AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:31 #1 Skrevet onsdag kl. 15:31 Jeg liker å drikke te. Jeg kommer fra Europa, hvor man enkelt kan kjøpe mange forskjellige typer te i butikken, og hvor det er mye billigere enn i Norge. Jeg har virkelig ikke lyst til å kjøpe te for 50 kroner eller mer. Med mindre det er en veldig spesiell te eller noe sånt. Hvilken te liker du å drikke? Og hvor kjøper du det og hva koster det? Eller lager du te av noe du dyrker i hagen din? Hva er dine "te-vaner"? Med eller uten melk og sukker? Stor kopp? Liten kopp? Laget med vannkoker eller ikke? Termos eller ikke? Noe annet? Anonymkode: 410e9...b25 1
Eva-Lena Skrevet onsdag kl. 15:38 #2 Skrevet onsdag kl. 15:38 Jeg drikker Earl Grey og English breakfast te fra Twinings. Stor kopp og 3-4 sukketter. Drikker kun te på vinteren for å få noe varmt i kroppen. Da fyller jeg på i skapet både hjemme og på jobb så det varer en god stund. 1
Ibot Skrevet onsdag kl. 15:42 #3 Skrevet onsdag kl. 15:42 Jeg er skikkelig kaffekjerring, men setter også pris på en god kopp te. Jeg kjøper i vanlig butikk, evt helsekost og drikker stort sett det meste unntatt earl grey og lipton yellow label. Er glad i fruktte og grønn te. Yogite og Twinings er mine favoritter, drikker fra stor kopp, kokende vann fra vannkoker, ikke termos, gjerne to poser i koppen som forblir i koppen til den er tom. Ikke sukker eller melk. Betaler hva det koster for det jeg vil ha. 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:43 #4 Skrevet onsdag kl. 15:43 Jeg drikker en ordinær frokost-te (breakfast tea) til frokost og lunsj. Jeg bruker verken melk eller sukker. På kvelden drikker jeg gjerne en krydderte eller fruktte, seint på kvelden en eller annen avslappende te som jeg sovner av. Anonymkode: 85b2b...a23 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:45 #5 Skrevet onsdag kl. 15:45 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg drikker en ordinær frokost-te (breakfast tea) til frokost og lunsj. Jeg bruker verken melk eller sukker. På kvelden drikker jeg gjerne en krydderte eller fruktte, seint på kvelden en eller annen avslappende te som jeg sovner av. Anonymkode: 85b2b...a23 Jeg glemte å skrive at te blir lagd i tekanne, varmt vann fra vannkoker. Større kopp på kvelden enn morgenen. Anonymkode: 85b2b...a23
Daria Skrevet onsdag kl. 15:49 #6 Skrevet onsdag kl. 15:49 Jeg kjøper stort sett løsvekt fra ymse tebutikker - fysisk og på nett - og drikker det meste, bortsett fra rene frukt-teer. Gjerne et par liter om dagen, hjemme og ute (på kafé eller medbrakt termos utendørs), uten sukker og melk og i alle slags kopper (men mye mummi). Som regel tilberedt i kanne (steingods på en halv liter eller termo-presskanne i stål oå halvannen), eventuelt i termos (da bruker jeg gjerne pose-te). 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:50 #7 Skrevet onsdag kl. 15:50 Daria skrev (1 minutt siden): Jeg kjøper stort sett løsvekt fra ymse tebutikker - fysisk og på nett Har du noen tips til nettbutikker ? Anonymkode: 410e9...b25
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:50 #8 Skrevet onsdag kl. 15:50 Lipton. Gjerne de store eskene med flere sorter. Drikker den om morgenen, med to suketter i. Anonymkode: 74201...38a 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:51 #9 Skrevet onsdag kl. 15:51 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Større kopp på kvelden enn morgenen. Må du ikke ofte på do om natten da? Anonymkode: 410e9...b25 1
Minitroll Skrevet onsdag kl. 15:52 #10 Skrevet onsdag kl. 15:52 Drikker matcha 3 ganger daglig uten noe tilsetninger. Har fennikel te og solbær te også.
mimifin72 Skrevet onsdag kl. 15:55 #11 Skrevet onsdag kl. 15:55 Drikker svartte med honning, gjerne flere kopper om dagen. En syrisk venn viste meg hvilken te han liker å drikke, og jeg drikker bare den. Eventuelt Yorkshire te, hvis jeg får tak i de store eskene med 100 teposer i hver 1
Tabris Skrevet onsdag kl. 15:57 #12 Skrevet onsdag kl. 15:57 Jeg er lite glad i te, spesielt svart te. Det synes jeg er fælt. Men når høsten og vinteren kommer og det er kaldt ute, da liker jeg en kopp te med eple og kanel om kvelden. Ingen melk, har to suketter oppi.
Hanne67 Skrevet onsdag kl. 16:00 #13 Skrevet onsdag kl. 16:00 (endret) Dere som er eksperter på te. Hvor varmt vann bruker dere? Jeg har lest at det ikke skal bli så varmt at det koker, - stemmer det? Jeg pleier å drikke gul Lipton til frokost og brødmat. Den er såpass nøytral at det går fint. Liker forøvrig te med sitron + eple og kanel Endret onsdag kl. 16:00 av Hanne67 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:01 #14 Skrevet onsdag kl. 16:01 Finnes det en te som smaker noe mer enn varmt vann? Jeg har lyst å drikke mer te, men det er så "vassent". Anonymkode: 7324a...d7b
Daria Skrevet onsdag kl. 16:17 #15 Skrevet onsdag kl. 16:17 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har du noen tips til nettbutikker ? Anonymkode: 410e9...b25 Jeg handler mye på Te- og kaffehuset (de har også fysisk butikk i Trondheim), Perchs og Black Cat (fysiske butikker i Oslo). Hanne67 skrev (13 minutter siden): Dere som er eksperter på te. Hvor varmt vann bruker dere? Jeg har lest at det ikke skal bli så varmt at det koker, - stemmer det? Til svart te og rooibos bruker jeg vann kokepunktet, grønn og hvit skal ha lavere temperatur (75-80 grader). 1
elien Skrevet onsdag kl. 16:48 #16 Skrevet onsdag kl. 16:48 Yogi Tea, Classic Chai drikker jeg daglig, sommer som vinter.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:55 #17 Skrevet onsdag kl. 16:55 Varierer en del fra merkene Pukka og Kolonihagen. Anonymkode: 507ed...0b7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:56 #18 Skrevet onsdag kl. 16:56 Liker first price earl grey jeg. Drikker stor kopp med 1 pose og 2 suketter i. Melk også ofte. Anonymkode: 8b2c9...d55 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:59 #19 Skrevet onsdag kl. 16:59 Earl grey, appelsin te og sitron te. Alt fra tebutikk, løsvekt te😋 Anonymkode: 87d87...180 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:00 #20 Skrevet onsdag kl. 17:00 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må du ikke ofte på do om natten da? Anonymkode: 410e9...b25 Nei, aldri vært et problem. Anonymkode: 85b2b...a23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå