Gå til innhold

Vi som løper sakte...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Voksen dame, har "alltid" løpt, men sjeldent hatt fokus på fart eller avstand.
For meg handler det om å holde meg i grei form, at det er rekreasjon å løpe ute i naturen, holde på gode rutiner for helsa.
Deltar ikke i løp, og har ikke noe mål med løpingen annet enn at jeg skal være i god nok form til å ha de lange, gode turene i naturen. 
Elsker å løpe i skjærgården og skogen om sommeren, og tar gjerne langturer på 1,5 - 2 timer.
Hvor fort eller hvor langt jeg løper, betyr ikke stort for meg. Men vet at jeg løper sakte.

Er jeg en treig fossil, som ikke har pulsklokke, ikke pusher meg, ikke har noen "mål",  ikke legger turene ut på Strava etc? 😅 Eller er det flere av oss? Og blir vi "dømt" av raske, mer målrettede løpere? 🙈

Anonymkode: 77b08...4ea

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det ikke nå fordi jeg er i opptrening etter langvarig sykdom, men jeg er av dem som jogger, ikke løper, i 8 km/t.
Jeg bruker pulsklokke da, fordi jeg må passe på å ikke komme for høyt i intensitet grunnet helsen, men ut over det... jeg "pusher" meg ikke, har ikke noe annet mål enn å løpe, bruker ikke Strava - akkurat som deg.

Jeg vet ikke om vi blir "dømt" av raske, mer målrettede løpere, men noen gjør vel det.  Men om jeg ikke er "seriøs nok" for dem er det deres problem, ikke mitt.

Anonymkode: a875f...db9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns at akkurat det du beskriver høres fantastisk ut, bra for både kropp og sjel, og hvis noen skulle dømme det så sier det virkelig mest om dem.  Jeg håper ingen gjør det, altså!

Selv er jeg en blanding. Jeg har pulsklokke, og liker å løpe fort. Eller, fort er relativt da, men jeg løper en del med nokså høy puls, og prøver i blant å sette personlige rekorder på ulike strekninger. Jeg liker følelsen av å løpe fort/hardt, og følelsen etterpå, av at kroppen er sterk og har blitt sliten på en god måte.

Og samtidig så er noe av det jeg liker aller best å løpe på skogsstier. Det går ikke fort, og jeg bryr meg ikke noe om fart, tid eller puls, bare nyter turen. Om jeg måtte kutte ut en måte å løpe på, så er det den andre raskere, og ikke skogsstiene, helt klart. 

For meg blir det litt flere raske enn lange, sakte turer fordi jeg har relativt små barn og lite tid i hverdagen. Jeg tenker på ingen måte over hvor fort eller sakte, langt eller kort andre jeg møter ute løper. Jeg syns det er litt koselig å treffe på andre løpere, smiler eller sier hei om vi møtes på et sted hvor få ferdes, og jeg tenker at vi har noe til felles og er ute i samme ærend.

Anonymkode: b2167...7e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som deg. Både fordi jeg er grunnleggende lat, og fordi jeg ikke gidder å lære meg tekniske duppeditter. Men det hender jeg setter på en podcast når jeg løper og etterpå ser hvor lang tid jeg har brukt på en runde ut f ess hvor mange minutter jeg har lyttet. Det er vel det mest avanserte jeg gjør. Også hender det jeg bruker Runkeeper bare for å måle lengden på en ny runde for eksempel. Løper for å holde meg i form jeg også. 

Anonymkode: 277ec...ced

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...