Gå til innhold

Damer: Kunne du blitt sammen med en ufør mann?

Damer: Kunne du blitt sammen med en ufør mann?  

78 stemmer

1. 1. Damer: Kunne du blitt sammen med en ufør mann?

• Ja
      19
    • Nei
      59

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymkode: f387a...d3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dettw ble det spurt om i går også.

Anonymkode: 98ae3...ca6

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dettw ble det spurt om i går også.

Nei jeg spurte menn om de kunne bli sammen med en ufør dame.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei jeg spurte menn om de kunne bli sammen med en ufør dame.

Også er det en tråd om damer vil bli sammen med en ufør mann. Man trenger ikke to like tråder.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Også er det en tråd om damer vil bli sammen med en ufør mann. Man trenger ikke to like tråder.

Den spør kun uføre damer og er ikke laget av meg.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er sammen med en ufør mann + at eksen var ufør. 

Så nei, det har jeg ingen problemer med. 

Man er ikke automatisk en dårlig kjæreste bare fordi man er ufør. 

Jeg er ufør selv. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

For min del, nei, det er ikke primært fordi noen er ufør as such, men fordi jeg er i arbeid og ville hatt en partner med samme slags liv som jeg har, rutiner på dagen og de opplevelsene vi har. 

Anonymkode: 9071a...ac8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvorfor han er ufør. Kan han lage middag til jeg kommer hjem fra jobb, gjøre litt husarbeid og gå turer med meg innemellom, så kan han være så ufør han bare vil. Men orker ikke en som ligger på sofaen hele dagen uten å ha gjort noe i huset, eller i alle fall begynt på middagen til jeg kommer hjem. Eller en som ikke vil ut av huset. Da er vi ikke en match. 

Anonymkode: af366...dc8

• Liker 10
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet nei, men det er flere ting som spiller inn. Hvor syk er han feks? Hvor preget er hverdagen av hans helsetilstand? 
Hva kan han bidra med i forholdet? 
Kan han leve et aktivt liv? Kan han reise? Hvordan er økonomien? 
Og ikke minst, kan han ta seg av eventuelle barn? 

Å måtte dra lasset alene hadde ikke vært aktuelt. 

Anonymkode: 47d8a...e5e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei det har jeg prøvd. 

Sov til kl 15, sto opp drakk en kopp kaffe og et lass med medisin... sovna på sofaen...våkna og drakk tett til leggetid. 

Sjelden energi til noe. Ikke noe tak i han, gjorde ikke noe foe å få d bedre, inkasso, pengeteøbbel...

Kom meg unna i tide.

Jeg er ikke ufør. 

Anonymkode: d4d8a...c39

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det har jeg prøvd. 

Sov til kl 15, sto opp drakk en kopp kaffe og et lass med medisin... sovna på sofaen...våkna og drakk tett til leggetid. 

Sjelden energi til noe. Ikke noe tak i han, gjorde ikke noe foe å få d bedre, inkasso, pengeteøbbel...

Kom meg unna i tide.

Jeg er ikke ufør. 

Anonymkode: d4d8a...c39

Hvis man drikker og tar piller fra man står opp til man legger seg, vil jeg våge å påstå at kilden til inntekt ikke er problemet 😂 

Jeg bryr meg ikke om inntekt. At vi har ting til felles og at han forvalter de pengene godt nok til å greie seg selv, er alt som betyr noe for meg. 

Anonymkode: 03f99...934

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Har datet en ufør mann, det fungerte veldig dårlig. 
Mistet lysten på å prøve det igjen. 

Anonymkode: f6bbd...ee1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør selv (kvinne), dermed er svaret mitt nei. Jeg tror at to syke personer drar hverandre ned og at det forsterker sykdomsbildet. Hvem skulle tatt vare på barna våre i de periodene jeg er innlagt på sykehuset om mannen min også var det? 

jeg er selvsagt ikke innlagt på sykehuset hele tiden, men jeg tror jeg skulle blitt gal om mannen min var hjemme 24/7 med meg. Det koster mye energi å være syk. Energi jeg ikke har. Jeg tror jeg ville blitt deprimert av å ha en annen syk innpå meg konstant. 

jeg klarer ting, jeg følger opp barna, jeg har et sosialt liv. Men sykdomsbildet mitt dominerer livet mitt. Det er rett og slett ikke plass til en annen som er like syk som meg. 

dessverre

Anonymkode: 4814b...f18

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nja, aldri si aldri. Det kommer vel an på alder og person. Det hadde jo forsåvidt vært greit når ungene var små, at en var hjemme. Og nå er jeg 5å, og det blir vel generelt mer uføre jo eldre jeg blir. 

Men nå er jeg gift da, og ingen av oss er uføre enda. 

Anonymkode: f0a42...37e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke ufør, men mannen min er i løpet av årene vi har vært gift blitt det. Han er en nydelig person og en helt som virkelig makser sin kapasitet i hverdagen. Kommer aldri til å forlate han.

Hadde i utgangspunktet vært skeptisk til å bli sammen med en som var ufør. Men det ville kommet an på årsak til uførhet, personlighet og kjemi oss i mellom. Det er jo stor variasjon når det kommer til hvorfor folk er uføre og hvilken kapasitet de har i hverdag, evt familieliv og samliv.

Anonymkode: 6efcd...536

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvorfor han er ufør og hva han klarer i hverdagen. Samt om økonomien er ok til tross for situasjonen. 

Anonymkode: 0e70d...f43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er egentlig ufør, men greier å være i full jobb fordi jeg har stillesittende jobb og gjør den unna raskere enn normalt. Men: det tar alt jeg har. En ufør mann som forventet pleie og at jeg tok mesteparten hjemme hadde ikke gått. Nok å stelle for meg og barn om jeg ikke skulle få en voksen i tillegg. Hadde han ytt sitt og ikke vært psykisk syk i den grad at det skadet barnet mitt kanskje 

Anonymkode: 17ebb...535

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger 100% av årsaken til det, og funksjonsnivået. 

Er det en som er yrkesskadet og ellers fungerer godt i hverdagen, eller skadet etter behandlinger f.eks, men fortsatt gjør det han kan og går ut på ting. Holder huset i orden og bidrar der han kan- med godt humør, ja.

Er det av psykiske årsaker, eller han graver seg ned i diagnoser og bruker nedsatt funksjon som unnskyldning for å ha ingen funksjon, nei takk. 

Anonymkode: 0cacc...570

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er egentlig ufør, men greier å være i full jobb fordi jeg har stillesittende jobb og gjør den unna raskere enn normalt. Men: det tar alt jeg har. En ufør mann som forventet pleie og at jeg tok mesteparten hjemme hadde ikke gått. Nok å stelle for meg og barn om jeg ikke skulle få en voksen i tillegg. Hadde han ytt sitt og ikke vært psykisk syk i den grad at det skadet barnet mitt kanskje 

Anonymkode: 17ebb...535

Du er egentlig ikke ufør.

Anonymkode: 4b913...5f9

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er egentlig ikke ufør.

Anonymkode: 4b913...5f9

Takk for at du sa det vi alle tenker.

Latterlig hvor enkelt er det for noen å kalle seg "ufør". Bagatelliseree den tunge og krevende prosessen mange av oss har stått i. Dårlig stil.

Anonymkode: 91deb...1e5

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...