Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Har fått et jobbtilbud som personlig assistent til sjefen og delvis administrativ/salgs coordinator i et privat firma.

Jeg er litt usikker på hva som er en normal lønn i en slik stilling, siden det ikke er en vanlig sekretær stilling. Kan noen gi meg noen pekepinner så jeg kan bedømme lønnstilbudet bedre?

Takk

Endret av shi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anslå og tippe at din normale grunnlønn vil være rundt kr. 400.000,- i startlønn.

Skrevet

400 000.....i Oslo kanskje

Jeg var PA for CEO + at jeg hadde infoansvar og administrativ støtte til konsernledelsen og tjente ca 360 000 (har hovedfag)(skipsindustri vestlandet, ikke storby)

Det er forøvrig mer enn hva jeg tjener i dag som rådgiver i staten, hvor hovedfaget mitt er mye mer nyttig og stillingen mye mer uavhengig og krevende.....

Skrevet
400 000.....i Oslo kanskje

Jeg var PA for CEO + at jeg hadde infoansvar og administrativ støtte til konsernledelsen og tjente ca 360 000 (har hovedfag)(skipsindustri vestlandet, ikke storby)

Det er forøvrig mer enn hva jeg tjener i dag som rådgiver i staten, hvor hovedfaget mitt er mye mer nyttig og stillingen mye mer uavhengig og krevende.....

Betyr "administrativ støtte til konsernledelsen" sekretær/referent/skriver?

Må en med 5-6 års høyere utd. skrive referat? :overrasket::overrasket:

:forvirret::overrasket:

Skrevet

Har ikke hovedfag, men bachelor fra universitet. Har lite arbeiderfaring i lignende stilling, kommer egentlig ganske fersk fra skolebenken.

Da er det kanskje litt storforlangende å forvente 360 000?

Skrevet

Hva er du tilbydt da? Inkluderer dette f.eks. mye overtid? Frynsegoder? Jeg ville i utgangspunktet tenkt cirka 300 000.

Skrevet

selv i en statlig stilling får man over 300' etter Bachelorgrad, så jeg ville nok forventet høyere lønn i en privat bedrift.

Skrevet
selv i en statlig stilling får man over 300' etter Bachelorgrad, så jeg ville nok forventet høyere lønn i en privat bedrift.

Gjør man nå det? De lønner i alle fall sine jurister med dobbelt så lang utdannelse med under dette beløpet... :frustrert:

Skrevet

Jeg har en konsulentstilling og har rett over 300'. Hadde mye lavere lønn når jeg hadde en stilling som ikke krevde høyere utdanning.

Skrevet

Tilbudet ligger på ca 290' pr i dag, men har ikke fått kontraktforslag enda, så ingenting er avgjort. Telefon er vel basisfrynsegodet, men de har en god pensjonsordning også.

Tusen takk for alle svar, har litt å tenke på nå. :)

Skrevet
Betyr "administrativ støtte til konsernledelsen" sekretær/referent/skriver?

Må en med 5-6 års høyere utd. skrive referat?  :overrasket:  :overrasket:

:forvirret:  :overrasket:

nei, jeg skrev ikke referat, men støttet konserndirektørene med mye annet, f.eks power point presentasjoner, bilder, oversetting til/fra engelsk, jeg hadde infoansvar og var ansvarlig for web og internmagasin, årsrapport, kvartalsrapport osv. Var også ansvarlig for messer, stands mm.

Det var faktisk finansdirektøren som skrev referatene fra styremøtene i konsernet, og jeg tror han også skrev referatene fra konserndirektørmøtene. Og det tror jeg er helt vanlig:-)

Skrevet
Gjør man nå det? De lønner i alle fall sine jurister med dobbelt så lang utdannelse med under dette beløpet...  :frustrert:

Helt korrekt. Det er forskjell på å jobbe i et dep. i Oslo og staten generelt. Jeg jobber for staten i en rådgiverstilling hvor man stiller høye krav til formell kompetanse og personlige egenskaper. Jeg er en av de høyest lønnede på vårt kontor og jeg tjener 350 ca med hovedfag, videreutdanninger, og 8 års arb.erfaring.

Skrevet
Tilbudet ligger på ca 290' pr i dag, men har ikke fått kontraktforslag enda, så ingenting er avgjort. Telefon er vel basisfrynsegodet, men de har en god pensjonsordning også.

Tusen takk for alle svar, har litt å tenke på nå. :)

Hvis du er nyutdannet bachelor, ca 25 år?, er dette helt kurant nybegynnerlønn. En plass må man jo starte, og er du dyktig forhandler du deg frem til bedre lønn etterhvert.

Jeg skrev et innlegg over her, er snart 34, hovedfag og 8 års erfaring fra kun spesialkonsulent/rådgiverstillinger, begynte på ca 300 000 og har nå ca 350 000 (og stort høyere kommer jeg ikke i en statlig stilling i periferien, så fremt jeg ikke blir leder, da går jeg opp et par hakk)

Skrevet
Helt korrekt. Det er forskjell på å jobbe i et dep. i Oslo og staten generelt. Jeg jobber for staten i en rådgiverstilling hvor man stiller høye krav til formell kompetanse og personlige egenskaper. Jeg er en av de høyest lønnede på vårt kontor og jeg tjener 350 ca med hovedfag, videreutdanninger, og 8 års arb.erfaring.

Vel, jeg må si det var en svært lav lønn sett i forhold til utdanning, stillingskompleksitet og erfaring. :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...