AnonymBruker Skrevet 30. august #1 Skrevet 30. august Trenger litt hjelp. Jeg hjelper en familie som er ny i Norge, men å kjøpe inn barnehageklær for høst og vinter. Selv er det lenge siden jeg hadde små barn, så jeg er ikke helt oppdatert på hva som er bra klær. Men jeg har jo fått med meg at Kattnakken er populært til barnehageklær nå. Jeg har kikket litt på Finn, for å prøve å få mest mulig for det budsjettet de har. Og da syns jeg at på mange av Kattnakken-klærne står det :brukt av ett barn i en sesong, lite hull på knærne, slitt i baken o.l. Det får meg til å lure på om Kattnakken er så bra at det er verdt den høye prisen, eller om det er oppskrytt? Blir glad for alle erfaringer og tips. Anonymkode: 186ce...0cf
AnonymBruker Skrevet 31. august #2 Skrevet 31. august Fullstendig oppskrytt synes jeg og ja kvaliteten har dalt mange hakk , jobber i barnehage og ser de blir fort slitt. Vi kjøpte også men ja slitt ut veldig fortv Anonymkode: 210bf...a1b 4
AnonymBruker Skrevet 31. august #3 Skrevet 31. august Det er nok bra, men er mye annet som også er bra. Vi har arvet regntøy av det merket man får kjøpt på Coop Obs. Husker ikke hva det heter i farta.. 4. barnet som bruker det nå. Funker helt fint det! Anonymkode: 52908...63e
AnonymBruker Skrevet 31. august #4 Skrevet 31. august Sjekk ut barnehagepakken på sportsmann.no! Billig og god kvalitet☺️ Anonymkode: 5748a...aae
AnonymBruker Skrevet 31. august #5 Skrevet 31. august Mange ulike meninger om Kattnakken. Kommer jo også an på hvor dere bor. Kattnakken er etter min mening litt tykkere og stivere enn en del andre merker, men også mer slitesterkt (i teorien hvertfall). Vi har vært veldig fornøyde med både det todelte regntøyet og de vatterte dressene. Det todelte regntøyet er enklere å finne gode alternativer til. Vi har også likt mønstrene på Kattnakken, men nå som barna er litt eldre og har meninger om hva som er barnslig blir det nok noe annet. Men hvis økonomi er viktig, og dere ikke noe på Vestlandet eller andre steder med øs pøs, hadde jeg nok valgt noe annet enn Kattnakken. Anonymkode: dd8eb...4aa
Gardkjærringa Skrevet 31. august #6 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Sjekk ut barnehagepakken på sportsmann.no! Billig og god kvalitet☺️ Anonymkode: 5748a...aae Den tenkte jeg også å foreslå, da jeg leste hovedinnlegget!
AnonymBruker Skrevet 31. august #7 Skrevet 31. august Jeg har kjøpt regntøy på Finn fra Reflex til begge mine, de har aldri blitt våte gjennom😊 Anonymkode: fa8d5...bf9
AnonymBruker Skrevet 31. august #8 Skrevet 31. august Alt regntøy er 100% tett da det er av gummi, de med høyere vansøyle som kattnakken er tykkere og dermed mer slitesterke, men også stivere. Ønsker du/de et lett og myk, eller et slitesterkt som da også blir litt tyngre og stivere? Alle brukte regntøy (også kattnakken) har lavere vannsøyle som følge av bruk, er det brukt eller litt slitt har det ikke lenger den høye vannsøylen på 30.000. Det som evt er bra med kattnakken er vinterregndressene med vattering for bruk i slapsevær og kalde hlst/vår, ellers holder det lenge med vanlig todelt og tilpasse det man har under som ull og fleece. Dessverre har alt jeg har kjøpt brukt som "som ny" og "pent brukt" inkl. Kattnakken, vært tydelig brukt og hatt mer slitasje og bruksmerker enn oppgitt, til og med hull hadde den ene. Et regntøy med hull har ingen nytteverdi. Anonymkode: 5a80a...7d2
AnonymBruker Skrevet 31. august #9 Skrevet 31. august Jeg liker det. Men jeg kan fint brukt andre ting også. Har et par reima dresser som er vel så gode som kattnakken sine. Er veldig glad i babyregndressen, den er så myk og god for de små og foret (med tanke på at de gjerne er mye rolige før de går bra). Ellers har jeg diverse regntøy, både fra hm og andre merker. Syns ikke det er så grusomt stor forskjell i våre barns bruk. Anonymkode: 1fed6...326
AnonymBruker Skrevet 31. august #10 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sjekk ut barnehagepakken på sportsmann.no! Billig og god kvalitet☺️ Anonymkode: 5748a...aae Nei den er grusom spør du meg Anonymkode: 210bf...a1b
AnonymBruker Skrevet 31. august #11 Skrevet 31. august Kattnakken var veldig bra frem til den nyeste kolleksjonen. Det kom noen regler mot pfas(?) eller evighetskjemikalier eller noe slikt og da fikk de ny oppskrift. Kvaliteten har stupt etter det, så nå lever de på gammel god omtale. Vi sverget til Kattnakken på begge barnehagebarna før, men nå det siste året har vi gått over til Refleks. Vi opplever det som bedre. Billigere er det og. Anonymkode: 507c7...044 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #12 Skrevet 31. august Vi har kattnakken som nå brukes av barn nr 3, aldri opplevd hull eller slitasje, og barn nr 2 har slitt hull i det meste av både klær og sko ellers 🙈 Generelt vært veldig fornøyd med kattnakken i grunn, men vi har ikke prøvd veldig mye annet.. Anonymkode: 522a2...02a
AnonymBruker Skrevet 31. august #13 Skrevet 31. august Ingen erfaring med kattnakken, men vi har prøvd både Reflex og Reima og syntes det var bra. Reflex-tøyet var arvet fra en familie som hadde brukt den til 3 barn. Vi ga videre jakken, men da var buksen oppbrukt. Anonymkode: 9ce47...5a9
AnonymBruker Skrevet 31. august #14 Skrevet 31. august Ytterklærne til barn fra KappAhl er helt supre. Etter å ha prøvd det som er av dyre merker kjøpte jeg bare KappAhl på slutten. Cubus er heller ikke så verst, spesielt disse parka ytterjakkene. Og der er det jo ofte 40% på hele butikken. Anonymkode: b9296...e26
AnonymBruker Skrevet 31. august #15 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fullstendig oppskrytt synes jeg og ja kvaliteten har dalt mange hakk , jobber i barnehage og ser de blir fort slitt. Vi kjøpte også men ja slitt ut veldig fortv Anonymkode: 210bf...a1b Tror det skjedde da katnakken kom med ulike varianter til ulike priser. Kattnakken er ikke barer Kattnakken lenger på en måte. Det er alt fra Kattnakken tynt og rimelig, til Kattnakken tykt, solid og selvsagt dyrere. Så nå er Kattnakken for meg slik at man får jo hva man betaler for. Bruktkjøpt har derfor blitt vanskeligere fordi folk ikke oppgir hvilken modell det er snakke om. Regntøyet kan være alt fra bra og dyrt i kjøpspris, til billig og dårlig. Alle selges til samme pris uansett. Husker overgangen, hadde barn i perfekt alder da og brukte bare Kattnakken. Kunne kjøpe, la to barn bruke, selge videre pent brukt. Det vart så solid. Så kom alle de ulike valgmulighetene og selv om jeg fortsatte å kjøpe dyrt og solid gjorde nette alle det. Ikke sikkert alle skjønte forskjellen heller, er ikke som om de skriver "dette er billig og dårlig, fint for 1 sesong", ikke sant. De bruker od som "tykkere materiale" osv for de dyre og bra versjonene, og de som ikke er solide nevner de jo bare ingenting. Men man skjønner det jo på prisen. Så, før var Kattnakken alltid solid, nå kan det være hva som helst. Men de solide plagggene finnes, det er de dyreste versjonene. Men som sagt fortsatte jeg å kjøpe det dyreste Kattnakken hadde og opplevde at det holdt den normale gode kvaliteten jeg var vant med. Men er vel to år siden siste kjøp nå, så det aller nyeste vet jeg ikke. Bruker nå Helly Hansen og kjøper fortsatt de dyre tingene, enten brukt eller nytt. Da varer det fint gjennom to barn og selges i andre enden. Så lav bruktpris for god komfort og funksjon. Akkurat yttertøy, der opplever jeg både for barna og egen del at vi får hva vi betaler for. Så om denne familien har mange barn som skal arve feks, så kan en høy førstegangsinvestering faktisk være en god økonomisk beslutning. Hvis man har pengene. Kan bli dyrere med alt som må skiftes etter en sesongs bruk. Anonymkode: 60921...75f 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #16 Skrevet 31. august Her kan man se tidligere kolleksjoner, ser eks mange selger helårsdress som vinterregndress og motsatt. https://kattnakken.no/pages/tidligere-kolleksjonar Anonymkode: 5a80a...7d2
kjærring Skrevet 31. august #17 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Trenger litt hjelp. Jeg hjelper en familie som er ny i Norge, men å kjøpe inn barnehageklær for høst og vinter. Selv er det lenge siden jeg hadde små barn, så jeg er ikke helt oppdatert på hva som er bra klær. Men jeg har jo fått med meg at Kattnakken er populært til barnehageklær nå. Jeg har kikket litt på Finn, for å prøve å få mest mulig for det budsjettet de har. Og da syns jeg at på mange av Kattnakken-klærne står det :brukt av ett barn i en sesong, lite hull på knærne, slitt i baken o.l. Det får meg til å lure på om Kattnakken er så bra at det er verdt den høye prisen, eller om det er oppskrytt? Blir glad for alle erfaringer og tips. Anonymkode: 186ce...0cf Nei! Det VAR bra. Nå blir de slitt med en gang, ødelagte før en sesong har gått også. Kjøp heller noe annet.
AnonymBruker Skrevet 31. august #18 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Tror det skjedde da katnakken kom med ulike varianter til ulike priser. Kattnakken er ikke barer Kattnakken lenger på en måte. Det er alt fra Kattnakken tynt og rimelig, til Kattnakken tykt, solid og selvsagt dyrere. Så nå er Kattnakken for meg slik at man får jo hva man betaler for. Bruktkjøpt har derfor blitt vanskeligere fordi folk ikke oppgir hvilken modell det er snakke om. Regntøyet kan være alt fra bra og dyrt i kjøpspris, til billig og dårlig. Alle selges til samme pris uansett. Husker overgangen, hadde barn i perfekt alder da og brukte bare Kattnakken. Kunne kjøpe, la to barn bruke, selge videre pent brukt. Det vart så solid. Så kom alle de ulike valgmulighetene og selv om jeg fortsatte å kjøpe dyrt og solid gjorde nette alle det. Ikke sikkert alle skjønte forskjellen heller, er ikke som om de skriver "dette er billig og dårlig, fint for 1 sesong", ikke sant. De bruker od som "tykkere materiale" osv for de dyre og bra versjonene, og de som ikke er solide nevner de jo bare ingenting. Men man skjønner det jo på prisen. Så, før var Kattnakken alltid solid, nå kan det være hva som helst. Men de solide plagggene finnes, det er de dyreste versjonene. Men som sagt fortsatte jeg å kjøpe det dyreste Kattnakken hadde og opplevde at det holdt den normale gode kvaliteten jeg var vant med. Men er vel to år siden siste kjøp nå, så det aller nyeste vet jeg ikke. Bruker nå Helly Hansen og kjøper fortsatt de dyre tingene, enten brukt eller nytt. Da varer det fint gjennom to barn og selges i andre enden. Så lav bruktpris for god komfort og funksjon. Akkurat yttertøy, der opplever jeg både for barna og egen del at vi får hva vi betaler for. Så om denne familien har mange barn som skal arve feks, så kan en høy førstegangsinvestering faktisk være en god økonomisk beslutning. Hvis man har pengene. Kan bli dyrere med alt som må skiftes etter en sesongs bruk. Anonymkode: 60921...75f Vi prøvde for noen år siden, da hadde de ikke så mange varianter , jeg synes kvaliteten var dårlig den gangen også . I tillegg synes jeg motivene også bare blir styggere og styggere, så da kjøper jeg noe annet som både er bedre kvalitet og finere Anonymkode: 210bf...a1b
Tjoheiii Skrevet 31. august #19 Skrevet 31. august Jeg elsker kattnakkendressene! Men de selges jo kjempedyrt brukt på finn.no, hadde aldri betalt mer enn 500,- for en brukt dress uansett merke.
AnonymBruker Skrevet 31. august #20 Skrevet 31. august Takker for alle svar, kjempeglad for at dere tar dere tid til å svare. Ser svarene spriker litt, og at det finnes ulike typer Kattnakken. Nyttig å vite. Da går jeg nok heller for noe annet. Det er flere barn som skal arve, så ønsker å gå for kvalitet. Men samtidig, hvis prisen er så høy at man like godt kan kjøpe nytt av ok kvalitet til hvert barn, så må jeg vurdere det. Når mine barn var små, var Reima det helt store innen vinterdresser og skalldresser. Er det fortsatt sånn? Jeg var kjempefornøyd med Reima, men det kan jo ha kommet noe nytt som er ennå bedre? Anonymkode: 186ce...0cf 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå