AnonymBruker Skrevet 4. september #1 Skrevet 4. september Jeg har fått Candesartan som migreneforebyggende av legen min. Men jeg reagerer på at jeg er blitt satt på laveste dose (4 mg), mens jeg leser på Relis og Hodepine Norge at dosen skal være 16 mg. Jeg har avtale om å ta kontakt etter et par uker for å si hvordan det går. Er det vanlig å starte så lavt, og så trappe opp? Anonymkode: 60230...58e
AnonymBruker Skrevet 4. september #2 Skrevet 4. september Det er jo positivt å begynne med laveste dose, hvis det fungerer er det en stor fordel å ligge så lavt som mulig. Jeg bruker selv enalapril av samme grunn, har brukt candesartan før, og har brukt laveste dose av begge og det har funket bra. Anonymkode: e3472...967 1
AnonymBruker Skrevet 4. september #3 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo positivt å begynne med laveste dose, hvis det fungerer er det en stor fordel å ligge så lavt som mulig. Jeg bruker selv enalapril av samme grunn, har brukt candesartan før, og har brukt laveste dose av begge og det har funket bra. Anonymkode: e3472...967 Ja, enig i det, jeg vil jo ta minst mulig legemidler. Men vil også ha bedring raskest mulig, så tenkte at om legen har gjort en feil så burde jeg ta kontakt nå. Godt å høre at laveste dose virket for deg 😊 Anonymkode: 60230...58e
AnonymBruker Skrevet 4. september #4 Skrevet 4. september Et spørsmål til, hvor lang tid tok det før dere merket bedring? Lørdag i morgen, og vi med migrene vet jo alle hva det pleier å bety 🤯 Anonymkode: 60230...58e
AnonymBruker Skrevet 4. september #5 Skrevet 4. september Ja, det er vanlig å starte lavt og så trappe opp... Jeg trappet opp hver 14. dag, mener jeg. Jeg hadde ingen effekt av den, selv på høyere dose, men vet mange har det, så bare å være optimist! Anonymkode: 4906f...c98
Kalevala Skrevet 5. september #6 Skrevet 5. september Ja, det er vanlig å trappe opp. Synd at legen din ikke har informert deg godt om dette da hen skrev det ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå