AnonymBruker Skrevet 29. august #1 Skrevet 29. august Jeg er så jævlig forbanna. Sykkelen min røyk midt på turen, så jeg tenkte at jeg i det minste kunne ta bussen hjem. Hun stopper bussen, kommer bort til meg og sier: «Jeg tar ikke sykler i min buss. Er det elsykkel? De tar jeg ihverfall ikke» Hva faen? Hvorfor stopper du bussen da? Det var ingen som skulle av på holdeplassen. Hvis du ser meg stå der med sykkelen og allerede vet at du ikke kommer til å ta meg med – move the fuck along. Hele konfrontasjonen var jævla unødvendig. Det er dét som gjør meg så forbanna. Ikke først og fremst at jeg ikke fikk være med, men hele behovet for å stoppe bussen, komme bort til meg og markere: «Dette er min buss, og her bestemmer jeg.» Det føltes som et rent egoshow. Hun kunne oppnådd nøyaktig det samme ved å bare kjøre videre. I stedet skulle hun stoppe hele bussen for å irettesette meg, mens resten av passasjerene måtte sitte og vente på en konfrontasjon som aldri hadde trengt å finne sted. Og jeg forbinder dessverre akkurat denne typen unødvendige maktmarkering med kvinnelige bussjåfører, Jeg sier ikke at alle kvinnelige sjåfører er sånn, men det er påfallende hvor sjelden jeg opplever det samme behovet for å markere autoritet fra mannlige sjåfører. Det er min erfaring – og akkurat nå er jeg drittlei av hele greia. Anonymkode: 99cbc...fb8
AnonymBruker Skrevet 29. august #3 Skrevet 29. august Stakkars mannen som opplevde et møte med en autoritær kvinne. Hvis du ofte opplever slike situasjoner med forskjellige mennesker så er det lurt å se innover ikke utover for du er fellesnevneren her. Uansett så liker jeg godt kvinnelige bussjåførere for de kjører jevnt og fint, ikke den jævla stopp og kjør opplegge som mannfolka gjør. Regner med det er fordi de klarer å se hele bybildet på en annen måte enn menn som bare ser det som er rett foran. Anonymkode: dd7d4...6dc 7
AnonymBruker Skrevet 29. august #4 Skrevet 29. august Der brukte jeg ett minutt, - totalt bortkastet. Søk terapi ts. Anonymkode: 04ce4...76b 5
AnonymBruker Skrevet 29. august #5 Skrevet 29. august ….det var feil å dele frustrasjon her. God natt Anonymkode: 99cbc...fb8 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #6 Skrevet 29. august Det er ikke noe galt i å dele frustrasjon, men dette er ikke frustrasjon. Dette er beyond. Oppsøkt hjelp. Anonymkode: 75b04...7d7 3
AnonymBruker Skrevet 29. august #7 Skrevet 29. august Heller 100 kvinnelige bussjåfører enn han der slitsomme Norway-Rob. Skjønner godt at hun ikke ville ha med seg elskræbben din på bussen. Sånne sykler tar fyr i tide og utide. Ble du krenket av å bli snakket til av en autoritær kvinne? Anonymkode: 3052d...e05 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #8 Skrevet 30. august Har du opplevd mange ganger at sykkelen har brutt sammen og en mannlig bussjåfør har tett deg med? Siden du mener at denne personen var vanskelig kun fordi det var kvinne. Anonymkode: cbeaa...c75 4
Macro Skrevet 30. august #9 Skrevet 30. august Hadde hun kjørt rett forbi uten å stoppe hadde du klaget til busselskspet. Garantert. Hun avverget det med å informere deg. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #10 Skrevet 30. august Du stod på busstopp. Bussen stoppet. Sjåføren informerte deg om at hun ikke tok med sykler. Hvor er problemet? Anonymkode: 96aaa...420 7
AnonymBruker Skrevet 30. august #11 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du stod på busstopp. Bussen stoppet. Sjåføren informerte deg om at hun ikke tok med sykler. Hvor er problemet? Anonymkode: 96aaa...420 For TS var nok problemet at sjåføren var kvinne...😂 Anonymkode: 64579...218 3
AnonymBruker Skrevet 7. september #12 Skrevet 7. september Vil herved oppfordre alle til å gi neste kvinnelige bussjåfør du ser en klem! 🥰 Stå på, damer! 🤗 Anonymkode: da8ff...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #13 Skrevet 7. september Hva har den opplevelsen med kvinnelige bussjåfører å gjøre? Anonymkode: 2940f...9d0
bullehurk Skrevet i går, 12:08 #14 Skrevet i går, 12:08 https://www.google.com/goto?url=CAESYwHrOzAVQisKFI8g7lSDVLsRTOpj5MMK7ZHUuilXAcR5o-ipZqbX5fCHqkppaFs9rhuQA69Q9j-taXcXubS5Mc3dkhFnMQpOclTI1oguonvTcCd1LtgV4aoCH3b5KCyNy13G2Q
AnonymBruker Skrevet i går, 12:11 #15 Skrevet i går, 12:11 AnonymBruker skrev (På 30.8.2026 den 0.34): Jeg er så jævlig forbanna. Sykkelen min røyk midt på turen, så jeg tenkte at jeg i det minste kunne ta bussen hjem. Hun stopper bussen, kommer bort til meg og sier: «Jeg tar ikke sykler i min buss. Er det elsykkel? De tar jeg ihverfall ikke» Hva faen? Hvorfor stopper du bussen da? Det var ingen som skulle av på holdeplassen. Hvis du ser meg stå der med sykkelen og allerede vet at du ikke kommer til å ta meg med – move the fuck along. Hele konfrontasjonen var jævla unødvendig. Det er dét som gjør meg så forbanna. Ikke først og fremst at jeg ikke fikk være med, men hele behovet for å stoppe bussen, komme bort til meg og markere: «Dette er min buss, og her bestemmer jeg.» Det føltes som et rent egoshow. Hun kunne oppnådd nøyaktig det samme ved å bare kjøre videre. I stedet skulle hun stoppe hele bussen for å irettesette meg, mens resten av passasjerene måtte sitte og vente på en konfrontasjon som aldri hadde trengt å finne sted. Og jeg forbinder dessverre akkurat denne typen unødvendige maktmarkering med kvinnelige bussjåfører, Jeg sier ikke at alle kvinnelige sjåfører er sånn, men det er påfallende hvor sjelden jeg opplever det samme behovet for å markere autoritet fra mannlige sjåfører. Det er min erfaring – og akkurat nå er jeg drittlei av hele greia. Anonymkode: 99cbc...fb8 Veldig merkelig, jeg er kvinnelig bussjåfør og jeg vet en del ikke tar med sykler, men man ser jo an situasjonen. El sykler har jeg aldri hørt har vært et problem for dem legges jo sammen. Anonymkode: 47f1d...989
AnonymBruker Skrevet i går, 12:13 #16 Skrevet i går, 12:13 Vil tro hun stoppet for å høre om du skulle la sykkelen stå eller ikke. Men dette har ikke noe med kjønnet på sjåføren å gjøre, selv om du virker til å tro det. Anonymkode: 1614c...b26
AnonymBruker Skrevet i går, 12:15 #17 Skrevet i går, 12:15 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): El sykler har jeg aldri hørt har vært et problem for dem legges jo sammen. Hva slags elsykler er det? Av alle jeg kjenner som har elektrisk sykkel, er det ingen av de syklene som kan slås sammen. Jeg måtte google. Det er visst noe som kalles "foldesykkel". Det er sikker det du tenker på. Anonymkode: 1614c...b26
AnonymBruker Skrevet i går, 12:24 #18 Skrevet i går, 12:24 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva slags elsykler er det? Av alle jeg kjenner som har elektrisk sykkel, er det ingen av de syklene som kan slås sammen. Jeg måtte google. Det er visst noe som kalles "foldesykkel". Det er sikker det du tenker på. Anonymkode: 1614c...b26 Ja sikkert, men jeg kjører lang distanse buss og ofte da så legger man inn slike bestillinger i appen når man ordner billett. Men bybusser kan ikke ta med sykler på samme måte, må jo være plass til barnevogn også, og folk med rullatorer osv. Anonymkode: 47f1d...989 2
AnonymBruker Skrevet i går, 12:26 #19 Skrevet i går, 12:26 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja sikkert, men jeg kjører lang distanse buss og ofte da så legger man inn slike bestillinger i appen når man ordner billett. Men bybusser kan ikke ta med sykler på samme måte, må jo være plass til barnevogn også, og folk med rullatorer osv. Anonymkode: 47f1d...989 Men skal sies at jeg sluttet med buss for et par år siden, da det ble for mange ubehagelige situasjoner med passasjerer. Så nå kjører jeg kun lastebil. Anonymkode: 47f1d...989 1
Maleficenta Skrevet i går, 12:28 #20 Skrevet i går, 12:28 AnonymBruker skrev (På 30.8.2026 den 0.34): Jeg er så jævlig forbanna. Sykkelen min røyk midt på turen, så jeg tenkte at jeg i det minste kunne ta bussen hjem. Hun stopper bussen, kommer bort til meg og sier: «Jeg tar ikke sykler i min buss. Er det elsykkel? De tar jeg ihverfall ikke» Hva faen? Hvorfor stopper du bussen da? Det var ingen som skulle av på holdeplassen. Hvis du ser meg stå der med sykkelen og allerede vet at du ikke kommer til å ta meg med – move the fuck along. Hele konfrontasjonen var jævla unødvendig. Det er dét som gjør meg så forbanna. Ikke først og fremst at jeg ikke fikk være med, men hele behovet for å stoppe bussen, komme bort til meg og markere: «Dette er min buss, og her bestemmer jeg.» Det føltes som et rent egoshow. Hun kunne oppnådd nøyaktig det samme ved å bare kjøre videre. I stedet skulle hun stoppe hele bussen for å irettesette meg, mens resten av passasjerene måtte sitte og vente på en konfrontasjon som aldri hadde trengt å finne sted. Og jeg forbinder dessverre akkurat denne typen unødvendige maktmarkering med kvinnelige bussjåfører, Jeg sier ikke at alle kvinnelige sjåfører er sånn, men det er påfallende hvor sjelden jeg opplever det samme behovet for å markere autoritet fra mannlige sjåfører. Det er min erfaring – og akkurat nå er jeg drittlei av hele greia. Anonymkode: 99cbc...fb8 Har sett behovet for slikt av mannlige sjåfører og. Ei tenåringsjente sneik seg på bussen en gang og unnlot å vippe busskortet. Bussjåføren så det i speilet. Stoppa bussen åpnet dørene, gikk bak, tok tak i jentas arn og fysisk dro henne ut av bussen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå