Gå til innhold

Hvordan fungerer vennegrupper?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mange barn er det i hver gruppe?

Hvor ofte er barna i disse gruppene?

Hvilken tid er satt av til dette?

Hva gjør barna i vennegruppene sammen?

Anonymkode: 83037...9bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss var det 4 barn i hver gruppe. Vi hadde vel ett besøk i måneden første gangen, andre gangen var det ett besøk i uka. 

Max 2 timer (eller mer om man vil), jeg tenker at 2 timer holder. Jeg hentet de på sfo kl 15, vi dro hjem og de lekte en del, så spiste vi middag (pølser eller noe annet barnevennlig) og så dro de hjem.. Her lekte de med alle lekene på rommet og trampolina. Hadde litt brettspill, tegnesaker etc i bakhånd ved krise, men gikk bra uten. Sånn gjorde de andre det og. 

Anonymkode: 0202d...911

Skrevet

Hos oss har det vært 4-5 barn per gruppe, med ett treff i høstsemesteret og ett om våren. 
Varighet: ca.2- 2 1/2 time. 
Her lot vi de bare ha frilek i starten og litt senere dekket vi på spisebordet med ulike typer topping slik at de kunne lage hver sin pizza. Ved henting kom foreldrene innom til en kopp kaffe, slik at vi ble litt kjent med dem også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hos oss var det 4 barn i hver gruppe. Vi hadde vel ett besøk i måneden første gangen, andre gangen var det ett besøk i uka. 

Max 2 timer (eller mer om man vil), jeg tenker at 2 timer holder. Jeg hentet de på sfo kl 15, vi dro hjem og de lekte en del, så spiste vi middag (pølser eller noe annet barnevennlig) og så dro de hjem.. Her lekte de med alle lekene på rommet og trampolina. Hadde litt brettspill, tegnesaker etc i bakhånd ved krise, men gikk bra uten. Sånn gjorde de andre det og. 

Anonymkode: 0202d...911

Her har ingen mulighet til å he te så tidlog, hva gjør man da? Jeg slutyer tidligs kl. 16 på jobb og har reisevei i tillegg😅

Skrevet

De tre første spørsmålene varier veldig, så det må dere vel diskutere litt på foreldremøte? Uansett får dere informasjon om det, enten fra skolen eller FAU.  Her var de delt inn i 5-6 stk, og møttes ettermiddag en gang i måneden. Så byttet vi på å invitere. Neste år gjorde de om på gruppene, slik at de var med andre. Ca et par timer hver gang.  Hva vi gjorde var litt forskjellig. Mange inviterte bare hjem, hadde litt mat og frilek. Noen var ute, grillet, akte, pølser på termos, gikk tur. Det skal ikke være noe voldsomme greier, ikke gå på lekeland. Bare helt enkelt.  

Anonymkode: 5e017...1ec

Skrevet
Sandie skrev (1 minutt siden):

Hos oss har det vært 4-5 barn per gruppe, med ett treff i høstsemesteret og ett om våren. 
Varighet: ca.2- 2 1/2 time. 
Her lot vi de bare ha frilek i starten og litt senere dekket vi på spisebordet med ulike typer topping slik at de kunne lage hver sin pizza. Ved henting kom foreldrene innom til en kopp kaffe, slik at vi ble litt kjent med dem også. 

Et treff høsr og vår hos hver enkelt eller totalt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De tre første spørsmålene varier veldig, så det må dere vel diskutere litt på foreldremøte? Uansett får dere informasjon om det, enten fra skolen eller FAU.  Her var de delt inn i 5-6 stk, og møttes ettermiddag en gang i måneden. Så byttet vi på å invitere. Neste år gjorde de om på gruppene, slik at de var med andre. Ca et par timer hver gang.  Hva vi gjorde var litt forskjellig. Mange inviterte bare hjem, hadde litt mat og frilek. Noen var ute, grillet, akte, pølser på termos, gikk tur. Det skal ikke være noe voldsomme greier, ikke gå på lekeland. Bare helt enkelt.  

6 stykk er mange barn å ha hjemme for de som ikle har så god plass.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Et treff høsr og vår hos hver enkelt eller totalt?

Hos hver enkelt. 

• Liker 1
Skrevet

Her har ingen mulighet til å he te så tidlog, hva gjør man da? Jeg slutyer tidligs kl. 16 på jobb og har reisevei i tillegg😅

Da henter du alle når du henter din. Dette gir du jo beskjed om på forhånd, så er de barna på sfo til du kommer. Dersom noen går hjem i mellomtiden, kommer foreldrene ned igjen med de, eller møter deg der dere avtaler. 

• Liker 2
Skrevet

Har dere mulighet for å være i gymsalen eller annet lokale på skolen? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var noen som var utendørs, jeg vet ikke om det var pga plass eller om de bare foretrakk det.  

• Liker 1
Skrevet

Hos oss var det fem barn, og vi møttes hjemme hos hvert barn en gang hvert år (1.-4. klasse). Det skal være foreldrestyrt aktivitet og et enkelt måltid. Vi har løst dette med pepperkakepynting, grilling av pølser på bål eller lignende. En gang laget vi fuglemat og en gang gipsmasker. Egentlig kjekt å bli bedre kjent med ungene på trinnet ☺️

Skrevet

5 eller 6 pr gruppe, møtes 1 gang i mnd. Så i 1.klasse hadde alle i gruppen hver sin "gang" hjemme hos seg. Hentet og gikk hjem fra skolen sammen, lek og mat og foreldre kom for en kaffe før vi avsluttet. Ca 2 timer. Her har vi hatt på tvers av pararellklassene og har fungert veldig fint. Gledet seg veldig til treffene! 

Anonymkode: e4c06...829

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Da kan man prøve å være litt kreativ. 
invitere med på skogstur og grille pølser på bålet, være ute i hagen, på lekeplassen etc.. 

Anonymkode: 3956b...7d4

• Liker 3
Skrevet

Hvor mange barn er det i hver gruppe? 

4

Hvor ofte er barna i disse gruppene?

Var vel meininga at alle på gruppa skulle ta initiativ til eitt treff i løpet av halvåret. Nokre grupper starta aldri opp. 

Hvilken tid er satt av til dette?

Eit par timar tenkjer eg

Hva gjør barna i vennegruppene sammen?

Mest uteaktivitet her, som park, leikeplass, strand, uteområdet på skulen. Nokre hadde besøk heim, og nokre var i gymsalen. 

Anonymkode: 5ed10...0d5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Avtal å møtast ute ein stad. Finn ein ettermiddag det passar for dei fleste. Kan og møtast i helga, men då er jo gjerne ein del vekkreist. 

Anonymkode: 5ed10...0d5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...