Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det å å jobbe som renholder på videregående skole? Er det ok jobb? 

Anonymkode: fc6d7...d5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Plukke snus og spraye litt med  ei flaske?  Eller stå i lift å pusse vinduer utvendig i 5 etg og skure pissoar tenker du på?

Alt er jo digg om man har støv og møkk på hjernen. 

Anonymkode: a3c97...6b9

AnonymBruker
Skrevet

Renhold er et eget fag. Så ja det er helt supert å jobb i renhold på en VGS. Sosialt og  masse folk og elever undt om å hilse på innimellom arbeidsoppgavene. Jeg ville anbefalt det. Jeg har tidligere jobbet i renhold på både barneskole og ungdomsskole og jeg trivdes med masse liv og røre rundt meg. 

Anonymkode: abc6b...42b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Plukke snus og spraye litt med  ei flaske?  Eller stå i lift å pusse vinduer utvendig i 5 etg og skure pissoar tenker du på?

Så dømmende. Har du jobbet innenfor faget Renhold?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som renholder på en vgs. Har jobbet der i 12 år og som renholder i 30 år. Jeg trives veldig godt. Jeg liker å vaske da 😀Litt rot blir det selvfølgelig etter elevene, men ikke så mye at det er uholdbart. Vi har ett veldig bra miljø på skolen blandt alle ansatte. Det er en av grunnene til at jeg trives så godt 

Men renhold er ett fag ja. Er ikke bare å vaske som mange tror 

Anonymkode: 49dd7...46b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Anbefaler alle som har tenkt å søke renholdsjobb om å sjekke at arbeidsgiver har tariffavtale.

• Nyttig 1
Skrevet

Vil bare si at renholder er et yrke jeg absolutt ikke kunne tenkt meg. Kjemikalier, slitsomme arbeidsposisjoner, tidspress, uhygenisk osv osv. 

Så virkelig all ære til dere renholdere, dere gjør en fantastisk jobb og Norge hadde stoppet uten dere :) Dere kan rett og slett ikke få nok skryt. TAKK! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Så dømmende. Har du jobbet innenfor faget Renhold?

Dømmende faktisk. 

Ikke jobbet som fagarbeider da jeg aldri har tatt fagbrev. Har fått kurs og attester oppgjennom årene.

Har jobbet innen sanering og renhold av alt fra boliger til båter mellom 1998 og 2025.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2026 den 19.36):

Hvordan er det å å jobbe som renholder på videregående skole? Er det ok jobb? 

Anonymkode: fc6d7...d5f

Masse fint å se på tenker jeg, unge folk rundt deg hele dagen. Jobbet selv en stund på vgs og det var en fryd å se på disse kjekke ungdommene. Ble ungdommelig selv og savnet tiden da jeg var ung. Ikke pedo hvis noen får vibber av det. 
Selve renholdsjobben kan jeg ikke uttale meg om, jobb er jobb tenker jeg og penger må du ha for å leve. Bare å prøve, hva kan du tape på det ? Erfaring får du ivertfall og det er noe å ta med seg videre i livet. Lykke til😀

Anonymkode: 82edc...e52

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2026 den 19.47):

Spray brukes veldig lite, man har dynkeflaske og flere bruker forfuktet kluter og mopper. 

Utvendig vinduspuss der man må ha lift så må man ha kurs eller arbeidsgiver leier inn noen som kan det. 

Anonymkode: afeed...a99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...