jeg tror du er overfokusert på pusten din og da kan man få sånne symptomer. Det som typisk skjer er at man puster for mye (hyperventilerer) og da går konsentrasjonen av CO2 i blodet ned. Kroppen blir alarmert over dette og gjør tiltak for at du skal puste mindre. Da er det vanlig å både føle seg tungpustet og kunne få pustestopp en kort periode for å normalisere mengden CO2 i blodet igjen. Råd: Glem pusten din. La den gå som den vil, om den er rask, langsom, tung eller hva det nå er. Kroppen ordner dette selv. Du får nok oksygen uten at du trenger fokusere på det Lykke til ❤️
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:14 #8 Skrevet lørdag kl. 10:14 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja!! Jeg har det nå! Hatt det i 2 uker, helt forferdelig. Har også helseangst. Har sjekket lunger og hjertet og alt er fint.. Det presser i brystet og veldig tungt å puste. Anonymkode: 97ab2...f9f Er det bare når du er i aktivitet og går? Anonymkode: ec378...c3a
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:34 #9 Skrevet lørdag kl. 10:34 Jeg hadde det. Viste seg å være astma, og ikke angst. Anonymkode: 02214...5b3 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:39 #10 Skrevet lørdag kl. 14:39 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det bare når du er i aktivitet og går? Anonymkode: ec378...c3a Nei mest i aktivitet, men også litt i hvile. Anonymkode: 97ab2...f9f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå