AnonymBruker Skrevet 2. september #1 Skrevet 2. september Har begynt å få svimmelhetsanfall. Eller, anfall føles ikke riktig (eller?), det er bare det at når jeg står opp, reiser meg, eller snur fort på hodet, så kjennes det ut som om hjernen «svever» litt, henger et halvt sekund etter bevegelse liksom. Har vart i noen dager nå. Sitter ved noens sykeleie og ikke hatt tid/ork/fokus til å ringe legen. Finnes det legeråd andre steder enn legevakt? Føles litt dramatisk å ringe legevakt. Anonymkode: 363ee...15f
AnonymBruker Skrevet 2. september #2 Skrevet 2. september Finnes mange muligheter til nettkonsultasjon. Anonymkode: a879f...2ad 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #3 Skrevet 2. september Ved svimmelhet over 15 minutter så skal man dra til legevakten uansett. Men dette høres veldig ut som Krystallsyke. Det kan de teste på legevakten. Anonymkode: 7a2de...ce2 3
AnonymBruker Skrevet 2. september #4 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Har begynt å få svimmelhetsanfall. Eller, anfall føles ikke riktig (eller?), det er bare det at når jeg står opp, reiser meg, eller snur fort på hodet, så kjennes det ut som om hjernen «svever» litt, henger et halvt sekund etter bevegelse liksom. Har vart i noen dager nå. Sitter ved noens sykeleie og ikke hatt tid/ork/fokus til å ringe legen. Finnes det legeråd andre steder enn legevakt? Føles litt dramatisk å ringe legevakt. Anonymkode: 363ee...15f Det lureste er vel å få en legetime. Det kan jo vere mange ting. Lite mat pga du sitter med noen på sykeleie, b12 mangel, krystallsyken, betennelse på balansenerven osv osv. Anonymkode: 291f4...01f
AnonymBruker Skrevet 2. september #5 Skrevet 2. september Det høres ut som en stressreaksjon. Anonymkode: 504a7...a04 4
AnonymBruker Skrevet 2. september #6 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Ved svimmelhet over 15 minutter så skal man dra til legevakten uansett. Men dette høres veldig ut som Krystallsyke. Det kan de teste på legevakten. Anonymkode: 7a2de...ce2 Synes ikke det høres ut som krystallsyken og jeg har det. Anonymkode: ec2c1...eee 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #7 Skrevet 2. september Det finnes online-leger. Anonymkode: 80efa...241
megda Skrevet 2. september #8 Skrevet 2. september høres ut som blodtrykksfall. ring legen for time. dersom helsen din ryker kan du ikke gjøre noe som helst. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #9 Skrevet 2. september Spiser og drikker du nok nå, TS? Får du i deg nok væske og salt? På meg virker det som om symptomene dine kanskje er blodtrykksfall akkurat når du reiser deg opp. Jeg hadde problemer med dette for noen år siden. Jeg spiste nok, men fikk ikke i meg nok salt. En annen gang fikk jeg det samme av å ikke ha drukket nok vann, begynte så å drikke nok vann, men ble ikke kvitt det før jeg i tillegg til nok væske også fikk i meg nok salt. Dette er enkelt å gjøre noe med, og det gir som regel rask bedring, om du bare er oppmerksom på det ut dagen (og fortsetter med det videre selvfølgelig). Nå som du er pårørende er det helt avgjørende at du tar vare på deg selv! Du står i en tøff situasjon, og den blir bare mange ganger tøffere om du ikke også tar vare på deg selv! ❤️ Er du ikke bedre i morgen, etter å ha fått i deg nok mat, salt og vann i dag - ring lege! ❤️ Anonymkode: fa7e6...8f6 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #10 Skrevet 2. september Jeg blir alltid svimmel når jeg har mye press og stress. Jeg ser stjerner og det føles rart. Legen spør ofte om det vipper den ene eller andre veien men det er ikke slik hos meg, bare ør rett og slett. Kanskje sykeleiet du sitter ved preger deg, lite mat, lite søvn, lite plass til en selv og lite bevegelse. Snakk med legen din. Det kan være fint å utelukke ting idet minste. Anonymkode: cc46b...158 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #11 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har begynt å få svimmelhetsanfall. Eller, anfall føles ikke riktig (eller?), det er bare det at når jeg står opp, reiser meg, eller snur fort på hodet, så kjennes det ut som om hjernen «svever» litt, henger et halvt sekund etter bevegelse liksom. Har vart i noen dager nå. Sitter ved noens sykeleie og ikke hatt tid/ork/fokus til å ringe legen. Finnes det legeråd andre steder enn legevakt? Føles litt dramatisk å ringe legevakt. Anonymkode: 363ee...15f Dette kan komme av flere ting, så må du tenke selv hva som kan gjelde for deg. 1. lavt blodtrykk 2. dehydrering/lite vann 3. utmattelse Anonymkode: ee0cc...5b0 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #12 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes ikke det høres ut som krystallsyken og jeg har det. Anonymkode: ec2c1...eee Jeg har det også og kjenner noen som har det, det kan oppleves litt forskjellig fra person til person og ettersom hvor alvorlig anfall det er. Når TS sier står opp, reiser seg og snur på hodet virker det å kunne være posisjonelt, dvs. mulig krystallsyke. Men viktigste å huske på er kanskje at svimmelhet nesten aldri dreier seg om noe alvorlig. Anonymkode: 03ef9...63d
AnonymBruker Skrevet 2. september #13 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har det også og kjenner noen som har det, det kan oppleves litt forskjellig fra person til person og ettersom hvor alvorlig anfall det er. Når TS sier står opp, reiser seg og snur på hodet virker det å kunne være posisjonelt, dvs. mulig krystallsyke. Men viktigste å huske på er kanskje at svimmelhet nesten aldri dreier seg om noe alvorlig. Anonymkode: 03ef9...63d Ett halvt sekund? Sitter litt lengre i den svimmelheten. Anonymkode: ec2c1...eee
AnonymBruker Skrevet 2. september #14 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ett halvt sekund? Sitter litt lengre i den svimmelheten. Anonymkode: ec2c1...eee Trenger ikke å gjøre det hvis det er mildt anfall, nei. Anonymkode: 03ef9...63d
AnonymBruker Skrevet 2. september #15 Skrevet 2. september Trolig stress, men sjekk hos fastlege..det er grunn til legevakt hvis du mistenker slag. Ellers er det legetime. Hvis du ikke har tid til å dø, har du tid til legen Anonymkode: 95d72...3c6
AnonymBruker Skrevet 2. september #16 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ved svimmelhet over 15 minutter så skal man dra til legevakten uansett. Men dette høres veldig ut som Krystallsyke. Det kan de teste på legevakten. Anonymkode: 7a2de...ce2 Må ikke være det. Jeg har det som TS. Har bare veldig lavt blodtrykk. Det er ikke alltid sykdom. Anonymkode: fda06...7ff 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #17 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har begynt å få svimmelhetsanfall. Eller, anfall føles ikke riktig (eller?), det er bare det at når jeg står opp, reiser meg, eller snur fort på hodet, så kjennes det ut som om hjernen «svever» litt, henger et halvt sekund etter bevegelse liksom. Har vart i noen dager nå. Sitter ved noens sykeleie og ikke hatt tid/ork/fokus til å ringe legen. Finnes det legeråd andre steder enn legevakt? Føles litt dramatisk å ringe legevakt. Anonymkode: 363ee...15f Raske hodebevegelser som gir svimmelhet er et typisk symptom på krystallsyke. Er du kvalm? Ville kontakta lege for en vurdering. Men krystallsyke er ikke farlig. Men burde utelukke andre ting. Anonymkode: 6bc11...45f
AnonymBruker Skrevet 2. september #18 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Raske hodebevegelser som gir svimmelhet er et typisk symptom på krystallsyke. Er du kvalm? Ville kontakta lege for en vurdering. Men krystallsyke er ikke farlig. Men burde utelukke andre ting. Anonymkode: 6bc11...45f Ett svinmelhetsanfall av løse krystaller som krystallayken er varer lengre enn ett halvt sekund. Anonymkode: ec2c1...eee
AnonymBruker Skrevet 2. september #19 Skrevet 2. september Takk for svar, skal se om jeg finner noe på nett. Ble sittende på sykehuset i dag, bare lindring igjen, så mye frem og tilbake. Får i og for seg mat og søvn. Har aldri hatt problemer med blodtrykket, er gjerne 120/80, men det kan sikkert ha endret seg, ting skjer jo. Er ganske stresset ja. Ingen kvalme, hodepine eller annet, bare litt forsterkning av min vanlige tinnitus og en rar tilleggs-susing og en snål litt «knasende» lyd/følelse i hodet. Hører med legevakten da. Vil jo ikke ta plassen til noen da, hvis fastlegen kan se på det i morgen. ts Anonymkode: 363ee...15f 3
AnonymBruker Skrevet 2. september #20 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar, skal se om jeg finner noe på nett. Ble sittende på sykehuset i dag, bare lindring igjen, så mye frem og tilbake. Får i og for seg mat og søvn. Har aldri hatt problemer med blodtrykket, er gjerne 120/80, men det kan sikkert ha endret seg, ting skjer jo. Er ganske stresset ja. Ingen kvalme, hodepine eller annet, bare litt forsterkning av min vanlige tinnitus og en rar tilleggs-susing og en snål litt «knasende» lyd/følelse i hodet. Hører med legevakten da. Vil jo ikke ta plassen til noen da, hvis fastlegen kan se på det i morgen. ts Anonymkode: 363ee...15f Trenger ikke være verre enn stiv nakke/høye skuldre, som ikke ville være rart med tanke på situasjonen du står i ❤️ Men alltid lurt å sjekke med lege likevel, når en opplever nye symptomer. Sånn for sikkerhets skyld. Anonymkode: 45f0b...266 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå