MakeItHappen Skrevet torsdag kl. 21:12 #1 Skrevet torsdag kl. 21:12 Hvordan oppbevarer du brød? Plastpose, vokspspapir eller tekstilpose for brød? Og hvor oppbevarer du det? på kjøkkenbenken, i skap, i brødboks eller kjøleskapet?
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:16 #2 Skrevet torsdag kl. 21:16 Kjøper brød jeg skjærer opp i butikken, hjemme fryser jeg ned skivene med en bit matpapir imellom. Tada alltid ferskt brød. Tiner de inni en brødpose så de ikke tørker eller har de rett i ovnen som ostesmørbrød feks Anonymkode: 7b86d...413 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 01:04 #3 Skrevet i går, 01:04 Papirpose i ei leirkrukke med lokk. Anonymkode: 8e542...b9d
FrkSolsikke Skrevet 23 timer siden #4 Skrevet 23 timer siden Skjærer opp på butikken, putter i fryseren i plastpose. Tar opp et brød hver kveld og har fersk brød hele neste dag, ligger i plast hele dagen oppi brødboksen. (hele brødet blir spist opp hver dag)
mamanodrama Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden Skjærer opp i butikken og fryser med en gang. Tar opp de brødskivene jeg skal ha om morgenen. De er tint nok til å spises når jeg er ferdig med morgenstell. 1
Ramsay Street 2.0 Skrevet 23 timer siden #6 Skrevet 23 timer siden (endret) Plastposer i fryseren. Og etter at det er tint opp har jeg det i plastpose i kjøkkenskapet. Endret 23 timer siden av Ramsay Street 2.0
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden Kjøp-brød skjæres i butikken og fryses med en gang. Tar opp det vi trenger når vi trenger, det tiner på 10 minutter på brødfjøla. Hjemme-bak deler vi i to, tar opp kvelden før og tiner på benken i plastpose. Det som er igjen etter frokost og matpakke legges med snittflaten ned i brødboksen og spises til kvelds samme dag (Bodum med trefjøl som lokk). Oppbevarer aldri gjærbakst utenfor fryser bortsett fra den brødskalken. Det tiner raskt på benken før bruk, og boller og snnen søtbakst tines på svak varme i stekovnen derdom jeg har dårlig tid. Daggammelt bakverk er ikke godt. Anonymkode: cc8b1...3b5
Perfume Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden Fryser oppskjært brød og tar ut det man trenger. Tiner fort 😊
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden Plastpose over papirpose. Oppbevares på mørkeste og kjøligste plassen på benken. Ikke ved vindu, ovn eller oppvaskmaskin (eller over varmtvannstank om man har det under benk). De få gangene jeg har brød som selges i tette plastposer, så benytter jeg de. Varme og fukt øker muggvekstens hastighet. Kun papirpose eller de perforerte posene tørker ut brødene, men vanlig fryseposer man har hjemme er for tett igjen. Anonymkode: 1b70d...ea0
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden Jeg gjør som de fleste andre her. Skjærer opp brødet og fryser det ned i plastpose. Tar kun opp de skivene jeg trenger og tiner de såvidt i mikro. Anonymkode: 5f9c9...818
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Skrevet 20 timer siden Hjemmebakt brød. Oppbevarer det i et kjøkkenhåndkle i en brødboks. Blir spist ila en dag eller to. Holder seg fint, og de gangene barna og gubben er borte, så er det like godt selv om det ligger i enda flere dager. Anonymkode: 404a6...7ca
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Skrevet 19 timer siden Deler brødet på midten. Setter brødet (med skjæreflatene ned) på et skjærebrett i tre, Holder seg fint i flere dager (Vi spiser ikke mye brød). Anonymkode: 09b64...157 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Skrevet 19 timer siden Oppbevares i skiver i plastikkpose i fryseren. Skjønner ikke de som fremdeles har det på benken og spiser gammelt brød. Anonymkode: 67dc5...caa
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #14 Skrevet 19 timer siden I plastikkpose som er perforert med små hull. Ikke lukke igjen åpningen skikkelig og legges i en skuff. Alt dette har jeg funnet ut gir perfekt luft og fuktighet til at brødet holder seg godt i 4-5 dager. Anonymkode: 73a4e...1b9
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Skrevet 18 timer siden Skjærer opp og legger i fryseren. Tar opp når jeg skal spise og tiner i brødristeren. Anonymkode: a8863...c65
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå