AnonymBruker Skrevet 31. august #1 Skrevet 31. august Hei! Jeg har noen Rottinger møbler (Sofa, bord, 2 stoler) som nå skal gjennom sin første vinter. Jeg antar at bare en svær presenning kan både bråke og risikere at vinden tar tak i - så hvordan gjøre dette smartest? Kjøpe tau og binde rundt slik at det holder? Er det spesifikke presenninger eller andre triks? Noen som bare lar de stå ute og de er like fine? Anonymkode: dd59a...6f4
AnonymBruker Skrevet 31. august #2 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei! Jeg har noen Rottinger møbler (Sofa, bord, 2 stoler) som nå skal gjennom sin første vinter. Jeg antar at bare en svær presenning kan både bråke og risikere at vinden tar tak i - så hvordan gjøre dette smartest? Kjøpe tau og binde rundt slik at det holder? Er det spesifikke presenninger eller andre triks? Noen som bare lar de stå ute og de er like fine? Anonymkode: dd59a...6f4 De bør -ikke- stå ute uten beskyttelse, da blir de ødelagt. Uansett hva produsenten sier. Du bør ha en presenning av god kvalitet, feste den godt både med vekter og tau. Jo mindre løst(mer fast) den sitter, jo bedre beskytter den og mindre sjanse for at den blir ødelagt. Hva slags vintre er det der du bor? Lange milde, korte men kalde? Mye snø? Mye regn? Temperatursvingninger? Anonymkode: fb71c...ab1
AnonymBruker Skrevet 31. august #3 Skrevet 31. august Presenning funger fint det, men du må enten knyte det godt under eller legg noe tungt langs kanten hele veien rundt. Enkleste r å kjøpe trekk som er laget til gruppen. Anonymkode: 98c5e...a58
AnonymBruker Skrevet 31. august #4 Skrevet 31. august Jeg lot det bare stå ute. Gikk helt fint i 8 år Anonymkode: 80ad2...6f0
AnonymBruker Skrevet 31. august #5 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De bør -ikke- stå ute uten beskyttelse, da blir de ødelagt. Uansett hva produsenten sier. Du bør ha en presenning av god kvalitet, feste den godt både med vekter og tau. Jo mindre løst(mer fast) den sitter, jo bedre beskytter den og mindre sjanse for at den blir ødelagt. Hva slags vintre er det der du bor? Lange milde, korte men kalde? Mye snø? Mye regn? Temperatursvingninger? Anonymkode: fb71c...ab1 Jeg har møblement i kunstrotting som nå står ute på 17-18 året. Kun de første få årene var det dekket til. Oppbevarer til og med puten under det hele året. Møblene er like fin, de må bare vaskes litt med noen års mellomrom. Putene har fått litt skjolder, men også de er hele. Har lyst på nytt, men dette går jo aldri i stykker.... Har også en sofa i ekte rotting, også den like hel etter å ha stått ute i være og vind noen år. Men den elsker jeg så begynte ifjor å dekke den til da jeg ikke får kjøpt maken når den en gang dør. Bor på Østlandet med mye nedbør og snø. Anonymkode: 98c5e...a58
AnonymBruker Skrevet 31. august #6 Skrevet 31. august Jeg har hatt et sett rottingmøbler stående ute i 15 år uten noe over. Først denne våren så jeg at det var begynt å bli ødelagt. Det er glassplate på bordene (et stort og et lite sidebord) og det har blitt hull under glassplata på begge bordene. Så jeg regner med at det blir varmere under der og at det har gjort at det har blitt hull. Så kanskje ta av glassplata hvis du kan. Anonymkode: 3aae5...b32
AnonymBruker Skrevet 31. august #7 Skrevet 31. august Vi har en slik en https://www.clasohlson.com/no/Bag'in-Helsinki-M-mobeltrekk-kvadratisk,-2-x-2-x-1-m/p/31-8817 Bor i nord hvor det er mye snø og vind, men denne holder. Anonymkode: 14b02...241
Ms. Steele Skrevet 1. september #8 Skrevet 1. september Stabler det oppå hverandre og har presenning over. Festes med helt enkle bagasjestropper. Krokene på stroppene festes i hullene på presenningen. Blafrer da ikke, og møblene holder seg fine år etter år. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #9 Skrevet 2. september Bagin.no er genial til dette. Kjøpte det for noen år siden og ville aldri gått tilbake til presenning eller la det stå ute igjen. Anonymkode: 97e12...b84
AnonymBruker Skrevet 2. september #10 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bagin.no er genial til dette. Kjøpte det for noen år siden og ville aldri gått tilbake til presenning eller la det stå ute igjen. Anonymkode: 97e12...b84 Det samme gjorde vi i fjor. Helt genial løsning. Anonymkode: b9285...3f7
AnonymBruker Skrevet 2. september #11 Skrevet 2. september Vårt er nå 11 år gammelt vi stabler det fint under deler av overbygget på terrassen. Puter er altid inne så lenge det ikke blir brukt Anonymkode: 8c0e5...434
AnonymBruker Skrevet 2. september #12 Skrevet 2. september Jeg har sørvestvendt veranda med mye sol på østlandet og mine rottingmøbler er nå modne for dynga etter 8 år uten tildekking. De var helt fine i fjor, smuldrer nå opp i år så det går tydeligvis fort når det skjer. Svindyre kvalitetsgreier også. Naboen har et sett fra samme produsent kjøpt fem år før vårt men dekker til og der er rottingen helt fin ennå. Anonymkode: 8dc2e...de3
AnonymBruker Skrevet 2. september #13 Skrevet 2. september Har presenning rundt og binder med tau. Det kan blafre litt i skikkelig vindvær, men det har skjedd veldig få ganger gjennom vintrene. Men vær nøye med stramming og festing av tau, ellers blafrer det nok mer. Lar det legge seg noe snø oppå som holder den nede, men ikke mye så det blir tungt press. Bare litt. Anonymkode: 69aac...3e3
AnonymBruker Skrevet 2. september #14 Skrevet 2. september Rottingmøblene jeg kjøpte. Bord og fire stoler er veldig praktisk. Bare skyver stolene under bordet og så bare trer jeg på en medfølgende presenning/pose som dekker til alt. Anonymkode: 4f169...459
AnonymBruker Skrevet 2. september #15 Skrevet 2. september Vår sofagruppe har stått ute, delvis under tak, i 15 år. Like fin. Oslo. Anonymkode: 5e12a...d44
Kamelia83 Skrevet 3. september #16 Skrevet 3. september Vi dekker også med presenning og fester med bagasjestropper i hullene. Litt på kryss og tvers, noen i hverandre osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå