AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden Hei! Jeg er gravid i uke 34 og spiste nettopp rå kakerøre. I oppskriften er det blant annet 2 ss natron og 4 ss vaniljesukker (det jeg hovedsakelig er bekymret over er natron, i tillegg til hvetemel osv). Er dette farlig for baby i magen? Er så redd jeg har gjort noe skikkelig dumt, spiste vel 3 ss rå røre til sammen Anonymkode: 3f37f...be2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Jeg forstår ikke dette hysteriet. Hva tror du vil skje? Anonymkode: 474e9...fd9 6 7
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden At natron spesielt skal være skadelig for baby i magen, siden kaken ikke er stekt.. ts Anonymkode: 3f37f...be2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden Dette går selvsagt helt fint. Ingenting å bekymre seg over. Man skal være forsiktig med rå egg i noen land, men går fint i norge. Anonymkode: 78139...deb
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden Takk for svar! Da skal jeg roe meg ned noen hakk ts Anonymkode: 3f37f...be2 2
Mezzosoprena Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): At natron spesielt skal være skadelig for baby i magen, siden kaken ikke er stekt.. ts Anonymkode: 3f37f...be2 Natron er ikke problemet her, det man bør tenke over er rått egg og hvetemel, men det er ikke pga fosterskader - men infeksjon hos mor.
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden Rått egg er ikke noe problem i Norge. Anonymkode: 58fc6...889 2
Mezzosoprena Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rått egg er ikke noe problem i Norge. Anonymkode: 58fc6...889 Nei, det pleier ikke å være det 🙂
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden Dette går fint. Anonymkode: b3b8c...084
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Skrevet 21 timer siden Aldri hørt at natron i så små mengder skal være noe farlig, og uansett ikke for fosteret. Før tok man middel mot halsbrann som inneholdt mye natron, og det ble fraråder for gravide som hadde ødem eller anlegg for det, pga det kunne gjøre det verre. Og da sikkert i ytterste fall være skadelig også for fosteret. Men da var det jo snakk om å bruke det i større doser over tid. Dette går helt fint 😊 Anonymkode: 56f28...f90
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): At natron spesielt skal være skadelig for baby i magen, siden kaken ikke er stekt.. ts Anonymkode: 3f37f...be2 Du trenger ikke spesifisere at babyen er i magen, de fleste vet hva gravid betyr😅 Går nok helt fint! Anonymkode: 68743...92a 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): At natron spesielt skal være skadelig for baby i magen, siden kaken ikke er stekt.. ts Anonymkode: 3f37f...be2 Men du har jo ikke akkurat bøttet innpå med natron. Chill Anonymkode: 3f02f...9ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå