Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har begynt på tale til konfirmasjonen til eget barn og har tenkt at jeg vil lage en kombinasjon av bilder, små historier fra oppveksten og typisk tale. 

Har nå laget en powerpoint med bilder som illustrerer poenger i talen som beskriver ulike sider ved barnet vårt (hjelpsom, glad i fart og spenning osv) og små (forhåpentligvis) morsomme historier. Har også lagt inn et par små filmsnutter (5-10 sek hver). 

Når jeg går gjennom talen og viser bilder underveis tar den 15 min. Er det for langt tro? Vil si den er variert og det er hverken lenge sekvenser med bare bilder eller bare snakk. 

Tenker ikke å ha noen lysbildeslides eller annet utover dette. 

Anonymkode: 86ebc...27d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

15 minutter er en altfor lang tale.

En tale bør være rundt 5 minutter, når det nærmer seg 15 har du mistet de fleste av lasset med mindre du er uhorvelig morsom.

Kutt ut noen uviktige ting og fortell historier raskere, det er som ofte med veldig mange uviktige og for andre kjedelig detaljer.

Anonymkode: 91957...b14

• Nyttig 1
Skrevet

Så lenge talen er morsom og innholdsrik, og du klarer å fange publikums oppmerksomhet, så er 15 minutter passe lengde. Men du bør ikke lage noen lengre tale, og ta også høyde for at flere enn deg kan ønske å si noe. Filmsnutter på fem til ti sekunder kan du kanskje droppe når du har mye annet innhold

AnonymBruker
Skrevet

Syns 15 min er vel lenge. Samtidig er det jo fint å brekke opp med bilder og film. 

Her var talen i 2-3min (hater å holde tale og snakke foran folk). Men vi hadde bildevegg og bilder på storskjerm som rullet og gikk.

Anonymkode: ae52a...86d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...