AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:07 #1 Skrevet torsdag kl. 16:07 Vi fikk barn for 3 uker siden og far valgte i går å dra ut på sommerfest med jobb der han drakk og ikke gadd å svare på melding på lang tid. Han bidrar ikke i hjemmet, syns ikke det var noe å gi barnet flaske og skifter ikke bleie. Jeg sitter igjen og føler meg helt utslitt og skulle ønske han ville bidra, ikke fordi jeg eventuelt må be om det. Noen i samme situasjon? Anonymkode: 83ed0...f52
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:12 #2 Skrevet torsdag kl. 16:12 Hvorfor fikk du barn med denne mannen? Han er ikke voksen nok for ansvaret. Anonymkode: d7d32...dfe 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:14 #3 Skrevet torsdag kl. 16:14 Menn er ikke egnet til passe spedbarn. Anonymkode: 972f3...3aa 1
Margit777 Skrevet torsdag kl. 16:16 #4 Skrevet torsdag kl. 16:16 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi fikk barn for 3 uker siden og far valgte i går å dra ut på sommerfest med jobb der han drakk og ikke gadd å svare på melding på lang tid. Han bidrar ikke i hjemmet, syns ikke det var noe å gi barnet flaske og skifter ikke bleie. Jeg sitter igjen og føler meg helt utslitt og skulle ønske han ville bidra, ikke fordi jeg eventuelt må be om det. Noen i samme situasjon? Anonymkode: 83ed0...f52 Livet går videre. Gir du litt gir han litt. Endret torsdag kl. 16:16 av Margit777
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:29 #5 Skrevet torsdag kl. 16:29 Det der hadde ikke jeg funnet meg i! Jeg har en fantastisk far til barna, som aldri hadde gjort det der mot meg. Du må ta en alvorsprat med han. Anonymkode: 076c6...e0c 2 2
AnonymBruker Skrevet i går, 11:47 #6 Skrevet i går, 11:47 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi fikk barn for 3 uker siden og far valgte i går å dra ut på sommerfest med jobb der han drakk og ikke gadd å svare på melding på lang tid. Han bidrar ikke i hjemmet, syns ikke det var noe å gi barnet flaske og skifter ikke bleie. Jeg sitter igjen og føler meg helt utslitt og skulle ønske han ville bidra, ikke fordi jeg eventuelt må be om det. Noen i samme situasjon? Anonymkode: 83ed0...f52 Har han en fødselsdepresjon? Menn kan også få dette. Var dere ikke enige i å få barnet? Hvorfor kommuniserer dere ikke? Anonymkode: a7f56...34e 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:45 #7 Skrevet i går, 12:45 Ta en prat med han. Si at festen ikke er hovedproblemet, men helheten. Det er ekstremt overveldende å ha en nyfødt, du er på jobb døgnet rundt. Synes han det er rettferdig at du skifter alle bleier, gjør all mating, får barnet til å sove og i tillegg gjør husarbeid? Jeg ville hvertfall ikke løftet en finger for noe som ikke gikk direkte på baby, det er hans jobb ganske lenge fremover. Ville også forventet at han tok bleieskift når han er hjemme og våken (som et minimum) og var med baby noen timer i strekk etter middag så du får litt sammenhengende søvn/hvile. Men det kan være han tror det bare er chill å være med baby og at du faktisk liker husarbeid og bleieskift, noen menn er idioter og tror at kvinner gjør ting fordi vi vil. Ikle fordi de lar være. Så snakk sammen Anonymkode: 3e635...d65 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:57 #8 Skrevet i går, 12:57 Han første fikk barn gjorde det samme. Han fikk beskjed om å flytte ut dagen etter dåpen. Lettere å være helt alene enn å være alene og irritere seg og være skuffa. Han jeg senere fikk barn med tok tre uker ferie for å være lenger hjemme i barsel. Han gjør mye mer jobb med barnet enn jeg gjør, han mekker frokost og middag daglig, følger opp og bruker tid med stebarnet og så langt det går sørger han for at vi to får partid der det går og vi trenger det. Ingen av disse mennene overrasket meg. Alle tegn var der. Jeg tok et godt og et dårlig valg. Anonymkode: 7e9fd...e45
AnonymBruker Skrevet i går, 13:09 #9 Skrevet i går, 13:09 At han dro på sommerfest hadde jeg ikke reagert på. At han ikke gjør sitt hjemme og med babyen derimot.. Det er ganske elendig. Anonymkode: be90c...97d
AnonymBruker Skrevet i går, 13:25 #10 Skrevet i går, 13:25 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har han en fødselsdepresjon? Menn kan også få dette. Var dere ikke enige i å få barnet? Hvorfor kommuniserer dere ikke? Anonymkode: a7f56...34e Å heeeerregud. Man vil ikke på jobbfest å drikke når man har fødselspermisjon! Anonymkode: 6f857...056 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:57 #11 Skrevet i går, 13:57 Jeg har ikke opplevd dette med min mann da våre barn var små, men ut fra hva jeg har erfart av de jeg kjenner, så tenker jeg følgende: En sommerfest der far drikker når barnet er 3 uker er ikke et problem i seg selv. De problemene du nevner er derimot: - Når far er ute av huset (på sommerfest) så svarte han ikke på meldinger på lang tid. - Han bidrar ikke hjemme - Han bidrar ikke med baby - Han tror han kan velge å gjøre bare ting han liker Har du noen du kan få hjelp og støtte fra? Mor, far, søsken, gode venner, annen familie? Mitt forslag er at du enten drar et sted du slipper å gjøre alt, eller at du får noen til å flytte inn til dere for å hjelpe deg med ting. Du kan jo ta det med mannen? - Du, min mor kommer og blir hos oss i et par uker. Fint om du sover på sofaen/ hos en kompis eller noe mens hun er her, for hun må bruke din seng, og må være her for å kunne avlaste meg når jeg trenger det. Og da blir det dumt hvis hun sover et annet sted. Det er sikkert like greit for deg å få en pause fra meg og baby nå. Og hvis du føler verden er lettere uten han, så kan du jo vurdere om det ikke er en god ide at dere flytter fra hverandre og du har baby alene. Anonymkode: 618c1...0b0 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:02 #12 Skrevet i går, 14:02 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Å heeeerregud. Man vil ikke på jobbfest å drikke når man har fødselspermisjon! Anonymkode: 6f857...056 Det er EN kveld, og 3 uker etter fødsel har han vel ikke permisjon heller. Så jo, det er mange fedre som går på jobbfest og drikker mens baby er liten. De fleste blir kanskje ikke så fulle, og har nok også et øye på telefonen, om ting skulle bli ille hjemme. Om klesvask, husvask og rydding er unnagjort, mor har ferdig mat til oppvarming i kjøleskapet, og alt man trenger er handlet og i hus, så er det ikke krise at mor er alene med baby EN kveld. Om han i tillegg tar baby når han er hjemme de andre kveldene, og skifter bleier, bysser, gir flaske, vasker og steriliserer flasker og alt sånt, så bør det virkelig ikke være noe problem. Anonymkode: 618c1...0b0
AnonymBruker Skrevet i går, 15:24 #13 Skrevet i går, 15:24 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er EN kveld, og 3 uker etter fødsel har han vel ikke permisjon heller. Så jo, det er mange fedre som går på jobbfest og drikker mens baby er liten. De fleste blir kanskje ikke så fulle, og har nok også et øye på telefonen, om ting skulle bli ille hjemme. Om klesvask, husvask og rydding er unnagjort, mor har ferdig mat til oppvarming i kjøleskapet, og alt man trenger er handlet og i hus, så er det ikke krise at mor er alene med baby EN kveld. Om han i tillegg tar baby når han er hjemme de andre kveldene, og skifter bleier, bysser, gir flaske, vasker og steriliserer flasker og alt sånt, så bør det virkelig ikke være noe problem. Anonymkode: 618c1...0b0 Gå for all del på fest, drikk og dropp å svare mamma som sitter hjemme. Men kom ikke her å kall det for fødselsdepresjon! Anonymkode: 6f857...056 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:33 #14 Skrevet i går, 15:33 Ble han plutselig idiot over natta? Anonymkode: 2f0ed...08a
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #15 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 27.8.2026 den 18.14): Menn er ikke egnet til passe spedbarn. Anonymkode: 972f3...3aa Hvor finner dere disse ubrukelige mennene, og HVORFOR velger dere å få barn med de🙄 Anonymkode: 0cedc...845
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå