AnonymBruker Skrevet 1. september #1 Skrevet 1. september Det er hardt å starte på høsten. Det føles teit å si, jeg er ikke engang i arbeid. Det eneste jeg egentlig vil er å ligge på sofaen og se på tv. Prøver å tvinge meg selv i gang. Er vanligvis en del på tur og en del på trening. Har slitt en del med perimenopause i det siste. Hetetokter, spesielt om natta, men også om dagen, spesielt ved aktivitet. Null sexlyst, vondt i kroppen, dårligere hud og tørre øyne, gått opp i vekt. Selv om jeg spiser sunt. Har begynt med østrogen og testosteron. Merker litt bedring på hetetoktene, men ikke så mye har skjedd ellers. Har gått på begge deler i over 3 måneder nå. Merker ingen effekt av testosteronen, kun økt hårvekst. Humøret er labert, og jeg har så lite energi. Jeg har lite jeg MÅ gjøre. Det gjør det også vanskeligere å gjøre ting, tror jeg. Er det andre som har det på samme viset? Har noen noen gode tips, enten hjelp til å takle perimenopausen eller til å komme i gang? Hilsen deppa. Anonymkode: 2bec0...294
AnonymBruker Skrevet 1. september #2 Skrevet 1. september Jeg er værsyk, sliter med smerter her i Norge, som blir verre om vinteren, så bestiller alltid en tur til varmere strøk så jeg kan se frem til en smertefri uke eller to. Humøret holder jeg oppe ved å tenke at det er tullete å sture bort livet når man bor i vinterland. Og se på hus i varmere strøk. Anonymkode: 0a809...2c7 1
kari2 Skrevet 1. september #3 Skrevet 1. september (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg er værsyk, sliter med smerter her i Norge, som blir verre om vinteren, så bestiller alltid en tur til varmere strøk så jeg kan se frem til en smertefri uke eller to. Humøret holder jeg oppe ved å tenke at det er tullete å sture bort livet når man bor i vinterland. Og se på hus i varmere strøk. Anonymkode: 0a809...2c7 Jeg og! Elsker å reise og føler jeg MÅ komme meg bort av og til. Har ikke mulighet akkurat nå, da. Ja. Blir bare litt nedbrutt av og til, føler det er så mye som står på med helsa. Endret 1. september av kari2 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #4 Skrevet 1. september Vinteren skal og bør leves under palmene, i sus og dus Anonymkode: 54f8a...93e 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #5 Skrevet 1. september Trening er så viktig! Selv om det er no dritt å komme igang Anonymkode: f3238...71f
AnonymBruker Skrevet 1. september #7 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Trening er så viktig! Selv om det er no dritt å komme igang Anonymkode: f3238...71f Jeg vet! Det blir i dag. Håper jeg kommer over kneika. ts Anonymkode: 2bec0...294
AnonymBruker Skrevet 1. september #8 Skrevet 1. september Har man mørketida depresjon så hjelper det dessverre ikke hva man gjør. Det kommer snikende! Anonymkode: 7650b...c57
AnonymBruker Skrevet 1. september #9 Skrevet 1. september Har klart å dra meg på trening OG tatt en dusj. Ikke verst. Nevnte ikke søvnen i sted. Det er det verste med hele overgangsalderen. Har knapt sovet på et år. ts Anonymkode: 2bec0...294 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #10 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Har klart å dra meg på trening OG tatt en dusj. Ikke verst. Nevnte ikke søvnen i sted. Det er det verste med hele overgangsalderen. Har knapt sovet på et år. ts Anonymkode: 2bec0...294 Har du prøvd magnesium glysinat? Roer nervesystemet og gir bedre søvn. Hatt insomnia siden jeg var 10 år, er i dag 51 og brukt magnesium glysinat i 6 mnd. Aldri sovet så bra. Skal ikke påstå jeg er kurert. Men nå sover jeg i såfall bedre. Merker ikke stort til overgangsalder, litt hetetokter og økt svetting. Mensen 2 ganger i fjor, 1 gang til nå i år. Anonymkode: 0a809...2c7 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #11 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du prøvd magnesium glysinat? Roer nervesystemet og gir bedre søvn. Hatt insomnia siden jeg var 10 år, er i dag 51 og brukt magnesium glysinat i 6 mnd. Aldri sovet så bra. Skal ikke påstå jeg er kurert. Men nå sover jeg i såfall bedre. Merker ikke stort til overgangsalder, litt hetetokter og økt svetting. Mensen 2 ganger i fjor, 1 gang til nå i år. Anonymkode: 0a809...2c7 Ja. Har dessverre ikke hatt noe bedring av det. Men takk for tipset:) Så bra at det funker for deg. Har også slitt med søvn i 20 år. Fikk seroquel, og etter det fikk jeg endelig sove. Men de har enten sluttet å virke, eller så er det overgangsalderen som ødelegger. ts Anonymkode: 2bec0...294
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå