Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det ser ut til at vi får forsmak eller start på høsten i hele landet i løpet av helgen 😅 Håper på flere sensommerdager, men dette ser ut til å bli en helg for våte turer med hunden og mye innekos etterpå. 

Hva står på menyen hos dere? Noen som begynner med typiske høstgryter?

Anonymkode: 457f1...2af

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg «tjuvstartet» med hjortegryte forrige helg. Veldig godt 😊

Anonymkode: 74a29...18c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig helgekos her, ingen ting «høstlig» (men har tatt frem raggsokkene mens kosen inntas).

Anonymkode: 65df2...92e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grytebrød og supper gleder jeg meg til om høsten.

Anonymkode: d0e08...aa2

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne uka er det besøk her i Oslo - litt luksus med alle middager ute - men ellers hadde jeg helt sikkert hatt lam. Det får vente til neste helg - da blir det lam og kantareller, med en god rødvin til. Gleder meg til det. 

Ellers ble det såpass med høstfølelse, tross god temperatur, at jeg nesten er litt glad for at sommeren er over - for oss her i hovestaden har det vært en lang og fin sommer. Og så kom Kong Haralds død oppå dette - som ytterlige settere en ny stemning. 

Anonymkode: 0efa9...e18

• Liker 1
Skrevet

Vi skal ha fårikål og hjemmelaget lapskaus 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er høst. August er sensommer for meg, og ofte varer både temperaturen og solen til et godt stykke uti september - den fineste måneden i året. :hjerte: 

I dag har vi hatt piggvar med en urtesaus med masse bladpersille og frisk mynte, som det fremdeles er nok av ute på terrassen (der det også stadig blomstrer i vei og sånn sett er full sommer). Men jeg laget årets første eplekake til dessert i dag, med små økologiske hageepler dyrket lokalt - alltid veldig godt. I går ble imidlertid desserten jordbær, fra samme lokale gård! Her vestpå har alt vært så forsinket i år pga den kalde våren og forsommeren, så det har vært lokaldyrkede jordbær å få tak i helt fram til nå.

I morgen skal jeg riktignok lage en lammegryte hadde jeg tenkt, men det er med frossent lammekjøtt fra i fjor, for å gjøre plass i fryseren til ny ladning når ferskt lam kommer i butikkene utover i september og oktober. Ellers skal jeg ha friske tomater og frisk artisjokk i gryten, så mye sommer fremdeles der også.

Anonymkode: 039f4...68b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

PS: Glemte å skrive at jeg i går også laget en liten porsjon plommesyltetøy, av en miks av Edda og Opal. 

Det ble avsindig godt! :hjerter: Ingenting er bedre enn den norske plommesesongen. 

Anonymkode: 039f4...68b

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Høsten startet allerede i juni her, har så vidt vært en dag med temperaturer over 15 grader. Så venter enda på sommern her :( . Nordnorge. Vi hadde en fin sommer i 2024 og 2025 da, så skal vel ikke klage sånn sett 😊.

Anonymkode: eb23b...498

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2026 den 23.05):

Høsten startet allerede i juni her, har så vidt vært en dag med temperaturer over 15 grader. Så venter enda på sommern her :( . Nordnorge. Vi hadde en fin sommer i 2024 og 2025 da, så skal vel ikke klage sånn sett 😊.

Anonymkode: eb23b...498

Det har vært likt i vest hvis det er noe trøst 😅 Skikkelig møkkasommer, med svært få varme dager! Har aldri sett så mye tv en sommer som jeg kan huske. 

Anonymkode: 457f1...2af

Skrevet

Ja, vi lagde grønnsakssuppe med svineknoke. Skikkelig høstmat for oss, og selvom det ikke var helt høst her sist helg så var det regnfullt. Og da er det godt med en sånn suppe. 

• Hjerte 1
Skrevet

Lasagne er godt når det er surt ute. Egenlig alle slags gratenger, samt supper og gryter. Blomkålsuppe står på denne ukas meny, og så er jeg veldig glad i brokkoli- og cheddarsuppe. Og potet- og purreløksuppe. Og løksuppe. Supper generelt hører høsten til. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...