AnonymBruker Skrevet i går, 06:03 #1 Skrevet i går, 06:03 Jeg ble etter en lang periode med ganske stort symptomtrykk utredet via gynekolog i vår. Stadfestet at jeg er i perimenopause og oppstart hormoner. Ble besluttet østrogen gelé. Denne ble det så mangel på og jeg gikk over til spray. Føler overhodet ikke samme effekt av denne, selv etter økt dose (ordinert av behandlende gynekolog). Andre som har samme erfaring? Noen tips til annet man kan gjøre selv for å bedre denne perioden av livet? Symptomene er i tilfeldig rekkefølge dette; hjernetåke, utfordringer med søvn, intens hudkløe, acne, vektøkning rundt magen, forsvunnet libido, tørre slimhinner, smerter i underlivet, ujevn fordøyelse, oppblåsthet, hodepine. Min alder er 42, hatt symptomer i over ett år før diagnose satt. Anonymkode: 72dfe...4b3
AnonymBruker Skrevet i går, 06:36 #2 Skrevet i går, 06:36 Ingen erfaring, men ville bare tipse om å huske å ta på gelen/sprayen der barn og dyr ikke kommer til (feks innside lår i stedet for innside overarm). Kanskje du vet det men verdt å nevne likevel Anonymkode: b50b9...6f8 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:47 #3 Skrevet i går, 06:47 Hvilken symptomer har du? Anonymkode: 431bb...66a
AnonymBruker Skrevet i går, 06:50 #4 Skrevet i går, 06:50 Dette problemet med overgangsalder skyldes jo hovedsaklig våre stressende liv som ikke er forenlig med økt alder da kroppen vil ha ro til endringsprosessene. Så det du kan gjøre utover hormonbehandling er rolig livsstil, nedreguleringsteknikker yoga tilpasset trening søvn og kosthold for å regulere blodsukker. Det vil avlaste kroppen Anonymkode: 965b2...e32
AnonymBruker Skrevet i går, 06:56 #5 Skrevet i går, 06:56 Den kløen kan lindres ved bruk av Capsina krem. Fantastisk oppfinnelse jeg fikk av hudlegen. Det er egentlig veldig harmløst, konsentrert chili i krem som påføres huden. Effekt er at nervene trekker seg tilbake. Jeg bruker den en ukes tid kanskje 3-4 ganger i året. Anonymkode: 858b4...b1e
AnonymBruker Skrevet i går, 06:57 #6 Skrevet i går, 06:57 Er det fremdeles mangel på gele? Har du kun fått østrogen og ikke progesteron i tillegg? Jeg trodde det var meningen at man trenger begge. Jeg har brukt gele noen uker, sammen med progesteron, og begynner å føle meg som meg selv igjen. Jeg sovet mye bedre, slimhinnene er mindre tørre, libido er på vei tilbake og humøret også. Anonymkode: 74dc5...2d1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå