Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nylig et jobbintervju. Jeg følte meg stiv og falsk og som en selger. Jeg tror jeg sa alt riktig, noe litt mer personlig, men det meste bare ganske korrekt, hvis jeg kan si det sånn. De var hyggelige på en høflig måte og jeg var hyggelig på en høflig måte, men det varte 25 minutter isteden for en halv time som de hadde satt av. Er det sannsynlig at det stemte at kjemien var litt off? Eller er dette noe alle føler på som har gått gjennom jobbintervju? Kan nevnes at jeg som regel etter sosiale sammenkomster og fester sitter igjen med litt samme følelse, at jeg sa feil ting eller gikk for tidlig eller gikk for seint eller kom med en dum vits. 

Anonymkode: afb86...0ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde nylig et jobbintervju. Jeg følte meg stiv og falsk og som en selger. Jeg tror jeg sa alt riktig, noe litt mer personlig, men det meste bare ganske korrekt, hvis jeg kan si det sånn. De var hyggelige på en høflig måte og jeg var hyggelig på en høflig måte, men det varte 25 minutter isteden for en halv time som de hadde satt av. Er det sannsynlig at det stemte at kjemien var litt off? Eller er dette noe alle føler på som har gått gjennom jobbintervju? Kan nevnes at jeg som regel etter sosiale sammenkomster og fester sitter igjen med litt samme følelse, at jeg sa feil ting eller gikk for tidlig eller gikk for seint eller kom med en dum vits. 

Ja magefølelsen stemmer alltid

Anonymkode: 3af38...533

AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis, jeg har så og si alltid sittet igjen med dårlig magefølelse etter både eksamener og intervjuer, men det har gått bra oftere enn ikke. Tror noen av oss har en tendens til å lete etter det negative i slike situasjoner og kun fokusere på det.

På det siste intervjuet jeg var på var det lagt opp til 30 minutter, men de avsluttet etter 15. Da trodde jeg alt håp var ute, men gjett hva som skjedde: Jeg fikk jobben.

Anonymkode: 36d2c...819

• Liker 1
Skrevet

I min erfaring er følelsen av hvor godt jeg har skapt en forbindelse med beslutningstaker et godt varsel om utfallet av rekrutteringsprosessen.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Det var fem intervjuere der og kanskje litt flere enn jeg hadde sett for meg. Jeg tror jeg hadde vært strålende for jobben. Gjort en fantastisk jobb. Kan jeg rette opp i noe av inntrykket nå, eller er det for sent? De ville at om jeg hadde noen spørsmål at jeg tok det gjennom Jobbnorge.

Hilsen TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kjent etter hva den magefølelsen prøver å si deg.

Etter et intervju jeg følte hadde gått ganske skeis, det føltes litt klamt og rart, så kom det et jobbtilbud. Alt så fint ut på papiret, det var et naturlig steg videre, ville sett bra ut på CV'en - alt det der. Så jeg tenkte at magefølelsen bare var nerver og takket ja.

Lang historie kort, de brøt loven, vi endte i retten. Ja, jeg fikk en del penger ut av det, men alt-i-alt kostet det mye mer enn det smakte.

Arbeidsgiver skal ikke bare ville ha deg. Du skal også ville jobbe for arbeidsgiver.

Anonymkode: ffef6...b14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke nødvendigvis, jeg har så og si alltid sittet igjen med dårlig magefølelse etter både eksamener og intervjuer, men det har gått bra oftere enn ikke. Tror noen av oss har en tendens til å lete etter det negative i slike situasjoner og kun fokusere på det.

På det siste intervjuet jeg var på var det lagt opp til 30 minutter, men de avsluttet etter 15. Da trodde jeg alt håp var ute, men gjett hva som skjedde: Jeg fikk jobben.

Anonymkode: 36d2c...819

Et intervju på 15 minutter? 😮

Da må du har gjort veldig bra inntrykk! Jeg føler jeg alltid har sittet mer enn en time under intervjuer. Noen ganger har jeg fått jobben, andre ganger ikke. 

Anonymkode: e34d9...8ed

Skrevet

Forrige jobben min tok 2.gangsintervjuet 40 min; 5 min småprat, 20 av dem var min presentasjon, 10 min tilbakelesing av personlighets og ferdighetstester, og 3 min "ja, hmmmm. Nå kom jeg på noe jeg kan spørre om!" Før vi brukte to minutter på å avslutte. Det var satt av 1,5 time og jeg følte at enten naila jeg det, eller så var jeg så på jordet at de bare ville avslutte fortest mulig. Det var det første, dagen etter ble jeg tilbudt jobben!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...