AnonymBruker Skrevet 30. august #1 Skrevet 30. august Jeg sliter veldig med smerte i kjeven og hodet. Det er en feilstilling på kjeven min som jeg kan operere. Er det noen her som har vært gjennom en slik operasjon, og hvordan gikk det? 😊 Anonymkode: 7d973...ac9
AnonymBruker Skrevet 30. august #2 Skrevet 30. august Jeg opererte kjeven pga stort overbitt. Det ble et godt resultat utseendemessig, og jeg fikk NOE bedre funksjon. Men det var omfattende, med tannregulering før og etter, og låst kjeve etterpå. Anonymkode: 04edf...330 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #3 Skrevet 30. august Jeg har også operert kjeven pga. stort overbitt. Og jeg opplevde det som omfattende, men det mest strevsomme var to år med tannregulering før operasjonen, syns jeg. Funksjonen ble klart bedre etterpå, jeg kan nå bite av mat med fortennene. Og jeg har mye mindre hodepine. Kjevesmerter hadde jeg ikke på forhånd. Jeg fikk en liten nerveskade ifbm. operasjonen, jeg har litt endret/nedsatt følelse i halve underleppen og haken. Men det er ikke noe som plager meg. En stund etter operasjonen hadde jeg ingen følelse i samme område, og det var veldig plagsomt. Det finnes en liten risiko for at man kan få plagsomme nerveskader permanent, det er sjelden, men noe man blir opplyst om og bedt om å ta med i betraktningen. Anonymkode: 74358...116 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #4 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg opererte kjeven pga stort overbitt. Det ble et godt resultat utseendemessig, og jeg fikk NOE bedre funksjon. Men det var omfattende, med tannregulering før og etter, og låst kjeve etterpå. Anonymkode: 04edf...330 Takk for svar! 😊 Hadde du noen plager før operasjonen? Og hadde du gjort det igjen? Anonymkode: 7d973...ac9
AnonymBruker Skrevet 31. august #5 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har også operert kjeven pga. stort overbitt. Og jeg opplevde det som omfattende, men det mest strevsomme var to år med tannregulering før operasjonen, syns jeg. Funksjonen ble klart bedre etterpå, jeg kan nå bite av mat med fortennene. Og jeg har mye mindre hodepine. Kjevesmerter hadde jeg ikke på forhånd. Jeg fikk en liten nerveskade ifbm. operasjonen, jeg har litt endret/nedsatt følelse i halve underleppen og haken. Men det er ikke noe som plager meg. En stund etter operasjonen hadde jeg ingen følelse i samme område, og det var veldig plagsomt. Det finnes en liten risiko for at man kan få plagsomme nerveskader permanent, det er sjelden, men noe man blir opplyst om og bedt om å ta med i betraktningen. Anonymkode: 74358...116 Takk for utfyllende svar! 😊 Så bra at du har hatt så positiv effekt av operasjonen. Var hodepinen en grunn til at du tok operasjonen? For legen var fast bestemt på at det ikke kom til å hjelpe på hodepinen eller smertene i kjeven. Ja, mulige nerveskader måtte jeg ta med i bestemmelsen min. Har det endret utseende ditt? Anonymkode: 7d973...ac9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå