Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok endelig motet til meg og sendte oppsigelse i dag. Jeg vil LEVE. Og nå velger jeg meg selv. Kjenner på en enorm lettelse og frihet. Andre som har gjort det samme? Hvordan gikk det for deg i ettertid? ❤️ 

Anonymkode: 97770...4b5

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og før noen kommer og sier at jeg skal utnytte velferdsstaten, nei. Jeg skal ikke motta en krone fra nav. Så er det ute av verden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og før noen kommer og sier at jeg skal utnytte velferdsstaten, nei. Jeg skal ikke motta en krone fra nav. Så er det ute av verden.

hahaha, ikke sant. Jeg er i samme båt, og det føles deilig! Usikker på om jeg skal jobbe, eller bare leve av oppsparte midler. Tror jeg tar et år hvor jeg bare reiser og gjør akkurat det jeg har lyst til, så får jeg se om arbeidslysten tar meg. Kanskje starte noe eget etterhvert. Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 4813d...eba

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

hahaha, ikke sant. Jeg er i samme båt, og det føles deilig! Usikker på om jeg skal jobbe, eller bare leve av oppsparte midler. Tror jeg tar et år hvor jeg bare reiser og gjør akkurat det jeg har lyst til, så får jeg se om arbeidslysten tar meg. Kanskje starte noe eget etterhvert. Lykke til ❤️ 

Så gøy! Kos deg og nyt ❤️🙏🏼

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Heldige deg. Nyt!!

Anonymkode: 1d124...69d

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvordan skal du overleve uten verken jobb eller ytelser? Du må ha mye oppspart da?

Endret av Gaia
  • Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tok endelig motet til meg og sendte oppsigelse i dag. Jeg vil LEVE. Og nå velger jeg meg selv. Kjenner på en enorm lettelse og frihet. Andre som har gjort det samme? Hvordan gikk det for deg i ettertid? ❤️ 

Jeg gjorde også det. Men jeg hadde en annen jobbplan som ble en fiasko for meg, så jeg kunne ikke fortsette med det. Så da sto jeg plutselig uten jobb. Det å få seg jobb etter det, har ikke vært lett, men nå har jeg fått en oppdragsgiver som gir meg faste oppdrag og regelmessige større oppdrag. Planen er å opparbeide meg flere faste oppdrag og takke ja til de litt støŕre oppdragene som kommer. Jeg har regnet på det, så det vil gå greit økonomisk sett, og jeg vil ikke få hull i CVen. Jeg forstår ikke de som ikke vil jobbe i det hele tatt. Jeg må se litt andre innimellom å føle at jeg har litt kolleger. Det får jeg oppleve i forhold til oppdragene mine. 

Anonymkode: e354e...3d2

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det frister, men jeg tørr ikke når jeg sliter sånn med å finne en annen stilling jeg faktisk kunne tenke meg. Har ikke særlig med oppsparte midler akkurat. Kunne klart meg 4 mnd kanskje, så hadde jeg vært fullstendig blakk 🥲

Anonymkode: 4f7a7...2d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Lykke til. 

Jeg gjorde det samme. Tok meg et friår og sto på ski om vinteren og gikk i fjellet på sommeren. Startet senere opp i ny jobb og alt er vel. Har man muligheten, så gjør det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (10 minutter siden):

Hvordan skal du overleve uten verken jobb eller ytelser? Du må ha mye oppspart da?

Ja, istedet for å glede deg sammen med noen så må du finne noe negativt. Klassisk KG!

Anonymkode: eb703...dba

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, istedet for å glede deg sammen med noen så må du finne noe negativt. Klassisk KG!

Er det ikke lov til å stille et spørsmål uten at det skal tolkes negativt heller nå? Er vel heller deg som er negativ her? 
Det er faktisk noe jeg lurer på, helt seriøst. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde også det. Men jeg hadde en annen jobbplan som ble en fiasko for meg, så jeg kunne ikke fortsette med det. Så da sto jeg plutselig uten jobb. Det å få seg jobb etter det, har ikke vært lett, men nå har jeg fått en oppdragsgiver som gir meg faste oppdrag og regelmessige større oppdrag. Planen er å opparbeide meg flere faste oppdrag og takke ja til de litt støŕre oppdragene som kommer. Jeg har regnet på det, så det vil gå greit økonomisk sett, og jeg vil ikke få hull i CVen. Jeg forstår ikke de som ikke vil jobbe i det hele tatt. Jeg må se litt andre innimellom å føle at jeg har litt kolleger. Det får jeg oppleve i forhold til oppdragene mine. 

Anonymkode: e354e...3d2

Og jeg forstår ikke de som vil jobbe. Godt vi er ulike.

Anonymkode: 41db0...b55

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det eneste negative innlegget hittil, er ditt.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (7 minutter siden):

Er det ikke lov til å stille et spørsmål uten at det skal tolkes negativt heller nå? Er vel heller deg som er negativ her? 
Det er faktisk noe jeg lurer på, helt seriøst. 

Går ikke an å tolke slik positivt . 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det eneste negative innlegget hittil, er ditt.

Nei! Jeg heier på de som tør å si opp en jobb de ikke er glad i. Skulle gjerne ha fått mot til å gjøre det selv eller begynt tidlig og spart for å ha muligheten. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei! Jeg heier på de som tør å si opp en jobb de ikke er glad i. Skulle gjerne ha fått mot til å gjøre det selv eller begynt tidlig og spart for å ha muligheten. 

Så gjør det da istedet.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke mange sier opp jobben hvis de ikke har noen midler å rutte med, de fleste vil ha noe tilsvarende en årslønn. Og så må man ta det litt som det kommer, tenker jeg. Flere og flere som tør dette nå, fordi de kan! Og godt er det. Vi har bare ett liv ❤️ 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

En tidligere kollega av meg gjorde det samme. Hun reiste litt rundt en periode, men tror det ble litt lange dager for henne da hun bare var hjemme, så etter noen måneder søkte hun seg jobber igjen. 

Anonymkode: 0c002...cef

AnonymBruker
Skrevet

En tidligere kollega av meg gjorde det samme. Hun reiste litt rundt en periode, men tror det ble litt lange dager for henne da hun bare var hjemme, så etter noen måneder søkte hun seg jobber igjen. 

Anonymkode: 0c002...cef

Jeg har en mistanke om at jeg også vil føle på det efterhvert, men enn så lenge nyter jeg friheten! 🏖️

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke gjort det men skulle ønske jeg gjorde det og beundrer deg som tørr! Jeg er dessverre helt avhengig av fast inntekt for å betjene huslån etc. :( 

Anonymkode: 9faea...d22

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...