Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare nysgjerrig, siden det hvert år dukker opp tråder om hvor fælt mange har det i julen fordi de må feire med mennesker de ikke tåler og skaper sur stemning. Hvorfor? 

Det er da vel ingen som må noen ting som helst. Hvis disse personene forsurer høytiden deres så er det vel så enkelt som å droppe å dra? Droppe å invitere personen(e)?

Og, hvis dette er helt umulig, kunne man satt seg ned og snakket sammen? Forklart hvor skoen trykker og hvordan man kan møtes på halvveien? Eks hvis det er din mor som skaper drama, si til henne at du ønsker at hun prøver å holde seg i skinnet for barnas skyld? Og hvis hun ikke klarer det så kommer dere til å dra? 

Men hvorfor ikke bare avlyse jul med disse forferdelige menneskene? Jeg forstår det ikke, skal man gå et helt liv og ha det jævlig x antall ganger i året fordi man må omgås noen man ikke kan fordra? 

Anonymkode: 670f1...804

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altfor tidlig å begynne å snakke om jul nå. Høsten har såvidt begynt!

Anonymkode: 70379...d86

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg velger og ikke dra skaper de bare helt jævlig stemning resten av året. 

Anonymkode: 1821d...f60

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er selvfølgelig ikke mennesker man kan sette seg ned og snakke med. Da hadde det jo ikke vært dusfunksjonelt. 

Å vokse opp blant mennesker som aktivt går inn for å gjøre livet ditt til et helvete… jeg skjønner på innlegget ditt at du ikke har vokst opp sånn. 

Prøver jeg skjerme meg i julen, så gjør de bare januar-desember også jævligere ved å fortelle alle andre i slekta og felles venner hvor jævlig jeg er som person. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Har ikke feiret med familien min på 10-12 år :) er alltid hos kjærestens familie eller kun oss 2. Har også feiret alene som singel, herlig!

Anonymkode: cbf68...b46

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan da ikke tro at man kan snakke dysfunksjonelle folk til fornuft. Hei mamma, ikke lag drama på julaften takk. Tenker det blir drama i september da ja

Anonymkode: cc36d...a83

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å prøve å snakke til slike folk, men det funker ikke. Sa i fra selv til min mor, fikk bare et Ok og etter det har hun ikke snakket til meg. Noen år siden nå. 
Lever et bedre liv uten det mennesket. 

Anonymkode: 38c64...c0e

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er lov å prøve å snakke til slike folk, men det funker ikke. Sa i fra selv til min mor, fikk bare et Ok og etter det har hun ikke snakket til meg. Noen år siden nå. 
Lever et bedre liv uten det mennesket. 

Anonymkode: 38c64...c0e

❤️ 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2026 den 11.09):

Prøver jeg skjerme meg i julen, så gjør de bare januar-desember også jævligere ved å fortelle alle andre i slekta og felles venner hvor jævlig jeg er som person. 

Så hvorfor i alle dager har du kontakt med dem i det hele tatt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så hvorfor i alle dager har du kontakt med dem i det hele tatt? 

Fordi de lager et sant helvete for meg hvis jeg prøver trekke meg unna. Den ene av to parter ødelegger også mine relasjoner på farssiden med baksnakking, løgner etc. 

Dette er dysfunksjonelle mennesker som går over lik for å få viljen sin. Å holde kontakt er mindre skadelig enn å kutte helt. Da må jeg kutte resten av familien. Da står jeg igjen helt alene. Og da er det ingen grenser på hvor mye jævlige ting de gjør med meg. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi de lager et sant helvete for meg hvis jeg prøver trekke meg unna. Den ene av to parter ødelegger også mine relasjoner på farssiden med baksnakking, løgner etc. 

Dette er dysfunksjonelle mennesker som går over lik for å få viljen sin. Å holde kontakt er mindre skadelig enn å kutte helt. Da må jeg kutte resten av familien. Da står jeg igjen helt alene. Og da er det ingen grenser på hvor mye jævlige ting de gjør med meg. 

De kan ikke gjøre deg noen ting som helst så lenge du ikke har kontakt med dem. Og hvis resten av familien automatisk hører på dem og ikke er villig til å høre din side av saken så er de egentlig ikke verdt å ha kontakt med de heller.

AnonymBruker
Skrevet

De kan ikke gjøre deg noen ting som helst så lenge du ikke har kontakt med dem. Og hvis resten av familien automatisk hører på dem og ikke er villig til å høre din side av saken så er de egentlig ikke verdt å ha kontakt med de heller.

Dette vet du absolutt ingenting om. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette vet du absolutt ingenting om. 

Ditt liv, ditt valg. Men da får du slutte å klage over at du må feire jul med dem når du velger å fortsatt la dem ha makt over deg.

AnonymBruker
Skrevet

Ditt liv, ditt valg. Men da får du slutte å klage over at du må feire jul med dem når du velger å fortsatt la dem ha makt over deg.

De har mye mindre makt over meg nå enn om jeg hadde kjttet kontakt med dem. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De har mye mindre makt over meg nå enn om jeg hadde kjttet kontakt med dem. 

Man kan ikke ha makt over noen man ikke har kontakt med. Så lenge man ikke selv tillater dem å ha makt over en.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke ha makt over noen man ikke har kontakt med. Så lenge man ikke selv tillater dem å ha makt over en.

Selvfølgelig kan man ha makt over noen man ikke har kontakt med. Fortsettelsesvold er absolutt en greie. Det er mindre vold med litt kontakt, enn ved null kontakt. 

Dette er som sagt dysfunksjonelle mennesker. De spiller ikke med vanlige regler. De gjør hva de vil. De respekterer ikke "kutte kontakt". 

Slutt å plag meg med "løsningen" din. Du vet ingenting om dette. Jeg derimot lever i det. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å plag meg med "løsningen" din. Du vet ingenting om dette. Jeg derimot lever i det. 

Så fortell meg hvordan de kan ha makt over deg hvis du kutter kontakt og blokkerer dem?

AnonymBruker
Skrevet

Så fortell meg hvordan de kan ha makt over deg hvis du kutter kontakt og blokkerer dem?

Dette har jeg jo allerede forklart.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette har jeg jo allerede forklart.

At de baksnakker deg til venner og familie? Som sagt, hvis venner og familie automatisk tar deres side og ikke er interessert i høre hva du har å si, så er de jo egentlig ikke venner i det hele tatt. Hvorfor tviholde på å ha kontakt med noen som vil kaste deg under bussen ved første anledning? Det er jo ikke et nært og sunt forhold i utgangspunktet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nesten alle serier og filmer mot juletider har dette som tema. Det er normalen i alle familier, og en del av julen, slik jeg ser det. Man må ingen ting selvsagt, men de fleste stiller opp allikevel, fordi det er familien. Det er vel derfor filmen Hjelp det er juleferie! er så populær. 

Anonymkode: ddeb2...d1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...