AnonymBruker Skrevet 28. august #1 Skrevet 28. august Eneste dyrearten som på en eller annen måte må ha ekstra protein i maten, på tross av at vi er primater som ikke er avhengige av lassevis av protein i maten. Kan noen forklare dette for meg? Jeg har sett meg så inderlig lei av at protein er svaret på alle dine problemer nå at jeg bare må lufte det. Anonymkode: a3972...29d 6 4
AnonymBruker Skrevet 28. august #2 Skrevet 28. august mangel på kunnskap, og sikre seg overskudd for muskelbygging - og folk kjører på for å være på den sikre siden Anonymkode: 6031d...cfd 7
AnonymBruker Skrevet 28. august #4 Skrevet 28. august Fordi mange spiser alt for lite av det. Brødmat, syltetøy,pasta,ris og nudler er det mange lever på. Ultraprosseserte karbohydrater. Få som lever på kjøtt, fisk, grønnsaker og bær. Anonymkode: fb3ed...3da 15 1 14
AnonymBruker Skrevet 28. august #5 Skrevet 28. august Folk som trener kjøper det. Og damer 40+ Anonymkode: dfa4a...25d
AnonymBruker Skrevet 28. august #6 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fordi mange spiser alt for lite av det. Brødmat, syltetøy,pasta,ris og nudler er det mange lever på. Ultraprosseserte karbohydrater. Få som lever på kjøtt, fisk, grønnsaker og bær. Anonymkode: fb3ed...3da Men hvordan er det for lite? Og for lite for en primat? De fleste som "lever på" dette spiser jo alltid kjøtt, egg og melk uansett, og primater har et kosthold med bare 5-20% protein i. Men vi trenger mer enn det? Lesse på liksom? Proteinyogurt, proteinbar, proteinsjokolade, proteinsjokolademelk, proteinfrokostblanding. Jeg blir helt overgitt over dette. TS Anonymkode: a3972...29d 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #7 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Folk som trener kjøper det. Og damer 40+ Anonymkode: dfa4a...25d Jeg vil si unge menn Anonymkode: 6031d...cfd 6
AnonymBruker Skrevet 28. august #8 Skrevet 28. august Må ikke ha sååååå mye proteiner da. Det er mest gimikk det som foregår nå i disse dager. At folk tror de må ha så utrolig mye proteiner, er rett og slett mangel på kunnskap og overdreven tro på at de skal få vidunderresultater. Anonymkode: 8d56c...ac6 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #9 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Må ikke ha sååååå mye proteiner da. Det er mest gimikk det som foregår nå i disse dager. At folk tror de må ha så utrolig mye proteiner, er rett og slett mangel på kunnskap og overdreven tro på at de skal få vidunderresultater. Anonymkode: 8d56c...ac6 Men hvor kommer det fra? Hvorfor tror folk på det? TS Anonymkode: a3972...29d
AnonymBruker Skrevet 29. august #10 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men hvordan er det for lite? Og for lite for en primat? De fleste som "lever på" dette spiser jo alltid kjøtt, egg og melk uansett, og primater har et kosthold med bare 5-20% protein i. Men vi trenger mer enn det? Lesse på liksom? Proteinyogurt, proteinbar, proteinsjokolade, proteinsjokolademelk, proteinfrokostblanding. Jeg blir helt overgitt over dette. TS Anonymkode: a3972...29d Sjekk hva den annefalte mengden protein per dag er for deg og regn på hva du får i deg en vanlig dag. Er det innafor behøver du ikke gjøre noe som helst. Jeg ligger selv langt under det som er anbefalt om jeg ikke målrettet går inn for det, alternativt bruker noe proteinpulver. Anonymkode: fd93b...51b 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #11 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men hvor kommer det fra? Hvorfor tror folk på det? TS Anonymkode: a3972...29d Hvor det kommer fra at muskler er bygd opp av proteiner? Anonymkode: d100b...248 5
AnonymBruker Skrevet 29. august #12 Skrevet 29. august Skal jeg dekke mitt veiledende dagsbehov for protein via egg f.eks må jeg spise 12 egg per dag. Anonymkode: fd93b...51b 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #13 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men hvor kommer det fra? Hvorfor tror folk på det? TS Anonymkode: a3972...29d Eg, som kjøtetar, har behov for ein god del protein. Anonymkode: 62687...555 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #14 Skrevet 29. august Drikker proteiner fordi jeg ikke er glad i kjøtt. Skal jeg få nok proteiner så må jeg drikke noen av de. Anonymkode: f4552...f3e 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #15 Skrevet 29. august Raske og mettende mellommåltider, proteinkilder er også noe som de fleste holder seg mett på en god stund. Proteinbehovet varierer etter hvilket kosthold man har, og aktivitetsnivå. Jeg bruker også proteinbar og proteinshake for ekstra kalorier. Anonymkode: 212bd...602
AnonymBruker Skrevet 29. august #16 Skrevet 29. august Fordi man ofte får for lite av det i seg. Anonymkode: 78fab...b4e 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #17 Skrevet 29. august Narsissisme i treningsmiljø og griskhet i matindustri viste seg å være full klaff. Anonymkode: beb66...61e 10
AnonymBruker Skrevet 29. august #18 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjekk hva den annefalte mengden protein per dag er for deg og regn på hva du får i deg en vanlig dag. Er det innafor behøver du ikke gjøre noe som helst. Jeg ligger selv langt under det som er anbefalt om jeg ikke målrettet går inn for det, alternativt bruker noe proteinpulver. Anonymkode: fd93b...51b Hva spiser du vanligvis da? Det er jo protein i alt. Man ligger innafor om man bare spiser poteter en hel dag. TS Anonymkode: a3972...29d 3
AnonymBruker Skrevet 29. august #19 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal jeg dekke mitt veiledende dagsbehov for protein via egg f.eks må jeg spise 12 egg per dag. Anonymkode: fd93b...51b What? Om 12 egg pr dag er ALT du spiser kanskje. Og da skal du være en ganske stor person også. TS Anonymkode: a3972...29d 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #20 Skrevet 29. august Fordi proteiner bevarer muskelmassen ogvetter hvert som vi blir eldre, trenger vi all muskelmasse. Det gjør det også lettere for damer i overgangsalderen å ikke legge på seg når østrogenet i kroppen synker og kroppen metaboliserer karbohydrater dårligere. Anonymkode: 48293...1ee 4 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå