Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobb, sove, trene, spise. Det er det livet mitt består av. Energien min etter jobb er så uttømt at det eneste jeg klarer å tvinge meg til er å trene 3 ganger i uken og gå turer. Lever et så monotont liv. Klarer ikke glede meg over noe når jeg går på autopilot hver dag. Andre som har det likt?  

Anonymkode: eb695...eff

• Hjerte 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket deg hos lege ? Ville startet der med å ta blodprøver 

Anonymkode: 45fda...a82

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du barn? Jeg har det på samme måte som deg, blir helt tømt for energi fordi det går i ett hele tiden. 
Eneste som hjelper ordentlig her er å ha barnevakt innimellom. 

Anonymkode: 03e8a...58f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har 2 små barn og trener, lite annet. Føler livet flyr avgårde og får ikke gjort så mye😅 

Anonymkode: 77bdc...c37

• Hjerte 1
Skrevet

Kan du finne en treningstype som hir deg glede? Sykling, dans, kampsport?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jobb, sove, trene, spise. Det er det livet mitt består av. Energien min etter jobb er så uttømt at det eneste jeg klarer å tvinge meg til er å trene 3 ganger i uken og gå turer. Lever et så monotont liv. Klarer ikke glede meg over noe når jeg går på autopilot hver dag. Andre som har det likt?  

Jeg var sånn bare minus trening. Veldig tidlig opp. Pendlet til og fra jobb. Hjem 17.30 - 18.00. Stresse med å prøve å få i meg mat. Stresse fordi jeg burde legge meg kl. 20 som ofte ble 21. Helger ble brukt til nødhjelp her hjemme. Jeg bare eksisterte.  Jeg ble/var syk og jobber ikke nå. Det var ikke et liv. Gjaldt bare å holde hodet over vann. 

Anonymkode: f6559...9ec

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg var sånn bare minus trening. Veldig tidlig opp. Pendlet til og fra jobb. Hjem 17.30 - 18.00. Stresse med å prøve å få i meg mat. Stresse fordi jeg burde legge meg kl. 20 som ofte ble 21. Helger ble brukt til nødhjelp her hjemme. Jeg bare eksisterte.  Jeg ble/var syk og jobber ikke nå. Det var ikke et liv. Gjaldt bare å holde hodet over vann. 

Anonymkode: f6559...9ec

Det er nesten akkurat sånn for meg, bortsett fra at jeg ikke har så langt reisevei som du hadde. Er også ofte syk, med forkjølelse. Tror det kommer av at jeg har mye stress og liten tid til selvpleie i hverdagen. Går bare i et kjør… ønsker deg god bedring ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har du barn? Jeg har det på samme måte som deg, blir helt tømt for energi fordi det går i ett hele tiden. 
Eneste som hjelper ordentlig her er å ha barnevakt innimellom. 

Anonymkode: 03e8a...58f

Nei, har ikke barn, så føler det nesten er «feil» av meg å være sliten. Men har en veldig krevende jobb som krever mye menneskekontakt og tunge saker.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (8 timer siden):

Kan du finne en treningstype som hir deg glede? Sykling, dans, kampsport?

Gikk på en sport jeg elsket før, men ble skadet og kunne ikke fortsette:/

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det litt sånn og liker det godt. Nå har det vært sommer full av fest og moro og venner og slekt, og jeg gleder meg faktisk enormt til høsten som bare er å gå litt inn i min egen hule, og grind season - jobbe, trene, spise, sove & repeat. Jeg har litt prosjekter med meg selv, med maten og treningen, prøver å gå litt ned i fett% og opp styrke og muskel. Så det er jo en slags interesse da, som gir meg litt dopamin-kick. 

Jeg liker også å lære nye ting, så leser og hører podcaster om det som interesserer meg. Jeg liker å pusse opp hjemme, kanskje ikke sette i gang de største prosjektene dersom du har lite energi, men fikse en liten ting i uka? For meg gir det glede og mestringsfølelse. Har også begynt å bygge et møbel.

Og så jobber jeg ekstremt mye da.. for min del, så elsker jeg jobben min, og jeg får både mestring og utfordringer og mye sosialt gjennom den, så den gjør livet alt annet enn monotont. Den er så hektisk og heseblesende og med nye utfordringer hele tiden, at det kanskje er derfor jeg foretrekker å ha det kjedelig på fritiden. Hadde jeg vært ufør, så måtte jeg nok skaffet meg en mer givende hobby enn å stort sett se på TV :)

Anonymkode: b619c...556

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynn å male! Seriøst.

Anonymkode: 40d02...76c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det nesten helt likt. Har ikke barn engang, og får ikke tiden eller energien til å fungere. Jeg er egentlig kunstner, men har en jobb som tømmer meg fullstendig for energi, fysisk og mentalt. Mentalt fordi jeg trodde jeg skulle gjøre noe annet i livet, og fordi jeg synes det sosiale er utrolig slitsomt. Har ikke noe til overs etter jobb, så får aldri laget kunst lenger. Prøver å trene for å få mer energi, men det ser ikke så lovende ut.

Anonymkode: f31a0...789

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har det sånn selv. Men jeg syns livet går så sakte. Før da jeg var 20-40 år gikk livet fort. Men nå er det en evig selvpining. Jeg har begynt å glede meg til det er min tur å forlate jorden. Skal bli godt. For meg så er jobb en gledessdreper. Det hjelper ikke å bytte jobb, jobb er jobb. 

Anonymkode: 931f3...710

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har det slik i perioder. Det som hjelper for meg er å tvinge meg selv til å sette pris på ting og være takknemlig over ting. Eks sette pris på - gå en tur og glede meg over fine lyder i skogen. Nyte en kopp te i fred og ro. Det er ikke lett alltid å endre tankesettet, men det hjelper faktisk. 

Anonymkode: e9df0...a10

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor velger du da ikke et annet liv?

Må da være den enkleste sak om en ikke trives 

Anonymkode: b2cf3...0f0

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2026 den 10.00):

Uforståelig for de som har flere barn og fulltidsjobb . . .  du må få opp farten!

Anonymkode: c0109...ab1

Skrevet

Ryddet for avsporing. 

Christina82, mod

Skrevet

Ville begynt å se etter noen forandringer. Flyttet nærmere jobb, eller byttet jobb så jeg slapp all pendling. Er nok den som sliter deg helt ut. 

Skrevet

Og hva er stusselig med det? De fleste lever sånn. 

Anonymkode: e2d3b...858

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

”Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet”

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...