AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Ett år med sterk angst i alle former, skal til psykolog, privat. Det koster jo så vil bare spørre; vil det hjelpe? Jeg har hatt angst hele livet men nå er den jævla angsten helt vill med kroppslige symptomer i tillegg, dårlig søvn og hver dag er en dag jeg tror jeg kommer til å dø av hjertestans eller lignende så nå er tiden inne for å få hjelp. Jeg vil ikke på medisiner men er svært skeptisk til psykolog. Dere som har hatt behandling for angst, hjelper det? Anonymkode: 34df7...688 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Om det hjelper kommer an på deg. Noeb klarer det, andre ikke. Selv har jeg blitt mye bedre. Og lever godt med restene. Har godtatt angsten, og den stopper meg ikke på noen måte. Gir bare ubehag, og det tåler jeg Anonymkode: 6498c...7de 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden Hvorfor er du skeptisk til psykolog? Anonymkode: b03b1...743
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden Det hjalp meg, fikk det mye bedre i løpet av et halvt års tid. Jeg gikk til psykiater da, ikke psykolog. Måtte ha medisiner i starten. Var veldig syk. Anonymkode: bdc8a...d37
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvorfor er du skeptisk til psykolog? Anonymkode: b03b1...743 Fordi tankene jer har oppi topplokket er så intense at jeg tviler noe hjelper. Men jeg har ikke noe valg, må bare prøve alt. Anonymkode: 34df7...688 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi tankene jer har oppi topplokket er så intense at jeg tviler noe hjelper. Men jeg har ikke noe valg, må bare prøve alt. Anonymkode: 34df7...688 Eg ville prøvd å begynne i andre enden. I kroppen. Å få angsten til å løsne frå kroppen: Anonymkode: 7ed1f...650
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eg ville prøvd å begynne i andre enden. I kroppen. Å få angsten til å løsne frå kroppen: Anonymkode: 7ed1f...650 Ja hvordan gjør jeg det. Anonymkode: 34df7...688
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja hvordan gjør jeg det. Anonymkode: 34df7...688 Garantert ikke med akupunktur-tips fra en youtube-svindler 😅 Det hjelper med psykolog, hvis du er åpen. Ikke vær skeptisk. Selv om psykologen sier ting som kan oppfattes som negativt, eller noe som ikke passer for deg. Det er bare forslag til forskjellige teknikker for hvordan man kan oppfattes virkeligheten. Anonymkode: 4f8db...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden Min erfaring er at det handler veldig mye om relasjonen til psykologen. Har gått til to, der jeg følte at jeg ikke fikk særlig bedring med den første. Svært vanskelig å snakke om hva jeg tenkte og følte, følte meg dømt og anklaget. Den andre er helt fantastisk og vi har virkelig god relasjon og tone. Anonymkode: c4108...958
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ett år med sterk angst i alle former, skal til psykolog, privat. Det koster jo så vil bare spørre; vil det hjelpe? Jeg har hatt angst hele livet men nå er den jævla angsten helt vill med kroppslige symptomer i tillegg, dårlig søvn og hver dag er en dag jeg tror jeg kommer til å dø av hjertestans eller lignende så nå er tiden inne for å få hjelp. Jeg vil ikke på medisiner men er svært skeptisk til psykolog. Dere som har hatt behandling for angst, hjelper det? Anonymkode: 34df7...688 Ja, det hjelper. Har hatt angst i 11 år, men har blitt bedre i perioder med behandling, og mye bedre nå enn i starten da jeg hadde flere panikkanfall daglig. Anbefaler særlig metakognitiv terapi, det har funket veldig bra for meg + ACT (acceptance and commitment therapy) og eksponeringsterapi. Anonymkode: 8cb74...c1e 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden Forslag om eksponering kan føles overvelmende og urimelig. Dette er bare de første, konkrete verktøyene de presenterer, og det er ingen grunn til å ta for hardt i, for tidlig. Anonymkode: 4f8db...bb4
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Forslag om eksponering kan føles overvelmende og urimelig. Dette er bare de første, konkrete verktøyene de presenterer, og det er ingen grunn til å ta for hardt i, for tidlig. Anonymkode: 4f8db...bb4 Hva skal jeg eksponeres for akkurat? Den daglige konstante hjertebanken fordi jeg er redd for ALT, jeg er så sliten. Anonymkode: 34df7...688
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Forslag om eksponering kan føles overvelmende og urimelig. Dette er bare de første, konkrete verktøyene de presenterer, og det er ingen grunn til å ta for hardt i, for tidlig. Anonymkode: 4f8db...bb4 Jeg fikk ikke forslag om eksponering, selv om jeg hadde angst som var delvis knytta opp mot en konkret situasjon. Eksponering kan være vanskelig å få til, og gjort feil kan det faktisk føre til forverring. Tror ikke vi skal forskuttere hva slags behandling TS eventuelt skal få, vi aner ingenting om denne psykologen. TS, det kan kanskje trøste litt å vite at angst og depresjon er noe av det enkleste psykologene behandler. De fleste får også bedring av medisiner. Du bør derfor vurdere å prøve det, om du får tilbudet. Det inngår i å "prøve alt", slik jeg ser det. Anonymkode: bdc8a...d37 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ett år med sterk angst i alle former, skal til psykolog, privat. Det koster jo så vil bare spørre; vil det hjelpe? Jeg har hatt angst hele livet men nå er den jævla angsten helt vill med kroppslige symptomer i tillegg, dårlig søvn og hver dag er en dag jeg tror jeg kommer til å dø av hjertestans eller lignende så nå er tiden inne for å få hjelp. Jeg vil ikke på medisiner men er svært skeptisk til psykolog. Dere som har hatt behandling for angst, hjelper det? Anonymkode: 34df7...688 Hjelper ikke for meg. Måtte begynne på medisiner mot helseangst. Cipralex Anonymkode: b9dd5...e29
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå