Gå til innhold

Hva ER egentlig dating?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min single venninne har en venn hun har kjent i mange mange år. Det siste halvåret har de gjort mer sammen bare de to enn tidligere. Før har det som oftest vært med vennegjengen, selv om de også har hent bare de to også. Om tre uker skal min bror ha fest, og siden han kjenner venninnen min, er hun også invitert. Hun spurte om hun kunne ta med seg denne vennen, fordi nå dater de.

Jeg syns det hadde vært utrolig koselig hvis de to ble kjærester, men jeg vet ikke om jeg tør håpe for mye. Jeg lurer på om hun sier «dater» fordi de ennå er litt tidlig å utbasunere at de er kjærester…? Jeg får ikke snakket med henne på en stund, av diverse grunner, så nå går jeg og grubler på hva det egentlig betyr at de «dater». 

Så hva ER egentlig å date noen?

Anonymkode: de51f...f23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De puler uten å være kjærester ennå.

Anonymkode: 4fdef...fd9

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min single venninne har en venn hun har kjent i mange mange år. Det siste halvåret har de gjort mer sammen bare de to enn tidligere. Før har det som oftest vært med vennegjengen, selv om de også har hent bare de to også. Om tre uker skal min bror ha fest, og siden han kjenner venninnen min, er hun også invitert. Hun spurte om hun kunne ta med seg denne vennen, fordi nå dater de.

Jeg syns det hadde vært utrolig koselig hvis de to ble kjærester, men jeg vet ikke om jeg tør håpe for mye. Jeg lurer på om hun sier «dater» fordi de ennå er litt tidlig å utbasunere at de er kjærester…? Jeg får ikke snakket med henne på en stund, av diverse grunner, så nå går jeg og grubler på hva det egentlig betyr at de «dater». 

Så hva ER egentlig å date noen?

Slik jeg har forstått det norske konseptet "dating" er puling uten forpliktelser eller klare fremtidsplaner. De vil ikke sette merkelapp på forholdet, men pule vil de.

Anonymkode: b6979...e46

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slik jeg har forstått det norske konseptet "dating" er puling uten forpliktelser eller klare fremtidsplaner. De vil ikke sette merkelapp på forholdet, men pule vil de.

Men det har de jo kunnet holde på med i årevis. Det at hun nå plutselig tar ham med på denne festen og presenterer ham som daten sin, tyder på noe annet, syns jeg.

Skrevet

Er du sjalu?

Skrevet

I denne konteksten betyr det jo at det er noe i mellom dem som potensielt kan utvikle seg til et forhold. Dvs. mer enn bare uforpliktende sex.

Anonymkode: c7b26...86e

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker de er gamle venner, som nå har oppdaget litt dypere følelser for hverandre, og utforsker disse. Så koselig. Så har de ikke kommet dit ennå at de vil kalle seg kjærester. Av og til er man litt midt i mellom, og da tenker jeg å date kan være et romslig begrep å bruke. De er mer enn venner, men ikke kjærester ennå. 

Anonymkode: 59cbc...d68

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker de er gamle venner, som nå har oppdaget litt dypere følelser for hverandre, og utforsker disse. Så koselig. Så har de ikke kommet dit ennå at de vil kalle seg kjærester. Av og til er man litt midt i mellom, og da tenker jeg å date kan være et romslig begrep å bruke. De er mer enn venner, men ikke kjærester ennå. 

Ja, det er veldig koselig. Sånne forhold er jo potensielt veldig sterke fordi begge på en måte vet hva de går til.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg regner dating som et jobbintervju mellom to stykker som trenger en eller annen bli sammen med. Veldig lite romantisk, heller mer kunstig. Jeg synest det er rart å innvolvere andre i dette jobbintervjuet.

Anonymkode: 54af7...bef

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man trenger ikke nødvendigvis ha sex for å date noen...

Anonymkode: 54a65...ce6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det er veldig koselig. Sånne forhold er jo potensielt veldig sterke fordi begge på en måte vet hva de går til.

Absolutt 😊 men sikkert lurt å «date» litt ,  så man ikke går rett fra « gamle venner» til «gammelt ektepar» 😅 Det kan jo bli litt sånn automatisk når man allerede kjenner hverandre ut og inn. Må ikke hoppe over romantikk-delen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Da har du misforstå.

Jeg dater for å bli kjent med personligheten, og da foregår det ingen puling eller nakenhet.

Synes det er merkelig å spørre om å få ta med en date som +1 på en fest, Er det for å presentere kjæresten for vennegjengen?

Anonymkode: 4f1f3...346

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

De puler uten å være kjærester ennå.

De ser også på Netflix.

Skrevet

Jeg hadde en fyr jeg fant på ting med hver uke. Vi delte film og musikksmak og byttet på å ha filmkveld elelr spille musikken vi likte sammen med ett par øl. Etter hvert ble det noen ganger sex også, men det var ikke så viktig i relasjonen vår. Vi var nok litt forelsket. Likevel bare faset det ut. Og vi fikk oss nye partnere/kjærester. Når jeg ser tilbake kan jeg vel si vi datet i ett års tid.

Anonymkode: dbad3...c9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...