Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke jeg. Jeg respekterer heller ikje bachelor studenter som flyter igjennom på andres arbeid.

I mitt syn faller norge sammen av folk med høye titler, men som i prinsippet ikke kan en dritt. 

Uansett hvilken utdannelse du tok tidligere. Så måtte du altid begynne på bunnen, før du skulle på toppen. Dette var fordi den dagen du ble sjef skulle du forstå alle ledd. Og du skulle lære deg å respektere de du hadde under deg.

I dag kan en som aldri har jobbet i en butikk, tegne en butikk. Uten å vite hvilke utfordringer de ansatte har. Og de lager butikkene mindre effektive.

I min butikk, sitter en eller annen idiot med bachelor utdannelse. Og finner ut at vi skal skjære ned 600m2 med butikk fra 5 til 2 stk. Og at de skulle klaske opp en 3 meter vegg midt i butikken. 

De skjønner ikke så enkle prinsipper som at mennesker ikke har røntgensyn, og at det ikke finnes noe effektivt i å ikke kunne ekspedere kunder i fagbutikk. I tilegg for å redde eget skinn, når det går så dårlig som vi advarte mot, pga poster vi to ikke kunne rekke, da ene avd har kø konstant, drt samme med kassen, og vi endte da med 3 poster vi to ikke kunne betjene, fordi vi ikke er blekksprut.

Det må være flaut når du , besitter høyere utdanning, og ikke klarer å kalkulere hvilket tap du fører en bedrift med. Ved å fjerne inntekten hver person drar inn. 

Høyere utdannelse har i prinsippet 0 verdi i fremtiden. Fordi vi vet jo det nå, at en hly utdannelse betyr ikke at du kan noe. Når du kan surfe på andres arbeud, fordi du ikke gidder å jobbe og samarbeide med gruppa di. Og ellers er det bare å få ki til å jobbe for deg.

Ja skjønner at mange med høyere utdannelse sliter med å få overbetalte jobber de ikke er skikket til å utføre.

Nei jeg har mer respekt og annerkjennelse å gi til han/hun som startet å vaske dass. 

Det er bare å se seg rundt hva som ikke fungerer. Nettsystemer i helsevesen, kommuner etc, tog og jernbane, strøm situasjon er jo skapt av idioter bare for å nevne noe. 

Konsekvens tenking og helhetlig tenking er tydeligvis en mistet egenskap.

Anonymkode: e23f7...b77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...