Gå til innhold

Toyota rav 4 plugin hybrid.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som eier/har eid den og har erfaringer å dele?

Anonymkode: 5ec08...4a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville holdt meg unna hybrid løsninger. Her har du både eldre forbrenningsmotor med dens utfordringer ihht til service og deler i tillegg til ett moderne batteri og motor system. Dobbelt opp med ting som kan gå galt mao.... Kan bli svært kostbart på sikt. En Rav 4 diesel er nok en bedre løsning vil jeg si.

Anonymkode: 165a2...985

AnonymBruker
Skrevet

RAV4 er jo kjent som en pålitelig bil, men det er også alt den er god på. Dårlig å kjøre, få funksjoner, høy bruktpris...du får så mye mer bil om du går for tilsvarende elektrisk fra Korea.

Anonymkode: e4aa2...c26

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg bør holde meg unna hybrid?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I Norge under norske forhold, ja. Kjøp elbil hvis du likevel kan lade hjemme - og dét er jo poenget med ladbar hybrid. Du sparer tusenvis av kroner i året, sammenlignet med en overpriset Toyota, titusenvis.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ville holdt meg unna hybrid løsninger. Her har du både eldre forbrenningsmotor med dens utfordringer ihht til service og deler i tillegg til ett moderne batteri og motor system. Dobbelt opp med ting som kan gå galt mao.... Kan bli svært kostbart på sikt. En Rav 4 diesel er nok en bedre løsning vil jeg si.

Anonymkode: 165a2...985

Dette er jeg helt enig i.

Hybrid var en praktisk mellomløsning i en kort periode. Som bruktbiler er det så mange kostnadsfeller at jeg ville ligget langt, langt unna. Det finne mange veldog gode brukte elviler på markedet med god rekkevidde og ladeeffekt. Det vil være et mye bedre og tryggere valg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Noen her som eier/har eid den og har erfaringer å dele?

Fantastisk familiebil. Har ingenting negativt å si om denne. Kjøp gjerne ambassadør (?)-modellen med kjøling i sete og luke i taket. 

Anonymkode: a5ea9...ce7

• Liker 1
Skrevet

Ingen grunn til å styre unna RAV4 hybrid. Det er bunnsolide, komfortable og praktiske biler som det nesten aldri er noe galt med. Toyota bygger biler som går, og går, og går, i motsetning til mange europeiske og amerikanske merker som kan bli dyre å eie når de passerer 4-5 år.

Noen liker å skremme med at hybridbiler har dobbelt opp med drivsystemer som kan feile, men det er etter min mening bare tull. Det er heller sånn at de to systemene avlaster hverandre og gjør at begge systemene, både det elektriske og det fossildrevne, får lenger levetid. Jeg har selv kjørt omkring en million kilometer med hybridbiler fra Toyota, og har aldri opplevd problemer med motorer, drivverk og batterier. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig gammeldags med hybrid da

Anonymkode: 0053c...7f2

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Utrolig gammeldags med hybrid da

Anonymkode: 0053c...7f2

Noen ganger er det fornuftig og riktig å være litt "gammeldags". Enhver må finne den bilen, eller hva det nå er man trenger, som passer best til eget behov, og selv om det nyeste og mest fancy kan være morsomt å ha, er det allikevel ikke alltid nødvendig eller fornuftig å velge det.

AnonymBruker
Skrevet
aksase skrev (8 timer siden):

Noen ganger er det fornuftig og riktig å være litt "gammeldags". Enhver må finne den bilen, eller hva det nå er man trenger, som passer best til eget behov, og selv om det nyeste og mest fancy kan være morsomt å ha, er det allikevel ikke alltid nødvendig eller fornuftig å velge det.

Det et godt perspektiv og et fornuftig innspill å ha med seg. Men å kjøpe hybrid i 2026 når man kan lade hjem...er litt som å kjøpe hest og kjerre i 1965 for å dra til og fra jobb og hente ungene i barnehagen. Det blir for gammeldags.

AnonymBruker
Skrevet

Men greia er at jeg føler meg tryggere på å ha både bensin og el. Og den Rav4 hybrid plugin kan man jo kjøre 75 km elektrisk. Som er nok frem og tilbake fra jobb. Hva tenker dere? Føler dere det ikke risky å kun skulle være avhengig av elektrisk?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men greia er at jeg føler meg tryggere på å ha både bensin og el. Og den Rav4 hybrid plugin kan man jo kjøre 75 km elektrisk. Som er nok frem og tilbake fra jobb. Hva tenker dere? Føler dere det ikke risky å kun skulle være avhengig av elektrisk?

Hvorfor skulle det være risky? Utviklingen på elbiler er kommet så langt nå. Med god rekkevidde, så kan man ofte kjøre i flere dager uten å måtte lade bilen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså du gjør hva du selv vil. Men om du spør etter erfaring så kjøpte vi også PHEV fordi svigermor maste om at vi ikke kan ha to elbiler. Var en idiotisk beslutning...elbil er raskere, billigere, stillere, enklere, lettere å ha med å gjøre i alle sammenhenger. Synes jeg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det et godt perspektiv og et fornuftig innspill å ha med seg. Men å kjøpe hybrid i 2026 når man kan lade hjem...er litt som å kjøpe hest og kjerre i 1965 for å dra til og fra jobb og hente ungene i barnehagen. Det blir for gammeldags.

I 1965 tok vel de fleste sykkel, buss eller beina fatt til jobb. Folk bodde mye nærmere jobben den gangen, og det var bra for miljøet og lommeboka. Barnehage hadde vel knapt noen hørt om. De fleste mødre var hjemmeværende, og de som ikke var det, ordnet seg gjerne med en dagmamma. Og på 60-tallet, jobbet hesten på gården ofte side om side med den skinnende nye gråtass-traktoren. 🙂 

Jeg ser forsåvidt poenget du prøver å få fram, men å hevde at hybridbiler er for gammeldags, det mener jeg er å overdrive. Jeg mener at det må gå an å velge hybridbil dersom det er det man finner mest tjenlig, uten å bli kalt gammeldags. Veldig mange er godt tjent med en litt eldre og billigere bil, og da er det foreløpig ikke så mye helektrisk å velge i.

Selv har jeg en stor selvladende, 15 år gammel hybrid-SUV fordi det er det mest praktiske når jeg skal slepe en 2-tonns tilhenger land og strand rundt. Det er foreløpig ikke mange elbiler som egner seg for den slags bruk. Og når jeg ikke trenger å slepe tilhenger, har jeg en mindre, og like gammel, dieselbil som er helt utmerket til sitt formål. At begge har gått en kvart million kilometer, bekymrer meg ikke.

Anonymkode: 199cd...974

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg mener at det må gå an å velge hybridbil dersom det er det man finner mest tjenlig, uten å bli kalt gammeldags

Du kan finne noe gammeldags mest tjenlig, det ene utelukker ikke det andre. Platespillere er tilbake, folk liker å skrive for hånd igjen og klipper plenen med ljå. Gammeldags er ikke automatisk uønsket. I tilfelle bil, der gammeldags betyr det mangedoble av driftskostnader, forurensning og lydplager, er det nok mer tilfelle, ja. Men, som sagt, folk velger det de selv ønsker. Likevel må de tåle tilbakemelding når man spør om tilbakemelding. Ikke verre enn det, egentlig. 

shrug.gif.63bb1d5f190ecb82763408808ef3965e.gif

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...