AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Barna kommer hjem fra skolen alt fra kl. 12.30 til 14. Når de kommer hjem, er de sultne og vil gjerne ha noe å spise med en gang. Derfor gir jeg dem noe lett, siden vi ikke spiser middag før kl. 17. Jeg prøver å holde måltidet etter skolen så lite som mulig, slik at de fortsatt har plass til middag. Problemet er at når jeg tilbyr dem en brødskive, vil de gjerne ha to. I tillegg ønsker de kanskje en liten yoghurt og litt druer. Litt her og litt der blir fort mye mat. Når det er middagstid, er de derfor ikke så sultne lenger. De sitter lenge med maten, og jeg må ofte minne dem på å tygge maten og prøve å bli ferdige. Da sier de at de er mette og ikke orker mer. Jeg har derfor tenkt på en mulig løsning: Hvorfor ikke servere middag med en gang de kommer hjem, slik at de får spist seg ordentlig mette? Så kan de heller få en brødskive, frukt eller yoghurt noen timer senere hvis de blir sultne igjen. Er det en grei løsning å gjøre det på? Jeg har stortsett hjemmekontor har derfor mulighet til å lage middag tidlig Anonymkode: 357ed...a5f
AnonymBruker Skrevet 59 minutter siden #2 Skrevet 59 minutter siden Må du ikke jobbe når du er på hjemmekontor? Anonymkode: 41b0b...26b 4 4
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #3 Skrevet 58 minutter siden Ja hvorfor ikke når du har mulighet. Anonymkode: 61734...d03
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden #4 Skrevet 52 minutter siden Burde du har ikke gi dem en mer solid matpakke når de er såpass sultne få timer etterpå? Anonymkode: f646e...d58 3
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden #5 Skrevet 52 minutter siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Barna kommer hjem fra skolen alt fra kl. 12.30 til 14. Når de kommer hjem, er de sultne og vil gjerne ha noe å spise med en gang. Derfor gir jeg dem noe lett, siden vi ikke spiser middag før kl. 17. Jeg prøver å holde måltidet etter skolen så lite som mulig, slik at de fortsatt har plass til middag. Problemet er at når jeg tilbyr dem en brødskive, vil de gjerne ha to. I tillegg ønsker de kanskje en liten yoghurt og litt druer. Litt her og litt der blir fort mye mat. Når det er middagstid, er de derfor ikke så sultne lenger. De sitter lenge med maten, og jeg må ofte minne dem på å tygge maten og prøve å bli ferdige. Da sier de at de er mette og ikke orker mer. Jeg har derfor tenkt på en mulig løsning: Hvorfor ikke servere middag med en gang de kommer hjem, slik at de får spist seg ordentlig mette? Så kan de heller få en brødskive, frukt eller yoghurt noen timer senere hvis de blir sultne igjen. Er det en grei løsning å gjøre det på? Jeg har stortsett hjemmekontor har derfor mulighet til å lage middag tidlig Anonymkode: 357ed...a5f Jeg lager alltid middag enten når ungen kommer hjem (ungen gjør lekser, jeg lager middag) eller når jeg kommer hjem (sent. Tidligst 1715). Det beste er når ungen kommer hjem (ca 14 senest). Middag må ikke være 17+. Da er det jo nesten kveldsmat.... Anonymkode: 0c081...5a2
AnonymBruker Skrevet 48 minutter siden #6 Skrevet 48 minutter siden Hvis ungen(e) er så sabla sultne når de kommer hjem, relativt tidlig. Da tenker jeg at matpakken er altfor tam. Lag større matpakke. Gi med mer frukt, evt en yoghurt o.l. Da er nok problemet fort løst ☺️. Anonymkode: 5f5e8...d84
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #7 Skrevet 42 minutter siden Nordmenn er helt fanatiske når det gjelder middag. Anonymkode: 9425b...97a 1
Chlypa Skrevet 37 minutter siden #8 Skrevet 37 minutter siden Vi spiser middag som kveldsmat. Det har funket fint for oss. Slipper stresset med å lage mat rett etter jobb klemt innimellom treninger og avtaler, sånn at vi faktisk er litt avslappet. Fant ut at det ga mer matro når de var små også. Ingen av mine spiser riktignok brødmat i riktig norsk forstand, det blir gjerne middagsrester når de kommer hjem for så varm mat på kveld hvis maten er ett problem må du work the problem. Får de for lite mat fra frokost til skoleslutt? Er den for lite næringstett? Liker de kanskje ikke middag så godt? Kan du flytte på mattidene?
AnonymBruker Skrevet 36 minutter siden #9 Skrevet 36 minutter siden Denne tråden er et godt eksempel på hvorfor arbeidsgivere gi l ha folk på kontoret frem for på hjemmekontor. Du må lage mer mettende lunsj rett og slett. Anonymkode: 9a01d...a83 3
AnonymBruker Skrevet 29 minutter siden #10 Skrevet 29 minutter siden Jeg kunne glatt spist middag kl 14 dersom jeg var hjemme da. Ser ikke problemet med dette. Anonymkode: 3a849...d9b 1
AnonymBruker Skrevet 25 minutter siden #11 Skrevet 25 minutter siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Burde du har ikke gi dem en mer solid matpakke når de er såpass sultne få timer etterpå? Anonymkode: f646e...d58 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvis ungen(e) er så sabla sultne når de kommer hjem, relativt tidlig. Da tenker jeg at matpakken er altfor tam. Lag større matpakke. Gi med mer frukt, evt en yoghurt o.l. Da er nok problemet fort løst ☺️. Anonymkode: 5f5e8...d84 Jeg gir dem 2 skiver med forskjellige pålegg. +frukt og yoghurt. Og litt snakcs. Gir jeg mer enn 2 skiver blir ikke dette spist opp. Barn i 1. og 4.klasse Ts Anonymkode: 357ed...a5f
AnonymBruker Skrevet 18 minutter siden #12 Skrevet 18 minutter siden Jeg forstår ikke hva du mener problemet er, ts? Barna er sultne. Så da lager de seg noe mat og så spiser de. Din oppgave er å sørge for at maten er balansert hva angår grønnsaker, proteiner og fiber. Om de spiser et større måltid i 14-tiden og så småspiser til middag er jo alt helt i orden. Poenget med middagen er jo at alle sammen (den forelderen som er på jobb inkludert?) sitter rundt bordet og samtaler. Blir det rester? Supert. Da varmer ungene det etter skolen neste dag. Eller du spiser det til lunsj. Eller din partner tar det med seg på jobb. Å fjerne en av to voksne fra middagene i hverdagen og utsette avslutningen av egen jobb flere timer utpå kvelden for å «ta pause» og lage middag 13-15 fremstår irrasjonelt. Anonymkode: 99838...3de
AnonymBruker Skrevet 11 minutter siden #13 Skrevet 11 minutter siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nordmenn er helt fanatiske når det gjelder middag. Anonymkode: 9425b...97a På ingen måte. Om noe er vi blant de som har minst omstendelig middag. Men folk flest spiser middag så innmari tidlig i Norge. De fleste Europeere går ut døra på jobben kl. 17.00. Anonymkode: 73e9c...ffa
AnonymBruker Skrevet 10 minutter siden #14 Skrevet 10 minutter siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Barna kommer hjem fra skolen alt fra kl. 12.30 til 14. Når de kommer hjem, er de sultne og vil gjerne ha noe å spise med en gang. Derfor gir jeg dem noe lett, siden vi ikke spiser middag før kl. 17. Jeg prøver å holde måltidet etter skolen så lite som mulig, slik at de fortsatt har plass til middag. Problemet er at når jeg tilbyr dem en brødskive, vil de gjerne ha to. I tillegg ønsker de kanskje en liten yoghurt og litt druer. Litt her og litt der blir fort mye mat. Når det er middagstid, er de derfor ikke så sultne lenger. De sitter lenge med maten, og jeg må ofte minne dem på å tygge maten og prøve å bli ferdige. Da sier de at de er mette og ikke orker mer. Jeg har derfor tenkt på en mulig løsning: Hvorfor ikke servere middag med en gang de kommer hjem, slik at de får spist seg ordentlig mette? Så kan de heller få en brødskive, frukt eller yoghurt noen timer senere hvis de blir sultne igjen. Er det en grei løsning å gjøre det på? Jeg har stortsett hjemmekontor har derfor mulighet til å lage middag tidlig Anonymkode: 357ed...a5f Hvorfor ikke heller ha middag som kveldsmat, Anonymkode: 88b8e...b19
Beerbellygirl Skrevet 5 minutter siden #15 Skrevet 5 minutter siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Må du ikke jobbe når du er på hjemmekontor? Anonymkode: 41b0b...26b Det fine med hjemmekontor er at man har tilgang på både pc,pad og telefon. Noe som enkelt kan kombineres med nesten alle andre gjøremål,selv på do.... Ulempen med hjemmekontor er at man gjerne jobber 04 på morgenen eller 23 på kvelden utenom arbeidstid. Selv stekte jeg egg og karbonader samtidig som jeg pratet med en kunde og opprettet et nytt innbringende kundeforhold Kl 18-18.15. ETTER arbeidstid. Kl 20 svarte jeg på mail og gav priser på oppdrag til fire kunder. Skal straks sjekke mail om jeg har hanket inn nye avtaler. Plinger på tlf døgnet rundt her... Ser ikke på dette som jobb,men er jo faktisk det. Begynte med hjemmekontor i 2022 rett og slett for å spare bedriften,kundene og meg selv for kostnader.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå