AnonymBruker Skrevet 27. august #1 Skrevet 27. august Har den tulla med humøret ditt? Vurderer å fjerne da jeg har fått mange rare symptomer etter å ha gått med den i ett år. Anonymkode: ead7b...4f1
AnonymBruker Skrevet 28. august #2 Skrevet 28. august Nei, den tulla ikke med humøret mitt. Anonymkode: 5fb30...a29 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #3 Skrevet 29. august Gestagener kan påvirke psyken, men spiral virker mest lokal og det er dermed mer uvanlig å merke noe på humøret. Men sjeldent/uvanlig betyr jo ikke at det aldri skjer. Hormoner er finurlige greier. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/xl/en-spiral-av-folelser_-tre-kvinner-om-bruk-av-hormonspiral-og-bivirkninger-1.15913562 https://www.rigshospitalet.dk/presse-og-nyt/nyheder/nyheder/sider/2024/august/depression-kan-vaere-en-risiko-ved-hormonspiraler.aspx Hvis du merker endringer som påvirker livet ditt negativt, bør du vurdere å ta den ut. Men du bør jo da være sikker på at det er spiralen og ikke andre ting i livet som er årsaken. Jeg merker personlig ikke så mye etter å ha satt inn hormonspiral, men jeg ble helt flat i humøret av å gå på minipille (Cerazette) og følte jeg mistet meg selv helt. Anonymkode: 3c633...fde 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #4 Skrevet 29. august Hormonspiral inneholder mye mindre hormoner enn p-piller. Den virker kun lokalt , altså i livmoren . Det var forklaringen jeg fikk med gynekologen. At det skal påvirke humøret ditt er svært lite sannsynlig. Anonymkode: 2655b...ec3 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #5 Skrevet 29. august Tålte kun cerazette. Hormonspiral gjorde meg om til en heks. På samme måte som p.piller. Anonymkode: e978a...f80
AnonymBruker Skrevet 29. august #6 Skrevet 29. august Hormonspiral påvirket mitt humør til de grader, men i motsatt retning. Gikk fra å være gretten, sur og utålmodig til det motsatte. Anonymkode: 1a192...f2e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå