Radka Skrevet 30. august #1 Skrevet 30. august (endret) Google røper identiteter ved at søkemotoren har funksjonen som viser hva folk søker på, mennesker som ikke identifiseres i mediene pga siktelser, vitneroller osv Er dette greit? Endret 30. august av Radka
AnonymBruker Skrevet 30. august #2 Skrevet 30. august Det er ikke så greit, man skal ikke bli uthengt før man er dømt. Anonymkode: b305f...d7f
AnonymBruker Skrevet 30. august #3 Skrevet 30. august Slutte å google så fælt, da vet du. Nysgjerrigper. Anonymkode: a796a...63f
AnonymBruker Skrevet 30. august #4 Skrevet 30. august Sånn har det vært lenge. Anonymkode: 7868c...6f9 2
Radka Skrevet 30. august Forfatter #5 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sånn har det vært lenge. Anonymkode: 7868c...6f9 Ja?
AnonymBruker Skrevet 30. august #6 Skrevet 30. august Har visst lenge hva hun heter jeg, gratulerer til deg at du akkurat har oppdaget dette 🤣😂🤣 Anonymkode: b74b3...39a
AnonymBruker Skrevet 30. august #7 Skrevet 30. august Dette stemmer jo ikke. Har akkurat søkt og fikk ikke opp noen du nevner..... Anonymkode: e6370...cf7 1
Radka Skrevet 30. august Forfatter #8 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette stemmer jo ikke. Har akkurat søkt og fikk ikke opp noen du nevner..... Anonymkode: e6370...cf7 Jo, det stemmer. Jeg har endret innlegget mitt øverst og innlegg med sitering bør egentlig redigeres eller slettes
Mezzosoprena Skrevet 30. august #9 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette stemmer jo ikke. Har akkurat søkt og fikk ikke opp noen du nevner..... Anonymkode: e6370...cf7 Jeg fikk i hvert fall opp på den ene...
Fossegrimen Skrevet 31. august #10 Skrevet 31. august På generelt grunnlag: ein bør skaffe seg andre søkemotorar enn Google. 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #11 Skrevet 31. august Tror det kommer mye av at identiteten luftes på det svenske forumet FB, og at det er så mange brukere der som søker opp navnet på Google. Når jeg også skal søke det opp, så står det som forslag allerede. Anonymkode: 12f0a...d7b 2
Brukernavn84 Skrevet 1. september #12 Skrevet 1. september Radka skrev (På 30.8.2026 den 22.44): Google røper identiteter ved at søkemotoren har funksjonen som viser hva folk søker på, mennesker som ikke identifiseres i mediene pga siktelser, vitneroller osv Er dette greit? Hæ, hva snakker du om?
Radka Skrevet 1. september Forfatter #13 Skrevet 1. september Brukernavn84 skrev (1 time siden): Hæ, hva snakker du om? Dette var ganske lettfattelig. Hvis man søker på bestemte straffesaker, vil Google avsløre navnene, som ikke publiseres av aviser og andre medier, ved å vise hva andre søker på. Plutselig får man for eksempel opp Ole Hansen fengsel som et søk bare fordi noen har fått nyss i at det er Ole Hansen og søker i kombinasjon med fengsel. Man kan ikke stole på at slike søk inneholder riktig navn hver gang, men fått opp riktig navn begge de to siste gangene.
Brukernavn84 Skrevet 1. september #14 Skrevet 1. september Radka skrev (1 minutt siden): Dette var ganske lettfattelig. Hvis man søker på bestemte straffesaker, vil Google avsløre navnene, som ikke publiseres av aviser og andre medier, ved å vise hva andre søker på. Plutselig får man for eksempel opp Ole Hansen fengsel som et søk bare fordi noen har fått nyss i at det er Ole Hansen og søker i kombinasjon med fengsel. Man kan ikke stole på at slike søk inneholder riktig navn hver gang, men fått opp riktig navn begge de to siste gangene. Ingenting av det du skriver er lettfattelig, men nå har jeg bedt en AI om å tolke hva du mener, så nå er jeg ganske sikker på at du snakker om Google sine søkeforslag. Gud vet hvorfor du ikke bare skrev det i hovedinnlegget.
AnonymBruker Skrevet 1. september #15 Skrevet 1. september Det er mange baksider ved internett, og dette er en av dem. Med søkemotorer, sosiale medier og AI forsvant anonymiteten. Trøsten får være at de fleste av oss har aldri hørt om ofrene i straffesaker. Og all vår sympati går til dem! Ikke til de gale rusmisbrukende serieovergripende voldsmennene. Anonymkode: 80389...cc8
daemi Skrevet 1. september #16 Skrevet 1. september Ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner. daemi, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå