AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #1 Skrevet 58 minutter siden Jobber 100 %, men er syk og vurdere å søke 20% midlertidig uførepensjon fra KLP. Har 15 års opptjening. Hvis søknaden går igjennom (ganske sikker på det), søker jeg ulønnet permisjon i 20% fra jobben? Er de pliktig til å innvilge det? Hvis jeg blir sykemeldt på nytt (når jeg har opptjent sykepengerettigeter igjen) da får jeg selfølgelig sykepenger for 80% stilling, eller? Synes ikke det er så lett å lese seg til alt 🙈 Anonymkode: c7792...0b7
AnonymBruker Skrevet 50 minutter siden #2 Skrevet 50 minutter siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): søker jeg ulønnet permisjon i 20% fra jobben? Er de pliktig til å innvilge det? Nei, arbeidsgiver er ikke pliktig til å innvilge permisjon. Arbeidsgiver skal ha gode grunner til å si nei, men kan fortsatt si nei - ofte er årsaken da at permisjonen vil føre til en urimelig belastning på arbeidet / de ansatte etc. Anonymkode: 2410f...b4e 1
AnonymBruker Skrevet 47 minutter siden #3 Skrevet 47 minutter siden Du må være syk i minst et år før du kan få uførepensjon. Og det er ikke mye du får, for du får ingenting fra NAV med uføregrad under 50. Du får ekstremt lite. Anonymkode: bcf66...0b3
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #4 Skrevet 44 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må være syk i minst et år før du kan få uførepensjon. Og det er ikke mye du får, for du får ingenting fra NAV med uføregrad under 50. Du får ekstremt lite. Anonymkode: bcf66...0b3 Ja, vet at man må være syk minst et år. Har nettopp bynt på jobb etter å ha vært sykemeldt 1 år. Men ser at det ikke går pga for store smerter. Håper på å unngå aap/uføretrygd ved å redusere til 80%. Anonymkode: c7792...0b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå