Gå til innhold

Liker alle katter råfor?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min katt vil nesten ikke smake på Smaak råfor jeg har kjøpt.

Anonymkode: 4a2cd...ba3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør de ikke.

Anonymkode: 047df...c85

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min katt vil nesten ikke smake på Smaak råfor jeg har kjøpt.

Kattene mine spiser det meste, men liker også ikke "Smaak".

Mistenker at det ikke smaker så godt. Det ser også ikke så smakfull ut. Synes jeg.

Anonymkode: 5edd2...f23

AnonymBruker
Skrevet

mine katter liker best tørrfor, men spiser alt om de er sultne nok.

gir de slakteavfall, det blir ikke borte før etter et par dager uten tørrfor!

Anonymkode: 19f6d...378

AnonymBruker
Skrevet

Tja... det skal jo ligge i instinktene. Men fremmed lukt om de er fora opp på tørrfor. Tørrfor er tilsatt duftaroma (ellers ville de ikke luktet noe som helst pga ultraprosessert og malt protein), og det er som regel denne lukten mange katter får "hekt" på. Min egen katt ville heller ikke spise råfor før jeg begynte å knuse tørrfor og strø over. F.eks en kjøttbolle eller mindre av valgfri råfor (min liker Vom best nå) og en del knust tørrfor over. Etterhvert kunne jeg slutte med krydderet. Nå blir han supergira når jeg tar frem råfor. Samme prosess for våtfor. 

Katter har ikke i nærheten så mange smaksløker som vi har, så for de går det på luktesansen. 

Anonymkode: 1afd1...37c

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Vår kan slikke på gulvet hvis vi søler, men råfor vil han ikke ha.

Anonymkode: 4684d...a83

AnonymBruker
Skrevet

Både ja og nei. 

Katter er vane dyr. 

De liker det di er vant til. 

Å bytte for eller å få en katt til å like noe annet kan ta over en måned med hardt arbeid. Mange gir opp lenge før det. Full forståelse 😅

I posevåtfor er tilsatt smak, sukker osv som gir en helt annen smak så ikke rart katter foretrekker det. Så er snakk om å forandre smaksløken til katten. Sånt tar tid. 

Anonymkode: c52e4...6f6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Både ja og nei. 

Katter er vane dyr. 

De liker det di er vant til. 

Å bytte for eller å få en katt til å like noe annet kan ta over en måned med hardt arbeid. Mange gir opp lenge før det. Full forståelse 😅

I posevåtfor er tilsatt smak, sukker osv som gir en helt annen smak så ikke rart katter foretrekker det. Så er snakk om å forandre smaksløken til katten. Sånt tar tid. 

Anonymkode: c52e4...6f6

Ikke alt våtfor man kjøper i poser og pakker er tilsatt sukker nei.

Jeg har i dag sammen med chat gpt gått gjennom næringsinnholdet i våtfor jeg har sett på Europris, Rema, musti og dogman, og det var kun 2/10 av som var tilsatt sukker.

Ts

Skrevet

Katter kan ikke smake søtt, så sukkeret er kun fyllstoff og ekstra kalorier. 

En av våre katter synes Mush sine kjøttboller til katt er helt fantastisk. Den andre rører de ikke. Har forsøkt i flere år, men selv verdens minste mengde innblandet råfôr og den rører ikke maten. Så da får den ene katten vanlig våtfôr mens vi veksler mellom råfôr og tørrfôr på den andre. Har alltid fremme tørrfôr da.

Anonymkode: cb496...4fb

Skrevet

Jeg har en MC. og hun foretrekker tørrfôr. Helst hundens mat. Hun liker reker, men ikke slik boksemat man kjøper i dyrebutikk. 

Anonymkode: 2636f...478

Skrevet

Kanskje du kjøper litt spesielt for, de liker bare det vanlige i butikken egentlig

Skrevet

Katten vår spiser ikke råfor om det bare serveres som råfor, tror ikke hun liker lukta.... Den hun godtar mest er Smaak sine, og så jeg kjøper de boksene med suppe fra Pure Natural (de holder noen dager i kjøleskapet etter åpnet) og har over noen t-skjeer når jeg har delt opp råforet i mindre biter. Da går det ned på høykant, og så får hun i seg ekstra væske i tillegg. Hun får 40 gr (2 kjøttboller) morgen og kveld med litt suppe blandet inn, og tørrfor tilgjengelig hele tiden.

Anonymkode: 7a0b8...29c

Skrevet

Katten til min familie liker kun en spesifikk type våttfôr, der må være riktig smak, konsistens og fuktighet. Selv med det så blir hun lei i mellom. Tørrfôr uansett merker blir hun ikke lei av. Menneskemat er uinteressant foruten om ost, smør og melk.😅🙈

Anonymkode: 18823...2ae

Skrevet

Vi jakter, så kattene får mye vilt. Han ene digger det, han andre ser ikke på det en gang.

Anonymkode: 51692...9c2

Skrevet

Mine spiser kun Smaak kjøttboller. Alt annet vil de ikke ha. De vil gjerne ha det romtemperert før de spiser det. Den ene slukte det tvert, den andre brukte noen mnd før den ville lukte og smake. Da ble det kamp og hyl om råforet hver dag.

Anonymkode: 9a624...e7b

Skrevet

Husk å sjekke kattens tenner regelmessig.

Fikk en aha-opplevelse en gang katten kun ønsket å spise våtfor, det var rett og slett fordi han hadde problemer med tennene.

Selvsagt har katter også preferanser, akkurat som mennesker, men det kan også være fordi noe for er vanskelig å tygge.

Anonymkode: d0119...a62

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Husk å sjekke kattens tenner regelmessig.

Fikk en aha-opplevelse en gang katten kun ønsket å spise våtfor, det var rett og slett fordi han hadde problemer med tennene.

Selvsagt har katter også preferanser, akkurat som mennesker, men det kan også være fordi noe for er vanskelig å tygge.

Anonymkode: d0119...a62

Jeg har ikke kompetanse på kattens tenner, så det gjør dyrlegen en gang i året, og katten får også tannrens hvis han trenger det.

Ts

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...