Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gravid i tredje trimester. Når jeg åpnet skuffen traff den spisse endekanten ganske hardt magen min, rett ved siden av navlen. Det gjorde litt vondt men hadde aldri reagert om jeg ikke var gravid. Nå er jeg redd for at det kan ha gjort skade på barnet. Noen som kan roe meg ned eller burde jeg ringe føden for en sjekk?

Anonymkode: 49b7e...01d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig hva de tåler inni der, men sjekk alltid med lege eller annet helsepersonell. Legevakta er veldig fine når du ringer 116117.

Men svigerinna mi falt 6 trappetrinn og landet på magen i tredje trimester og jeg har fineste 3 åring av en nevø 💚 Så gikk fint der, ringte legevakta da det skjedde en helg, fikk god støtte husker jeg hun sa. Dro ikke inn på legevakten da det ikke var blødning og fremdeles bevegelse. Så de tåler mye rart.

Anonymkode: eac88...b6d

• Liker 1
Skrevet

Hvor ligger morkaken? 

Anonymkode: 59eae...30b

Skrevet

Har du smerter, sammentrekninger eller noen andre unormale tegn? Da kontakter du føden. Du kan uansett ringe for et beroligende ord, de pleier være grei sånn. 

Anonymkode: d7bb6...21a

• Liker 1
Skrevet

Sannsynligvis har det gått helt fint, de fleste av oss som har flere barn har jo opplevd at kommende søsken har hoppet på magen. 😊

Men ta en telefon om du er usikker! Er alltid bedre å ringe enn å gå å være nervøs! 

Anonymkode: 0fd21...66e

• Liker 1
Skrevet

Er du usikker, kontakt lege. Men nå ligger barnet veldig godt beskyttet der inne, så det skal veldig mye til at barnet blir skadet. Selv lå jeg i mors mage da hun var i en stygg bilulykke. Mor skadet ryggen, sliter fortsatt med ryggen mer enn 50 år senere, men jeg fikk ingen skader.

Anonymkode: 1d52d...035

• Liker 1
Skrevet

Kontakt legevakten! :) De ligger heldigvis godt beskyttet inni der. Jeg snublet og falt rett i et steingulv med magen. Gikk bra :)

Anonymkode: b812a...a28

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar dere! Jeg tenker jeg ringer! Morkaken min ligger bak så den funker heller ikke som noen støtdemper.. Merker jeg er veldig redd selvom jeg kjenner godt med bevegelse

/TS

Skrevet

De står for en støyt, de tåler til og med å bli presset gjennom en trang fødselskanal.

Anonymkode: a9ae7...979

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar dere! Jeg tenker jeg ringer! Morkaken min ligger bak så den funker heller ikke som noen støtdemper.. Merker jeg er veldig redd selvom jeg kjenner godt med bevegelse

/TS

Det er visst verre når morkaken ligger foran faktisk. Så det var veldig bra den lå bak ❤️

Anonymkode: e0ec1...990

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

/TS

Meg som falt på steingulv. Jeg fikk beskjed om at det var positivt at morkaken lå bak da jeg falt. Uansett, ring legevakten. De tok meg veldig på alvor da jeg ringte :) Masse lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

/TS

Det er jo en bra ting. Et støt med hard kant rett i morkaken er ikke bra. Å babyen ligger så godt beskyttet atte. 

Anonymkode: 59eae...30b

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er ikke dette farlig. 

Hadde foster vært så skjøre hadde ikke menneskeheten overlevd.

Anonymkode: a6c42...8ad

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Meg som falt på steingulv. Jeg fikk beskjed om at det var positivt at morkaken lå bak da jeg falt. Uansett, ring legevakten. De tok meg veldig på alvor da jeg ringte :) Masse lykke til :)

Aldri legevakta, men føden!

Anonymkode: ae212...9b9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg falt også rett på magen, ett par meter ned. Falt meg ikke inn å ringe el dra til lege. Det gikk som alle andre sier bra med barnet. 

Anonymkode: a9041...58a

AnonymBruker
Skrevet

Du traff en kant...Herlighet dette går helt fint. Barnet ligger så godt beskyttet inni der at med mindre resten av huset fulgte med den kanten og og også traff magen så er det null stress.

Anonymkode: 8f84d...b46

AnonymBruker
Skrevet

Det går fint, de er godt beskyttet. Vi hadde jo død ut hvis det ikke gikk bra. Jeg falt ned en trapp og landet på magen, gikk bra det og. 

Anonymkode: f7775...4d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...