AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:54 #1 Skrevet onsdag kl. 16:54 Hjelp! Vi er en stor familie med til sammen seks barn (mine, dine og våre). To har flyttet hjemmefra, og to er ute av redet innen 5 år (de er her kun annenhver helg og i ferier). Og så har vi to små, den minste bare 9 mnd gammel. Ja, det er mye, men vi elsker den store familien vår, og ville ikke vært foruten noen av dem ❤️ Det er ikke ofte vi er samlet alle sammen nå lenger, men vi har selvsagt både ansvar og en del utgifter i forbindelse med de store barna, selv om de ikke bor her lenger/fast. Nå har det som ikke skulle skje, skjedd. Jeg har blitt gravid igjen, og det er nærmest et under, siden vi knapt har tid til å se på hverandre om dagen🙈 vi sover på separate soverom pga baby, men den ene gangen i jubelåret vi hadde sex traff altså på eggløsning (til tross for tracking av syklus, men den er vel litt ustabil etter siste svangerskap). OG, vi er i prosessen med at mannen skal steriliseres, så det er nesten litt komisk. Uansett, vår første tanke er abort, dette går ikke, vi har mer enn nok! Jeg orker egentlig ikke tanken på enda et svangerskap og barseltid. Dyrt er det også, og de vi allerede har skal følges opp.. Dette er jo helt bananas, og det er jo innlysende at det mest «fornuftige» vil være abort, og holde oss langt unna hverandre til han er sterilisert 😅 Likevel synes jeg det er forferdelig å tenke på å fjerne livet i magen. Kan noen gi meg en realitycheck, så jeg ikke begynner å overtenke dette?🥲 Anonymkode: bb593...1c8 3
Tipaa Skrevet onsdag kl. 16:59 #2 Skrevet onsdag kl. 16:59 Ikke ta abort hvis du ikke vil ❤️💔 Er det så dyrt da? Dere har jo masse ting fra før som kan brukes igjen? 6 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:03 #3 Skrevet onsdag kl. 17:03 Et barn fra eller til spiller ingen rolle, og den minste får et "ekte" søsken i samme alder. Det er GULL. Er selv vokst opp 7 og 9 år eldre enn mine søsken og skulle ønske jeg hadde en på min alder. Anonymkode: 65d3f...a02 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:07 #4 Skrevet onsdag kl. 17:07 Dette er 100 % opp til deg. Men enig med de over her, ikke ta abort hvis du egentlig ikke vil. For noen er det et sår som aldri gror ❤️ men det behøver jo ikke være det for deg. Men det høres ikke ut som du vil ta det bort, og da finner man alltids en måte å få det til på. Anonymkode: 6125a...086 3 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:11 #5 Skrevet onsdag kl. 17:11 Klarer dere 6 stk klarer dere 7 også, dere virker kjempe flinke. Anonymkode: ef9f1...d08 1 1
Elle Melle Skrevet onsdag kl. 17:14 #6 Skrevet onsdag kl. 17:14 Hva VIL du da, sånn egentlig? Har du lyst på flere barn? 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:16 #7 Skrevet onsdag kl. 17:16 Selv om barna kan arve etter eldre søsken så ER det dyrt med barn. Det er mat, strøm, noe klær og utstyr, fritidsaktiviteter, kanskje utgifter til større bil / større hus, det er utstyr til skole, bursdager, briller, tannregulering osv. For ikke å snakke om at barnet vil trenge oppfølging, tid og foreldre som har kapasitet. Barn kan ikke bare leve av arveklær, luft og kjærlighet. Dere har mange barn og 2 av dem er små. 1 til kan være den som velter lasset. Ikke for å være kjip, men det kan være fornuftig å nøye seg med alle de man allerede har. Anonymkode: a11a3...97e 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:23 #8 Skrevet onsdag kl. 17:23 Vi har stort hus, med plass til alle, også en til. Men vi må i så fall bytte ut bilen. De to minste er 9 mnd, og 4 år, og helsøsken. De får vokse opp sammen☺️ Vi har en del utstyr ja, men det er dyrt med barn uansett, og de blir dyrere til eldre de blir😅 klart, vi vil jo få mindre og mindre utgifter på de aller eldste etter hvert som de etablerer seg selv. Jeg har i utgangspunktet ikke lyst på flere barn. Jeg har akkurat kommet tilbake i jobb etter permisjon, og synes det er litt deilig. Siste svangerskap og barseltid var litt tung. Hadde jeg kunnet fått en ferdig 3-åring feks, hadde jeg ikke sett så mørkt på ett barn til😆 TS Anonymkode: bb593...1c8 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 03:53 #9 Skrevet torsdag kl. 03:53 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi har stort hus, med plass til alle, også en til. Men vi må i så fall bytte ut bilen. De to minste er 9 mnd, og 4 år, og helsøsken. De får vokse opp sammen☺️ Vi har en del utstyr ja, men det er dyrt med barn uansett, og de blir dyrere til eldre de blir😅 klart, vi vil jo få mindre og mindre utgifter på de aller eldste etter hvert som de etablerer seg selv. Jeg har i utgangspunktet ikke lyst på flere barn. Jeg har akkurat kommet tilbake i jobb etter permisjon, og synes det er litt deilig. Siste svangerskap og barseltid var litt tung. Hadde jeg kunnet fått en ferdig 3-åring feks, hadde jeg ikke sett så mørkt på ett barn til😆 TS Anonymkode: bb593...1c8 Da tar du abort og gjør det som er best for deg. Anonymkode: 65d3f...a02 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 04:16 #10 Skrevet torsdag kl. 04:16 Jeg tenker ofte at det er skjebnen når man blir gravid på den måten. Hadde aldri latt økonomi styre valget dersom jeg ikke slet med å brødfø og betale strøm for ungene jeg hadde fra før Anonymkode: 65ec5...140 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 04:25 #11 Skrevet torsdag kl. 04:25 Vil du ikke ha et barn til, så tar du abort. Abort er ikke verdens undergang. Man trenger ikke dyrke hvor jævlig man er om man tar abort. Man trenger ikke få traumer og psykiske lidelser av det. Uhell skjer, og heldigvis lever vi i en verden hvor slike uhell kan behandles raskt og «smertefritt» . Et barn trenger mer enn arvede klær og mat. Det skal formes et fungerende menneske av dette barnet. Og om ting funker i dag, så kan det ekstra barnet velte hele lasset og kjøre hele familiedynamikken til helvete. Dere kan få et barn med diagnoser, eller enda verre: høy grad av utviklingshemming. Da kan du glemme å leve som før. Det er noe jeg aldri ville risikert dersom man var en familiekonstellasjon med mine, dine og våre hvor alt i dag er «fullkomment». «Never change a winning team» er det noe som heter. Du kan ta abort raskt og ukomplisert. Det trenger ikke henge ved deg resten av livet. Jeg tok abort for 10 år siden og tenker svært lite over saken. Jeg gjorde det rette for meg, det har jeg aldri hatt dårlig samvittighet for. Anonymkode: 269fb...3f1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:35 #12 Skrevet torsdag kl. 08:35 Du skriver at dere knapt har tid til å se på hverandre om dagen.. det tenker jeg taler for seg. Hvordan skal dere da klare å få det til å gå rundt med enda et barn i flokken? Anonymkode: cfbb6...f59 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:50 #13 Skrevet torsdag kl. 11:50 Jeg har tenkt på hva jeg ville gjort i en sånn situasjon flere ganger. Håper jeg slipper å komme i en sånn situasjon, for det valget må være veldig vanskelig! Den fornuftige i meg sier abort. Du har de barna du ønsker deg, og det er allerede flere enn de fleste. Økonomisk koster ett barn alltid mye, og logistikken blir vanskeligere for hvert barn man har. Dynamikken i familien blir annerledes og ett barn til kan bikke hele lasset. Det er også sjansen for å få ett barn som er sykt og trenger ekstra oppfølging - konsekvensene dette vil ha for resten av flokken. Tåler forholdet en ny babytid, og forlenget småbarnsperiode? MEN så er det den følelsen av at det må være meninga at dere skal ha det barnet når det kom til dere uten at dere prøvde, mot "alle" odds. Glad det ikke er mitt valg! og at mannen steriliserte seg 2 uker etter fødsel av sistemann, - så her er sjansen for å havne i den situasjonen ennå mindre, men da igjen kanskje ennå mer skjebnebestemt om det skulle skje. Anonymkode: 6918c...d9c 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:24 #14 Skrevet torsdag kl. 12:24 Takk for alle svar ❤️ Vi har landet på abort, men jeg har enda ikke greid å ta telefonen og bestille konsultasjon. Gråter bare ved tanken på det. Selv om det er veldig vondt akkurat nå, tror jeg abort er det rette, vi har mer enn nok med de barna vi har, og de skal også følges opp. Tror heller ikke det vil gagne forholdet vårt, når jeg ser hvor hektisk det er allerede nå 💔 TS Anonymkode: bb593...1c8 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:59 #15 Skrevet torsdag kl. 14:59 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hjelp! Vi er en stor familie med til sammen seks barn (mine, dine og våre). To har flyttet hjemmefra, og to er ute av redet innen 5 år (de er her kun annenhver helg og i ferier). Og så har vi to små, den minste bare 9 mnd gammel. Ja, det er mye, men vi elsker den store familien vår, og ville ikke vært foruten noen av dem ❤️ Det er ikke ofte vi er samlet alle sammen nå lenger, men vi har selvsagt både ansvar og en del utgifter i forbindelse med de store barna, selv om de ikke bor her lenger/fast. Nå har det som ikke skulle skje, skjedd. Jeg har blitt gravid igjen, og det er nærmest et under, siden vi knapt har tid til å se på hverandre om dagen🙈 vi sover på separate soverom pga baby, men den ene gangen i jubelåret vi hadde sex traff altså på eggløsning (til tross for tracking av syklus, men den er vel litt ustabil etter siste svangerskap). OG, vi er i prosessen med at mannen skal steriliseres, så det er nesten litt komisk. Uansett, vår første tanke er abort, dette går ikke, vi har mer enn nok! Jeg orker egentlig ikke tanken på enda et svangerskap og barseltid. Dyrt er det også, og de vi allerede har skal følges opp.. Dette er jo helt bananas, og det er jo innlysende at det mest «fornuftige» vil være abort, og holde oss langt unna hverandre til han er sterilisert 😅 Likevel synes jeg det er forferdelig å tenke på å fjerne livet i magen. Kan noen gi meg en realitycheck, så jeg ikke begynner å overtenke dette?🥲 Anonymkode: bb593...1c8 Nei hvorfor skal du ta abort? ❤️ Det skader ikke med en til. The more the merrier😀 Anonymkode: 74e18...e9c
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:00 #16 Skrevet torsdag kl. 15:00 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for alle svar ❤️ Vi har landet på abort, men jeg har enda ikke greid å ta telefonen og bestille konsultasjon. Gråter bare ved tanken på det. Selv om det er veldig vondt akkurat nå, tror jeg abort er det rette, vi har mer enn nok med de barna vi har, og de skal også følges opp. Tror heller ikke det vil gagne forholdet vårt, når jeg ser hvor hektisk det er allerede nå 💔 TS Anonymkode: bb593...1c8 Hvor mange av barna er dine, hans og deres? Anonymkode: 74e18...e9c
Surriball Skrevet torsdag kl. 15:13 #17 Skrevet torsdag kl. 15:13 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for alle svar ❤️ Vi har landet på abort, men jeg har enda ikke greid å ta telefonen og bestille konsultasjon. Gråter bare ved tanken på det. Selv om det er veldig vondt akkurat nå, tror jeg abort er det rette, vi har mer enn nok med de barna vi har, og de skal også følges opp. Tror heller ikke det vil gagne forholdet vårt, når jeg ser hvor hektisk det er allerede nå 💔 TS Anonymkode: bb593...1c8 Tenker på deg, TS! Det kan både være veldig vondt og helt riktig på samme tid ❤️ abort er ikke et enkelt valg nødvendigvis. Man kan fint ha omsorg for det lille livet i magen og samtidig prioritere barna og livet man allerede har. Av og til er det riktig å velge bort, men det betyr ikke at det gjøres med letthet. Det kan føles som et ensomt valg! Anbefaler å ta en prat med Amathea for å sortere tanker og følelser. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:15 #18 Skrevet torsdag kl. 15:15 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei hvorfor skal du ta abort? ❤️ Det skader ikke med en til. The more the merrier😀 Anonymkode: 74e18...e9c Hun skriver jo hvorfor.. fordi de har nok med p ta vare på de barna de allerede har. Anonymkode: cfbb6...f59
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:26 #19 Skrevet torsdag kl. 15:26 Har du sjekket om det er et foster eller flere? Anonymkode: 13f3e...7cc
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:09 #20 Skrevet torsdag kl. 17:09 Vi har to barn hver fra tidligere, og to sammen. Nei, har ikke vært på ultralyd. Er straks i uke 6 nå, så det er tidlig. Men de tar vel ultralyd før en ev. abort, eller? TS Anonymkode: bb593...1c8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå