Gå til innhold

Fritidsaktiviteter på barneskolen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eldste jente har nettopp begynt i første klasse. Storebroren bryr seg bare om fotball, på lik linje med resten av guttene i klassen. Jenta mi er middels interessert i fotball, dvs hun liker sporten men er ikke så glad i konkurransebiten. Hun vil begynne på fotball sammen med en del andre fra klassen, men det er altså andre ting som egentlig interesserer henne mer. Hvor lenge holder de det gående med idretten når de bare er middels interessert? Vet at flere av de andre barna også blir pushet på trening av foreldrene, og at de selv egentlig ikke vil. Jeg er nysgjerrig på hvordan det har vært for dere andre, hvor lenge har alle jentene i klassen drevet med en felles idrett og når begynner det å spre seg mer ut?

Anonymkode: 51094...6dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer jo veldig, og noen som har begynt noe motvillig blir bitt av basillen etterhvert. Her har mange byttet aktivitet etterhvert, men det har variert når. Tenker det bare er å la henne begynne og ta det derifra. 

Her har de slitt litt med å kunne ha jentelag i fotball, flere har spilt håndball paralelt og nå bare håndball ser jeg. 

Anonymkode: 002ce...dca

AnonymBruker
Skrevet

Femteklassingene her er glad i turn. Alle jentene unntatt 1 går der. Fotball begynte de fleste på, men falt fort fra. I parallellklassene er det fortsatt noen jenter som går på fotball, vet ikke hvor mange. Håndballen har blanda lag, de er ikke så mange, vet ikke om de starter opp i høst. De fleste går på alpint. 

Anonymkode: 5b0cd...004

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min eldste jente har nettopp begynt i første klasse. Storebroren bryr seg bare om fotball, på lik linje med resten av guttene i klassen. Jenta mi er middels interessert i fotball, dvs hun liker sporten men er ikke så glad i konkurransebiten. Hun vil begynne på fotball sammen med en del andre fra klassen, men det er altså andre ting som egentlig interesserer henne mer. Hvor lenge holder de det gående med idretten når de bare er middels interessert? Vet at flere av de andre barna også blir pushet på trening av foreldrene, og at de selv egentlig ikke vil. Jeg er nysgjerrig på hvordan det har vært for dere andre, hvor lenge har alle jentene i klassen drevet med en felles idrett og når begynner det å spre seg mer ut?

Anonymkode: 51094...6dc

Man øver masse hjemme så ferdighetene øker, melder på fotball sfo (ffo/ifo) om det finnes for da blir det ekstra sosialt med fotball/idrett.

Vær aktive så kondisen og balansen blir god. Ta henne med på brorens kamper/treninger og bare stå og spark ball. 

Anonymkode: 32e26...3af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...