AnonymBruker Skrevet 27. august #1 Skrevet 27. august Jeg hadde nylig et jobbintervju. Jeg følte meg stiv og falsk og som en selger. Jeg tror jeg sa alt riktig, noe litt mer personlig, men det meste bare ganske korrekt, hvis jeg kan si det sånn. De var hyggelige på en høflig måte og jeg var hyggelig på en høflig måte, men det varte 25 minutter isteden for en halv time som de hadde satt av. Er det sannsynlig at det stemte at kjemien var litt off? Eller er dette noe alle føler på som har gått gjennom jobbintervju? Kan nevnes at jeg som regel etter sosiale sammenkomster og fester sitter igjen med litt samme følelse, at jeg sa feil ting eller gikk for tidlig eller gikk for seint eller kom med en dum vits. Anonymkode: afb86...0ea
AnonymBruker Skrevet 28. august #2 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde nylig et jobbintervju. Jeg følte meg stiv og falsk og som en selger. Jeg tror jeg sa alt riktig, noe litt mer personlig, men det meste bare ganske korrekt, hvis jeg kan si det sånn. De var hyggelige på en høflig måte og jeg var hyggelig på en høflig måte, men det varte 25 minutter isteden for en halv time som de hadde satt av. Er det sannsynlig at det stemte at kjemien var litt off? Eller er dette noe alle føler på som har gått gjennom jobbintervju? Kan nevnes at jeg som regel etter sosiale sammenkomster og fester sitter igjen med litt samme følelse, at jeg sa feil ting eller gikk for tidlig eller gikk for seint eller kom med en dum vits. Anonymkode: afb86...0ea Ja magefølelsen stemmer alltid Anonymkode: 3af38...533
AnonymBruker Skrevet 28. august #3 Skrevet 28. august Ikke nødvendigvis, jeg har så og si alltid sittet igjen med dårlig magefølelse etter både eksamener og intervjuer, men det har gått bra oftere enn ikke. Tror noen av oss har en tendens til å lete etter det negative i slike situasjoner og kun fokusere på det. På det siste intervjuet jeg var på var det lagt opp til 30 minutter, men de avsluttet etter 15. Da trodde jeg alt håp var ute, men gjett hva som skjedde: Jeg fikk jobben. Anonymkode: 36d2c...819 1 1
Snok1 Skrevet 28. august #4 Skrevet 28. august I min erfaring er følelsen av hvor godt jeg har skapt en forbindelse med beslutningstaker et godt varsel om utfallet av rekrutteringsprosessen.
AnonymBruker Skrevet 28. august #5 Skrevet 28. august Tusen takk for svar. Det var fem intervjuere der og kanskje litt flere enn jeg hadde sett for meg. Jeg tror jeg hadde vært strålende for jobben. Gjort en fantastisk jobb. Kan jeg rette opp i noe av inntrykket nå, eller er det for sent? De ville at om jeg hadde noen spørsmål at jeg tok det gjennom Jobbnorge. Hilsen TS Anonymkode: afb86...0ea
AnonymBruker Skrevet 28. august #6 Skrevet 28. august Jeg ville kjent etter hva den magefølelsen prøver å si deg. Etter et intervju jeg følte hadde gått ganske skeis, det føltes litt klamt og rart, så kom det et jobbtilbud. Alt så fint ut på papiret, det var et naturlig steg videre, ville sett bra ut på CV'en - alt det der. Så jeg tenkte at magefølelsen bare var nerver og takket ja. Lang historie kort, de brøt loven, vi endte i retten. Ja, jeg fikk en del penger ut av det, men alt-i-alt kostet det mye mer enn det smakte. Arbeidsgiver skal ikke bare ville ha deg. Du skal også ville jobbe for arbeidsgiver. Anonymkode: ffef6...b14 2
AnonymBruker Skrevet 28. august #7 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke nødvendigvis, jeg har så og si alltid sittet igjen med dårlig magefølelse etter både eksamener og intervjuer, men det har gått bra oftere enn ikke. Tror noen av oss har en tendens til å lete etter det negative i slike situasjoner og kun fokusere på det. På det siste intervjuet jeg var på var det lagt opp til 30 minutter, men de avsluttet etter 15. Da trodde jeg alt håp var ute, men gjett hva som skjedde: Jeg fikk jobben. Anonymkode: 36d2c...819 Et intervju på 15 minutter? 😮 Da må du har gjort veldig bra inntrykk! Jeg føler jeg alltid har sittet mer enn en time under intervjuer. Noen ganger har jeg fått jobben, andre ganger ikke. Anonymkode: e34d9...8ed
Summeer Skrevet 28. august #8 Skrevet 28. august Forrige jobben min tok 2.gangsintervjuet 40 min; 5 min småprat, 20 av dem var min presentasjon, 10 min tilbakelesing av personlighets og ferdighetstester, og 3 min "ja, hmmmm. Nå kom jeg på noe jeg kan spørre om!" Før vi brukte to minutter på å avslutte. Det var satt av 1,5 time og jeg følte at enten naila jeg det, eller så var jeg så på jordet at de bare ville avslutte fortest mulig. Det var det første, dagen etter ble jeg tilbudt jobben!
AnonymBruker Skrevet 28. august #9 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg hadde nylig et jobbintervju. Jeg følte meg stiv og falsk og som en selger. Jeg tror jeg sa alt riktig, noe litt mer personlig, men det meste bare ganske korrekt, hvis jeg kan si det sånn. De var hyggelige på en høflig måte og jeg var hyggelig på en høflig måte, men det varte 25 minutter isteden for en halv time som de hadde satt av. Er det sannsynlig at det stemte at kjemien var litt off? Eller er dette noe alle føler på som har gått gjennom jobbintervju? Kan nevnes at jeg som regel etter sosiale sammenkomster og fester sitter igjen med litt samme følelse, at jeg sa feil ting eller gikk for tidlig eller gikk for seint eller kom med en dum vits. Anonymkode: afb86...0ea Et jobbintervju på 25 minutt er ikke et godt tegn. Noterte de noe særlig? Jeg var nylig på et jobbintervju som varte en times tid fordi vi skravla så mye og vi var bare to personer (privat sektor). Anonymkode: 1f82f...ae8 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #10 Skrevet 29. august Jeg har byttet jobb noen ganger i mitt liv, og magefølelsen har av og til stemt, og av og til spilt meg et puss. De gangene magefølelsen ikke har stemt, har det vært både på positiv og negativ måte. Jeg har hatt dårlig inntrykk av arbeidsgiver, fått jobbtilbud, og takket ja pga at jeg trengte jobben; og både jobb og arbeidsmiljø viste seg å være veldig veldig bra. Men jeg har også opplevd det motsatte: jeg fikk kjempegodt inntrykk av arbeidsplassen, men det er det verste stedet jeg noensinne har jobbet, med et arbeidsmiljø preget av stor gjennomtrekk av ansatte i enkelte stillinger, mye mobbing, skikkelig stygg omgangstone, brøling og banning mot kollegaer, slenging i dører, og folk som motarbeidet hverandre i øst og vest. Stedet gjorde meg langvarig sykemeldt, og sjelden har jeg vært mer lettet enn den dagen jeg kunne reise derfra for siste gang. Andre ganger har magefølelsen stemt godt. Mitt råd er derfor å gjøre forarbeidet godt på jobbintervjuene, og ikke bare stole på magefølelsen. Den kan stemme, men den må ikke gjøre det. Bruk muligheten under intervjuene til å stille spørsmål som kan avsløre hvordan arbeidsmiljøet egentlig er. Anonymkode: e21e0...a4f 2
alfathealfa Skrevet 29. august #11 Skrevet 29. august Magefølelsen pleier å stemme. Ikke som i «jeg får ikke jobben», men som «den jobben vil jeg ikke ha». Et intervju går to veier. Høres ut som om de ikke gjorde det bra nok. Har vært i to sånne intervjuer i mitt liv. Begge gangene var jeg rimelig sikker på, da jeg gikk derfra, at de hadde bestemt seg for en annen før jeg kom (evt at det bare var en formsak). Kunne egentlig like gjerne sagt i intervjuet at jeg tror ikke denne jobben er for meg, ønsket dem lykke til, reist meg og gått 😉
AnonymBruker Skrevet 29. august #12 Skrevet 29. august Siden du ofte har den følelsen, tenker jeg vel først og fremst at magefølelsen forteller deg at DU ikke trives i situasjonen eller faller for verken de som intervjuer deg eller de du er i sosiale sammenkomster med. Hvorfor er det sånn at du tror at det er du som gjør noe feil hver gang du har det ubehagelig sosialt? Anonymkode: e8183...bcd 2
AnonymBruker Skrevet 30. august #13 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Siden du ofte har den følelsen, tenker jeg vel først og fremst at magefølelsen forteller deg at DU ikke trives i situasjonen eller faller for verken de som intervjuer deg eller de du er i sosiale sammenkomster med. Hvorfor er det sånn at du tror at det er du som gjør noe feil hver gang du har det ubehagelig sosialt? Anonymkode: e8183...bcd Nå synser du på nedlatende vis om noe du åpenbart ikke vet noe om. Folk flest er nervøse og litt stive på intervju. Og folk flest er avslappet i andre sosiale situasjoner. Anonymkode: 3af38...533
AnonymBruker Skrevet 30. august #14 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (På 28.8.2026 den 18.16): Et jobbintervju på 25 minutt er ikke et godt tegn. Noterte de noe særlig? Jeg var nylig på et jobbintervju som varte en times tid fordi vi skravla så mye og vi var bare to personer (privat sektor). Anonymkode: 1f82f...ae8 Ikke nødvendigvis. Våre sileintervjuer er ca. 25 minutter, og man kan gjøre et veldig godt inntrykk på den tiden. Det viktigste er å ikke bable, med utnytte tiden godt. Anonymkode: 2f051...e89
AnonymBruker Skrevet 30. august #15 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (På 27.8.2026 den 23.49): Jeg hadde nylig et jobbintervju. Jeg følte meg stiv og falsk og som en selger. Jeg tror jeg sa alt riktig, noe litt mer personlig, men det meste bare ganske korrekt, hvis jeg kan si det sånn. De var hyggelige på en høflig måte og jeg var hyggelig på en høflig måte, men det varte 25 minutter isteden for en halv time som de hadde satt av. Er det sannsynlig at det stemte at kjemien var litt off? Eller er dette noe alle føler på som har gått gjennom jobbintervju? Kan nevnes at jeg som regel etter sosiale sammenkomster og fester sitter igjen med litt samme følelse, at jeg sa feil ting eller gikk for tidlig eller gikk for seint eller kom med en dum vits. Anonymkode: afb86...0ea Jeg følte at jeg fikk inn lite faglig i mitt siste jobbintervju. Alt gikk veldig fort og samtalene var så avslappet. Var litt stresset i ettertid så jeg sendte en mail med det jeg ikke fikk med. De hadde hørt om meg fra før så de visste at de kom til å ansette meg allerede da de så søknaden min. Cven min stemte overens med hva de var kjent med og søknaden min forklarte endel. Har jobbet der i 3.5 år nå. Anonymkode: 8dd57...a23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå