Gå til innhold

Maset om å se yngre ut

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så viktig for mange å se yngre ut? Har et par venninner som er 50, og som sliter med det tallet, men de lever på at de får høre fra folk at de ser 10 - 15 år yngre ut.

Hva er poenget med å se yngre ut egentlig? Er du 50 så er du jo 50 selv om du ser ut som om du er 45.... eller 55...

?

Anonymkode: 33018...35e

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

100% toskeskap.

Anonymkode: 37d74...057

AnonymBruker
Skrevet

Er du 50? Hvis ikke, forstår du det bare ikke. Jeg er 42 og jeg forstår venninnene dine veldig godt. 

Anonymkode: 73efb...cff

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Halvgamle kjettinger blir ignorert, marginalisert og usynliggjort. De er for unge til å være søte gamle damer og for gamle til å være sexy. Hvis man ser yngre ut har man i alle fall litt forutsetninger for å bli behandlet med respekt.  

Anonymkode: 0153f...22d

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg TS. Det er et mas, og noen ser helt sinnsyke ut grunnet diverse inngrep, andre bruker masse tid, energi og penger på behandlinger som ikke fungerer spesielt bra. Hvor ble verdigheten av?  Jeg er så drittlei kvinner som nesten bare prater om vekt, hud, hår og hvordan man skal se yngre og bedre ut. 

Anonymkode: aabe3...4cc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Halvgamle kjettinger blir ignorert, marginalisert og usynliggjort. De er for unge til å være søte gamle damer og for gamle til å være sexy. Hvis man ser yngre ut har man i alle fall litt forutsetninger for å bli behandlet med respekt.  

Definer halvgammel kjerring.

40 eller 50 år?

Anonymkode: 603f4...8d2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fatter ikke dette jaget etter evig ungdom. Selv er jeg 59, og har egentlig ikke tenkt så nøye over om jeg det ut som 59, for det spiller da i det store og hele svært liten rolle; jeg er 59, jeg har levd et liv, og det er helt ok.

Jeg opplever meg ikke ignorert, marginalisert eller usynliggjort, derimot opplever jeg at jeg får mer respekt og blir mer lyttet til enn da jeg var yngre.

Og en annen ting som faktisk er ganske digg ved det å bli eldre: slippe uønsket oppmerksomhet fra menn! Det er pokker meg en befrielse.

Anonymkode: 535c8...1b8

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

50 åringer er ganske unge i utgangspunktet så i etterpåklokskapens tegn så er det ganske dumt å ønske å se yngre ut. Selv så er jeg eldre enn 50 dog ikke "skikkelig gammel". (61).Har nok selv vært slik at jeg vil se yngre ut enn jeg er. Opp mot jeg var 40 (+) ble jeg også ofte forvekslet med å være i samme generasjon som min datter. Så ble nok temmelig " bortskjemt" på dette området.

Anonymkode: 737c1...c31

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg opplever meg ikke ignorert, marginalisert eller usynliggjort, derimot opplever jeg at jeg får mer respekt og blir mer lyttet til enn da jeg var yngre.

Og en annen ting som faktisk er ganske digg ved det å bli eldre: slippe uønsket oppmerksomhet fra menn! Det er pokker meg en befrielse.

Amen! Dette er mine opplevelser også - det var så befriende da jeg nærmet meg 40 og merket at jeg i større grad kunne ta plass på egne premisser, og samtidig ble trygg nok i meg selv til å bry meg mindre om andres meninger om mitt utseende. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå skal det vel komme et renn av damer som påstår at de alltid har sett halvparten så gammel ut som de er …

Anonymkode: 15a85...4f3

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig med deg TS. Det er et mas, og noen ser helt sinnsyke ut grunnet diverse inngrep, andre bruker masse tid, energi og penger på behandlinger som ikke fungerer spesielt bra. Hvor ble verdigheten av?  Jeg er så drittlei kvinner som nesten bare prater om vekt, hud, hår og hvordan man skal se yngre og bedre ut. 

Jeg har en kollega som er like gammel som meg, 59 år, og hun befinner seg i den kategorien du beskriver her. Det høres nesten ut som jeg beskriver en karikatur, men dette er altså 100% sant: hun er nøttebrun året rundt, har skallfasetter på tennene, bleket hår, påsveisede hair extensions og øyenvipper, støpte negler, og silikonpupper. Det ser ut som et forbanna slit å opprettholde denne fasaden, og hun ser jo mer og mer tragisk ut for hvert år som går. Det må virkelig være et mareritt å bli eldre når man er så til de grader opptatt av å fortsatt de ut som sitt 30 år gamle jeg.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg fatter ikke dette jaget etter evig ungdom. Selv er jeg 59, og har egentlig ikke tenkt så nøye over om jeg det ut som 59, for det spiller da i det store og hele svært liten rolle; jeg er 59, jeg har levd et liv, og det er helt ok.

Samme her. Spesielt i jobbsammenheng, der særlig menn ofte kom med slibrigheter, og man alltid måtte være på vakt for romantisk interesse. Karrieren skjøt fart etter fylte 40, og på mine premisser!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hjelpes! Finnes mange sexy kvinner på 50 år…..

Anonymkode: 1a942...ce3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Og for all del, husk å kle deg etter alderen!! 

Anonymkode: 270db...71a

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor er det så viktig for mange å se yngre ut? Har et par venninner som er 50, og som sliter med det tallet, men de lever på at de får høre fra folk at de ser 10 - 15 år yngre ut.

Hva er poenget med å se yngre ut egentlig? Er du 50 så er du jo 50 selv om du ser ut som om du er 45.... eller 55...

?

Anonymkode: 33018...35e

Du blir aldri yngre enn du er idag😉

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har en kollega som er like gammel som meg, 59 år, og hun befinner seg i den kategorien du beskriver her. Det høres nesten ut som jeg beskriver en karikatur, men dette er altså 100% sant: hun er nøttebrun året rundt, har skallfasetter på tennene, bleket hår, påsveisede hair extensions og øyenvipper, støpte negler, og silikonpupper. Det ser ut som et forbanna slit å opprettholde denne fasaden, og hun ser jo mer og mer tragisk ut for hvert år som går. Det må virkelig være et mareritt å bli eldre når man er så til de grader opptatt av å fortsatt de ut som sitt 30 år gamle jeg.

Hvorfor bryr du deg så mye om hvordan hun ser ut? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med å å føle at en ser fresh ut, når man er i overgangsalder og prøver å å dempe plager og det at mange føler seg sjuskete pga plager osv…. 
Det er så mange idiotiske kommentarer her, at jeg drister meg til en idiotkommentsr selv; Det er mange som er misunnelig på kvinner på 50 år som ser bedre ut enn yngre kvinner 🥰

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og for all del, husk å kle deg etter alderen!! 

Folk bør kle seg etter det de passer og liker, ikke etter alderen. Jeg er 48 år snart, når MÅ jeg klippe meg kort på håret, slik at jeg passer inn med stigmaet at eldre må kle seg annerledes enn de ønsker? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nettopp det, kanskje en er lei av å måtte gå rundt å være sexy som 50 åring? 

En har jo brukt de siste 30 åra på å være noe pent andre skal se på, kanskje det holder? 

En skal jo ikke nødvendigvis slutte å pleie seg selv og egen helse, men kan det ikke holde att en er fornøyd selv? om en ikke skal gå rundt å måtte gjøre seg sexy i tillegg? 

Når holder det? Må en vente til en er 70 før en kan slappe litt av? 

Anonymkode: d4b36...3c0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Litt poenget er p kunne slippe denne konstante vurderingen av hvor pulbar man er eller ikke.

Befrielsen ligger i å slippe «the male gaze», som også mange kvinner viderefører. 

Og dette ganske nedsettende greiene om at det skal være et kompliment å dra andre kvinner ned for å si noe hyggelig til en kvinne.

»Du ser sexy ut, mye finere enn de derre blablabla».

Husker jeg var på trening og to kvinner i 50årene som var svært veltrente snakket med en jevnaldrende fyr. Tror de drev med litt konkurranser innimellom. Han skulle da liksom gi et kompliment, og sa «dere ser jo bedre ut enn mange av de unge kvinnene her». De bare «…….». Svarte ingenting og tok samtalen over på noe annet. De trente jo ikke for å se akseptable eller liggbare ut for menn. 

• Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...