AnonymBruker Skrevet 3. september #1 Skrevet 3. september Jeg er en mor som i det siste har tenkt mye på hvordan kroppen og brystene endret seg etter svangerskapet. Under graviditeten vokste brystene mine voldsomt mye på kort tid, og etterpå merket jeg at de naturlig nok mistet en del fasthet og fikk mer heng. Jeg har fått en vurdering på at jeg har grad 1 (svak til moderat) ptotisk/heng, og jeg har skjønt at dette egentlig er helt biologisk normalt når brystene har vært gjennom en så stor stretch. Llikevel kjenner jeg iblant på usikkerhet og tanken på om det er «unormalt». Er det flere her inne som merket stor forskjell på fasong og fasthet etter at dere fikk barn? Hvordan opplevde dere den forandringen, og er det vanlig blant dere andre mødre her inne også? Anonymkode: cd3bb...cf5
AnonymBruker Skrevet 3. september #2 Skrevet 3. september Selv om man ikke ammer vil brystene forandre seg gjennom livet, både med vektendring, men også helt normalt fall i kollagen og underhudsfett. Altså det svært så skumle fenomenet som heter: A L D R I N G. Jeg har også ammet, og var veldig glad for å kroppen min klarte den jobben. Puppene har forandret seg ja. De ser ikke slik ut som de gjorde da jeg var 20. Jeg hadde heller ikke forventninger om at brystene skulle se like ut hele livet heller. Har tenkt at hvis jeg ikke trives med brystene mine når jeg nærmer meg 50 så kan jeg ta et brystløft. Verre er det ikke. Men aller helst hadde jeg håpt at jeg klarte å eldes med stil og aksept. Ikke bli dradd inn i dette opplegget som samfunnet prakker på oss. Anonymkode: 14a33...b13 7
AnonymBruker Skrevet 8. september #3 Skrevet 8. september Jepp, helt normalt! Og det tenker jeg er helt ok. Skulle selvsagt ønske at de fortsatt var faste og spenstige, men det er de ikke. Som alt annet ved kroppen som forandrer seg når man blir eldre, er det bare å innfinne seg med at slik er det. (jeg nekter å operere meg for noe så overfladisk som hengende bryst. Det er risiko med alle operasjoner, og denne er helt unødvendig). Heldigvis står jeg så stødig i meg selv at jeg ikke lar meg påvirke av at man skal se sånn eller slik ut. Anonymkode: 197be...df4 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september #4 Skrevet 8. september Mine er også forandret, fikk barn da jeg var 29, 38 og 40. Det var mest mellom 1 og 2 det skjedde. Så tipper det har mer med alderen å gjøre. ( fikk ikke til å amme, så fikk egentlig ikke særlig større bryster, de er naturlig store fra før) Anonymkode: acea6...bf4
AnonymBruker Skrevet 8. september #5 Skrevet 8. september Det er helt normalt. Brystene endrer seg jo gjennom livet, også om man ikke får barn. Anonymkode: 19cd0...34e 1
AnonymBruker Skrevet 8. september #6 Skrevet 8. september Ja, etter 4 barn og amminger var de til slutt bare tom løshud. Valgte løft og litt silikon for å få pupper igjen. Beste jeg har gjort på lenge. Anonymkode: 65c20...1e1
Enamorada Skrevet 10. september #7 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (På 3.9.2026 den 7.34): Jeg er en mor som i det siste har tenkt mye på hvordan kroppen og brystene endret seg etter svangerskapet. Under graviditeten vokste brystene mine voldsomt mye på kort tid, og etterpå merket jeg at de naturlig nok mistet en del fasthet og fikk mer heng. Jeg har fått en vurdering på at jeg har grad 1 (svak til moderat) ptotisk/heng, og jeg har skjønt at dette egentlig er helt biologisk normalt når brystene har vært gjennom en så stor stretch. Llikevel kjenner jeg iblant på usikkerhet og tanken på om det er «unormalt». Er det flere her inne som merket stor forskjell på fasong og fasthet etter at dere fikk barn? Hvordan opplevde dere den forandringen, og er det vanlig blant dere andre mødre her inne også? Anonymkode: cd3bb...cf5 Gikk fra 75C til 90E. Føler at det er amming som påvirket brystene og ikke graviditetene. Helt naturlig. Ikke noe å gjøre med det.
Maleficenta Skrevet 10. september #8 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (På 3.9.2026 den 7.34): Jeg er en mor som i det siste har tenkt mye på hvordan kroppen og brystene endret seg etter svangerskapet. Under graviditeten vokste brystene mine voldsomt mye på kort tid, og etterpå merket jeg at de naturlig nok mistet en del fasthet og fikk mer heng. Jeg har fått en vurdering på at jeg har grad 1 (svak til moderat) ptotisk/heng, og jeg har skjønt at dette egentlig er helt biologisk normalt når brystene har vært gjennom en så stor stretch. Llikevel kjenner jeg iblant på usikkerhet og tanken på om det er «unormalt». Er det flere her inne som merket stor forskjell på fasong og fasthet etter at dere fikk barn? Hvordan opplevde dere den forandringen, og er det vanlig blant dere andre mødre her inne også? Anonymkode: cd3bb...cf5 Ja mine har blitt litt slappere i fisken ja
Maleficenta Skrevet 10. september #9 Skrevet 10. september Enamorada skrev (1 minutt siden): Gikk fra 75C til 90E. Føler at det er amming som påvirket brystene og ikke graviditetene. Helt naturlig. Ikke noe å gjøre med det. Trokke det er amming alene nei. Jeg fikk ikke til amming med mine. Dvs jeg forsøkte i starten men det varte ikke mange ukene før jeg måtte gi opp. Mine pupper endret seg også 2
Uanonym bruker Skrevet 10. september #10 Skrevet 10. september Mine har endra seg lite, hverken i størrelse eller fasthet, selv om jeg har amma 3 barn i til sammen rundt 4 år. Det eneste som har endra seg, er at brystvortene har blitt mer utstående pga. amming. Men de var små "speilegg" i utgangspunktet. Vil tro det er vanligere med større endringer når man har større bryster. Av ren nysgjerrighet, hva betyr heng grad 1?
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:20 #11 Skrevet søndag kl. 07:20 Jada! Mine henger, er forskjellige str. den ene brystvorten har blir endret og er nå «innadvendt». Ser ikke bra ut, men med bh går det fint Anonymkode: 53fc0...c9c
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:27 #12 Skrevet søndag kl. 07:27 Det er svangerskapet, ikke amming, som forandrer brystene permanent. Anonymkode: 8a379...fea 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:52 #13 Skrevet tirsdag kl. 10:52 AnonymBruker skrev (På 13.9.2026 den 9.20): Jada! Mine henger, er forskjellige str. den ene brystvorten har blir endret og er nå «innadvendt». Ser ikke bra ut, men med bh går det fint Anonymkode: 53fc0...c9c Ikke for å skremme deg, men det bør kanskje undersøkes. Det er ikke vanlig at brystvortene blir innadvendte dersom de ikke har vært det tidligere, spesielt ikke bare den ene. Det kan være tegn på brystkreft. Anonymkode: 97b0d...76a 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:38 #14 Skrevet tirsdag kl. 11:38 AnonymBruker skrev (På 8.9.2026 den 16.44): Mine er også forandret, fikk barn da jeg var 29, 38 og 40. Det var mest mellom 1 og 2 det skjedde. Så tipper det har mer med alderen å gjøre. ( fikk ikke til å amme, så fikk egentlig ikke særlig større bryster, de er naturlig store fra før) Anonymkode: acea6...bf4 Jeg har også store bryst til vanlig, men etter jeg kom hjem fra sykehuset etter fødselen var de gedigne. Mannens øyne holdt på å gå helt rundt 😅 Så er de blitt normal størrelse, men nok endel mer hengende enn før. Det er faktisk sånn at jeg vurderer brystløft og reduksjon. Anonymkode: 1e026...bbf
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:58 #15 Skrevet tirsdag kl. 13:58 Brystene mine ble litt større etter to graviditeter, men jeg gikk lite opp i vekt. Tror nok lite vektøkning og det at jeg ikke ammet er de to faktorene som har gjort at brystene ikke ha forandret seg noe mer enn de har. Er ikke antydning til heng. Anonymkode: e5889...031
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:58 #16 Skrevet tirsdag kl. 14:58 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke for å skremme deg, men det bør kanskje undersøkes. Det er ikke vanlig at brystvortene blir innadvendte dersom de ikke har vært det tidligere, spesielt ikke bare den ene. Det kan være tegn på brystkreft. Anonymkode: 97b0d...76a Dette. Jeg fikk brystkreft ikke så veldig lenge etter amming/svangerskap, og det var brystvorten som endret seg først. Jeg har nå operert begge mine hengebryst, bort med det som prøvde å ta livet av meg og redusert det andre. Helt fantastisk, anbefales! Anonymkode: 22745...4ca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå