AnonymBruker Skrevet 4. september #1 Skrevet 4. september Min bestevenninne gjennom flere år har hatt et evigvarende datingliv. Fra hun ble singel for 6 år siden har det bestått i korte forhold og enormt antall ons osv. Jeg så på henne som nærmest «coachen» min da jeg selv ble singel for over 2 år siden, fordi hun kjente til dating gamet og jeg selv var en naiv, sårbar og godtroende person.. Som følge av å ha nærmest vært kontinuerlig i forhold siden jeg var 16 - er 30 nå. Men 9 mnd som singel og mye knall og fall ifb gutter, og der jeg fikk passet mitt betydelig påskrevet av denne venninnen for å gi for mye sjanser, naiv etc.. Så lærte jeg en gang for alle. Fant en fantastisk mann etter en god stund.. Men hun - står på stedet hvil.. Når fant lykken og roen med meg selv så leser jeg menn som en åpen bok. Det er så lett å se hva og hvorfor de gjør som de gjør når du har følelsene dine i sjakk. Noe jeg trodde venninnen min hadde, men niks! Hun er nærmest verre enn meg. Etter så mye feilet relasjoner så prøver jeg å si til henne, ta det rolig og slapp av. Ikke rush inn i ting og ha det evigvarende dating kjøret pågående 24/7. Hun tok de rolig i nøyaktig 5 mnd og fant en gjennom Hinge, lå med han med en gang og fortalte om han til alle med en gang. Alle skulle møte han 1 uke etter de hadde møttes og jeg syntes det ble alt for raskt, men greit nok. Men litt beruset på 17 mai sier hun - han sa at han hadde nevnt meg til moren hans. Jeg tok signalene med EN GANG lovebombing 101 og future faking… Men hun så jo bare forbi det. Til info har denne mannen barn fra før av og er i starten av 30 årene. Så kommer vi til det andre, han ringer henne 4 ganger om dagen og er helt vanvittig på. Skulle være med hverandre HELE tiden… Ut å drikke og tjohei hele veien. Introduserte hverandre for familie knappe 2 mnd inn og var så vanvittig intens. 2 - røde flagget, ting som starter med et brak ender ofte opp i røyk like fort. Men så har jo de holdt det gående i 3+ mnd.. og nå kom BOMBEN. For et par dager siden så sier venninnen min - han har bare sendt meg god natt mld de siste 6 dagene. Til info ringer denne mannen som nevnt 4 ganger daglig og det er nok mye mld foruten om. Og da tar jo jeg hint nr 3… Begynner på exit plan nå etter hun har lagt han ut på ig og vist han til folk, for nå ble det plutselig veldig seriøst. Lovbomberen trekker seg ut som de alltid gjør etter 3 month rule… Nei, da kommer hun med 101 unnskyldinger om at han er utbrent, han er overarbeidet og har så mye på seg. Men i alle dager, hvorfor kommuniserer han ikke det. Sender en mld og forteller at han har så mye på seg og dermed ikke får snakket så mye som han ønsker. Fordi han har ingen interesse av deg, hun er ikke en prioritet. Hun sier han er så overarbeidet og jobber hele tiden, hvorfor plutselig etter 3 mnd tilfeldigvis slutter han å ringe på nesten 1 uke når han har ringt 4 ganger daglig før. Altså er hun helt blind. Min kjæreste jobber 14t dager og kjører flere 10 mil og nærmest våken 1 døgn og ringer, sender mld og holder meg oppdatert når han er travel. Selv etter nesten 1 år sammen. Menn prioriterer de tingene som er viktig for dem og det er så tydelig når man ikke blir en prioritet lengre. Menner dere ikke enig at han er på vei ut..!? Og når hun spurte han så bare bekreftet han at han var sliten. Selvsagt sier jo han det for å holde henne på gli. Altså jeg blir helt matt av at hun skal være så naiv. Gi meg råd for hvordan jeg skal prøve å overbevise hun og kom med eks fra deres erfaringer som understreker min «analyse» her. Anonymkode: 37972...7cd
AnonymBruker Skrevet 4. september #2 Skrevet 4. september Synes du er altfor involvert i andres kjærlighetsliv. Det er litt fjortis å analysere slik. Anonymkode: d0fb6...6e9 16 15
AnonymBruker Skrevet 4. september #3 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Synes du er altfor involvert i andres kjærlighetsliv. Det er litt fjortis å analysere slik. Anonymkode: d0fb6...6e9 Når venninnen din truet med å selvmord sist hun hadde kjærlighetssorg for hun orket ikke mer i beruset tilstand… Så er det alvor.. Da hadde du involvert deg du og! Som en god venninne som er redd for at hun skal gå på samme feilen atter en gang! Anonymkode: 37972...7cd 1
Biloba Skrevet 4. september #4 Skrevet 4. september Det er alles rett å gjøre vurderinger og valg i dating og intime relasjoner. Hun er sannsynlig utfotdringer i å vurdere egne og motpartens føkelser, intensjoner og forpliktelsesvilje. Relasjonsforståelse er komplisert. Jeg forstår at du vil henne det beste, og også at det kan være frustrerende å bli tett involvert i berg- og dalbanen hennes i åt etter år. Men uansett, du kan ikke forvente at hun skal outsource vurderinger og beslutninger til deg. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september #5 Skrevet 4. september Noen forhold innledes raskt, andre går sakte fram. Ingen av delene trenger å være feil. Selv mener jeg at når man har blitt voksen vet man litt mer hva man vil ha, og ikke minst hva man ikke vil ha, og da gjør det ingen ting om det går litt fortere. Du er også veldig opptatt av "spillereglene" og "faguttrykkene". Love-bombing, 3 month rule, exit plan; seriøst - folk er forskjellige. Han trenger ikke være en bevisst manipulator (slik love bomberen er): han kan like gjerne være enten stormforelsket eller usikker. Etter en tid flater jo denne intensiteten heldigvis. Dessuten var hun jo like intens og uten bremser selv. Er han på veg ut? Kanskje, kanskje ikke. Alt her i verden trenger ikke være hint og tegn. Av og til tilpasser og vektlegger man bare observasjonene sine til slik man vil det skal være. Har du noe med det? Nei, og i alle fall ikke hvis hun ikke ber deg om råd. Det er jo forskjellen mellom dere: du valgte å bruke henne som en veileder, men slik jeg forstår det er det ingen ting som tyder på at hun gjør det samme. Anonymkode: 9a9fa...458 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. september #6 Skrevet 4. september Du får vel si ifra til henne at du ikke orker å høre på alt det pisset hennes Anonymkode: 1396f...4c5
AnonymBruker Skrevet 4. september #7 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Når venninnen din truet med å selvmord sist hun hadde kjærlighetssorg for hun orket ikke mer i beruset tilstand… Så er det alvor.. Da hadde du involvert deg du og! Som en god venninne som er redd for at hun skal gå på samme feilen atter en gang! Anonymkode: 37972...7cd Er dere 16? Dette burde vel først og fremst hun lære noe av, om hun ikke gjør det så er det hvertfall ikke ditt problem. Anonymkode: 36059...9dd 3
AnonymBruker Skrevet 4. september #8 Skrevet 4. september Skjønner ikke hvorfor han er interessert i noen som har ligget så mye rundt. Han kommer muligens til å gå på en smell. Anonymkode: 89e4e...913 1
AnonymBruker Skrevet 4. september #9 Skrevet 4. september Vet du med sikkerhet at hennes mål i livet er å ha en relasjon slik som du har? La dama date og leve livet, si til henne at om hun trenger deg er du der også må du slutte å fokusere på hennes liv og hennes menn. Du virker å leve ditt liv igjennom din venninne. Anonymkode: 807c3...9d7 2
Fighter83 Skrevet 4. september #10 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min bestevenninne gjennom flere år har hatt et evigvarende datingliv. Fra hun ble singel for 6 år siden har det bestått i korte forhold og enormt antall ons osv. Jeg så på henne som nærmest «coachen» min da jeg selv ble singel for over 2 år siden, fordi hun kjente til dating gamet og jeg selv var en naiv, sårbar og godtroende person.. Som følge av å ha nærmest vært kontinuerlig i forhold siden jeg var 16 - er 30 nå. Men 9 mnd som singel og mye knall og fall ifb gutter, og der jeg fikk passet mitt betydelig påskrevet av denne venninnen for å gi for mye sjanser, naiv etc.. Så lærte jeg en gang for alle. Fant en fantastisk mann etter en god stund.. Men hun - står på stedet hvil.. Når fant lykken og roen med meg selv så leser jeg menn som en åpen bok. Det er så lett å se hva og hvorfor de gjør som de gjør når du har følelsene dine i sjakk. Noe jeg trodde venninnen min hadde, men niks! Hun er nærmest verre enn meg. Etter så mye feilet relasjoner så prøver jeg å si til henne, ta det rolig og slapp av. Ikke rush inn i ting og ha det evigvarende dating kjøret pågående 24/7. Hun tok de rolig i nøyaktig 5 mnd og fant en gjennom Hinge, lå med han med en gang og fortalte om han til alle med en gang. Alle skulle møte han 1 uke etter de hadde møttes og jeg syntes det ble alt for raskt, men greit nok. Men litt beruset på 17 mai sier hun - han sa at han hadde nevnt meg til moren hans. Jeg tok signalene med EN GANG lovebombing 101 og future faking… Men hun så jo bare forbi det. Til info har denne mannen barn fra før av og er i starten av 30 årene. Så kommer vi til det andre, han ringer henne 4 ganger om dagen og er helt vanvittig på. Skulle være med hverandre HELE tiden… Ut å drikke og tjohei hele veien. Introduserte hverandre for familie knappe 2 mnd inn og var så vanvittig intens. 2 - røde flagget, ting som starter med et brak ender ofte opp i røyk like fort. Men så har jo de holdt det gående i 3+ mnd.. og nå kom BOMBEN. For et par dager siden så sier venninnen min - han har bare sendt meg god natt mld de siste 6 dagene. Til info ringer denne mannen som nevnt 4 ganger daglig og det er nok mye mld foruten om. Og da tar jo jeg hint nr 3… Begynner på exit plan nå etter hun har lagt han ut på ig og vist han til folk, for nå ble det plutselig veldig seriøst. Lovbomberen trekker seg ut som de alltid gjør etter 3 month rule… Nei, da kommer hun med 101 unnskyldinger om at han er utbrent, han er overarbeidet og har så mye på seg. Men i alle dager, hvorfor kommuniserer han ikke det. Sender en mld og forteller at han har så mye på seg og dermed ikke får snakket så mye som han ønsker. Fordi han har ingen interesse av deg, hun er ikke en prioritet. Hun sier han er så overarbeidet og jobber hele tiden, hvorfor plutselig etter 3 mnd tilfeldigvis slutter han å ringe på nesten 1 uke når han har ringt 4 ganger daglig før. Altså er hun helt blind. Min kjæreste jobber 14t dager og kjører flere 10 mil og nærmest våken 1 døgn og ringer, sender mld og holder meg oppdatert når han er travel. Selv etter nesten 1 år sammen. Menn prioriterer de tingene som er viktig for dem og det er så tydelig når man ikke blir en prioritet lengre. Menner dere ikke enig at han er på vei ut..!? Og når hun spurte han så bare bekreftet han at han var sliten. Selvsagt sier jo han det for å holde henne på gli. Altså jeg blir helt matt av at hun skal være så naiv. Gi meg råd for hvordan jeg skal prøve å overbevise hun og kom med eks fra deres erfaringer som understreker min «analyse» her. Anonymkode: 37972...7cd Hun trenger psykologisk hjelp ikke en venninne som skal være bedrevitende. Prøv heller å støtte hennes og få henne til å reflektere over hvorfor hun føler behov for å ha så dårlig tid. 2
Frk. Viaggio Skrevet 4. september #11 Skrevet 4. september To tips til deg: 1 - Slutt å være så dømmende, generaliserende og bedrevitende. Det er ikke til nytte for hverken henne eller deg. En god venninne vil støtte og forstå, og ikke henge ut og henge seg opp i "I told you so". 2 - Bruk heller tiden og dette overskuddet du tilsynelatende har på å lære deg bedre norsk, for Gud bedre hvor mange skrivefeil og tegn på svikt i den grunnleggende norskkunnskapen innlegget ditt viser. 6
AnonymBruker Skrevet 4. september #12 Skrevet 4. september Du var sannelig blitt en ekspert på dating ts..👏👏. Anonymkode: 19d5a...ee8
AnonymBruker Skrevet 4. september #13 Skrevet 4. september Høres ut som et par harry damer man ikke ønsker å bli rammet av. Anonymkode: e1dc4...a1f 2
-jk- Skrevet 4. september #14 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Skjønner ikke hvorfor han er interessert i noen som har ligget så mye rundt. Han kommer muligens til å gå på en smell. Anonymkode: 89e4e...913 Vi er da mange som ikke bryr oss om det etter hvert så berømte "bodycounten". Har aldri falt meg inn å spørre engang. 4
AnonymBruker Skrevet 4. september #15 Skrevet 4. september -jk- skrev (11 minutter siden): Vi er da mange som ikke bryr oss om det etter hvert så berømte "bodycounten". Har aldri falt meg inn å spørre engang. Det er en viss grense. Folk flest er ikke begeistret hvis partneren har vært svært promiskuøs. Anonymkode: 89e4e...913 1
-jk- Skrevet 4. september #16 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er en viss grense. Folk flest er ikke begeistret hvis partneren har vært svært promiskuøs. Anonymkode: 89e4e...913 For min del kommer det helt an på grunnene. Er det fordi hun rett og slett er glad i sex er det helt ok. Er det derimot fordi hun har et stort behov for bekreftelse så er det ikke like ok. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september #17 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min bestevenninne gjennom flere år har hatt et evigvarende datingliv. Fra hun ble singel for 6 år siden har det bestått i korte forhold og enormt antall ons osv. Jeg så på henne som nærmest «coachen» min da jeg selv ble singel for over 2 år siden, fordi hun kjente til dating gamet og jeg selv var en naiv, sårbar og godtroende person.. Som følge av å ha nærmest vært kontinuerlig i forhold siden jeg var 16 - er 30 nå. Men 9 mnd som singel og mye knall og fall ifb gutter, og der jeg fikk passet mitt betydelig påskrevet av denne venninnen for å gi for mye sjanser, naiv etc.. Så lærte jeg en gang for alle. Fant en fantastisk mann etter en god stund.. Men hun - står på stedet hvil.. Når fant lykken og roen med meg selv så leser jeg menn som en åpen bok. Det er så lett å se hva og hvorfor de gjør som de gjør når du har følelsene dine i sjakk. Noe jeg trodde venninnen min hadde, men niks! Hun er nærmest verre enn meg. Etter så mye feilet relasjoner så prøver jeg å si til henne, ta det rolig og slapp av. Ikke rush inn i ting og ha det evigvarende dating kjøret pågående 24/7. Hun tok de rolig i nøyaktig 5 mnd og fant en gjennom Hinge, lå med han med en gang og fortalte om han til alle med en gang. Alle skulle møte han 1 uke etter de hadde møttes og jeg syntes det ble alt for raskt, men greit nok. Men litt beruset på 17 mai sier hun - han sa at han hadde nevnt meg til moren hans. Jeg tok signalene med EN GANG lovebombing 101 og future faking… Men hun så jo bare forbi det. Til info har denne mannen barn fra før av og er i starten av 30 årene. Så kommer vi til det andre, han ringer henne 4 ganger om dagen og er helt vanvittig på. Skulle være med hverandre HELE tiden… Ut å drikke og tjohei hele veien. Introduserte hverandre for familie knappe 2 mnd inn og var så vanvittig intens. 2 - røde flagget, ting som starter med et brak ender ofte opp i røyk like fort. Men så har jo de holdt det gående i 3+ mnd.. og nå kom BOMBEN. For et par dager siden så sier venninnen min - han har bare sendt meg god natt mld de siste 6 dagene. Til info ringer denne mannen som nevnt 4 ganger daglig og det er nok mye mld foruten om. Og da tar jo jeg hint nr 3… Begynner på exit plan nå etter hun har lagt han ut på ig og vist han til folk, for nå ble det plutselig veldig seriøst. Lovbomberen trekker seg ut som de alltid gjør etter 3 month rule… Nei, da kommer hun med 101 unnskyldinger om at han er utbrent, han er overarbeidet og har så mye på seg. Men i alle dager, hvorfor kommuniserer han ikke det. Sender en mld og forteller at han har så mye på seg og dermed ikke får snakket så mye som han ønsker. Fordi han har ingen interesse av deg, hun er ikke en prioritet. Hun sier han er så overarbeidet og jobber hele tiden, hvorfor plutselig etter 3 mnd tilfeldigvis slutter han å ringe på nesten 1 uke når han har ringt 4 ganger daglig før. Altså er hun helt blind. Min kjæreste jobber 14t dager og kjører flere 10 mil og nærmest våken 1 døgn og ringer, sender mld og holder meg oppdatert når han er travel. Selv etter nesten 1 år sammen. Menn prioriterer de tingene som er viktig for dem og det er så tydelig når man ikke blir en prioritet lengre. Menner dere ikke enig at han er på vei ut..!? Og når hun spurte han så bare bekreftet han at han var sliten. Selvsagt sier jo han det for å holde henne på gli. Altså jeg blir helt matt av at hun skal være så naiv. Gi meg råd for hvordan jeg skal prøve å overbevise hun og kom med eks fra deres erfaringer som understreker min «analyse» her. Anonymkode: 37972...7cd Jeg har mange rundt meg i ulike situasjoner av livet. Ei dater masse, ei finner seg på ons, ei har en kjæreste som er av og på, ei ligger med bestevennen sin og syns det er nok, ei som aldri blir ferdig med eksen, et par stk i dårlige forhold. Når venninner prater om sine situasjoner så kan jeg være delaktig i samtalen og likevel være passiv. Jeg kan si min mening om jeg blir spurt, jeg kan svare hva jeg tror om ulike ting. Jeg tar ikke noe større del i det enn som så. De velger sine liv fullstendig. Så disse i dårlige forhold fortsetter å bruke uendelig av tålmodighet i håp om å få det bedre. Jeg hadde aldri giddet det, men jeg kan ikke bestemme noe for de. Aldri i verden om jeg hadde levd meg så dypt inn i venners liv. Man kan være støttende og ærlig, men ikke så intens som deg. Anonymkode: 473cd...981
AnonymBruker Skrevet 4. september #18 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Gi meg råd for hvordan jeg skal prøve å overbevise hun Anonymkode: 37972...7cd Det er ikke alle som kan reddes fra seg selv. Anonymkode: 5b4a0...4a2
AnonymBruker Skrevet 4. september #19 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Når venninnen din truet med å selvmord sist hun hadde kjærlighetssorg for hun orket ikke mer i beruset tilstand… Så er det alvor.. Da hadde du involvert deg du og! Som en god venninne som er redd for at hun skal gå på samme feilen atter en gang! Anonymkode: 37972...7cd Hun er et voksent menneske og må få ta sine egne valg! Du er veldig kjapt ute med de røde flaggene dine. Ikke alle ser på det som røde flagg. Jeg hadde følt meg kvalt om jeg hadde en overanalyserende venninne som prøvde å kontrollere kjærlighetslivet mitt! Anonymkode: d3cd9...f98 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #20 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er en viss grense. Folk flest er ikke begeistret hvis partneren har vært svært promiskuøs. Anonymkode: 89e4e...913 Folk flest bryr seg ikke. Har blitt spurt en gang av alle jeg har vært med. Anonymkode: 7fb39...fbd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå