Gå til innhold

EU har ødelagt White Spirit

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Alle produsenter "må" nå selge lavaromatisk white spirit. Denne er det bare å helle ut i kjøkkenvasken. Den er så dårlig at den hverken kan brukes til å rense malingskoster eller tynne ut oljemalinger, slik som før. Brukt Jotun sin white spirit i alle de år, men nå har EU satt ned foten. Jeg er fly forbanna på den forpulte EU dritten som skal styre hele livet vårt.

Endret av ThereGoesBob
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

EU har vel strengt tatt ødelagt det aller meste de involverer seg i.

Anonymkode: 206c1...7b0

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Maling setter jeg vekk. Har aldri kjøpt en white spirit-flaske i hele mitt 42-årige liv.

Anonymkode: f815e...39c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

EU har vel strengt tatt ødelagt det aller meste de involverer seg i.

Anonymkode: 206c1...7b0

Synes du ikke det er en fordel at vi alle bruker USB C nå? Jeg savner ikke tiden hvor man trengte en egen lader for hvert eneste produkt man hadde i huset. Nå kan alt lades med samme ledning.

Anonymkode: 033b8...512

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke flaut å være så forstokka gubbete og så barnslig på en gang? Være så voksen at man daglig bruker white spirit til ett eller annet, og samtidig ha "forpult" i sitt skriftlige vokabular....
Men jeg forslår at du finner et forum med andre gubber og/eller malere, uansett hvilket kjønn eller alder du har er nok ikke kvinneguiden det rette stedet for deg.

Anonymkode: 94705...501

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

White sprit er litt 1985.

Anonymkode: 91b51...870

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke flaut å være så forstokka gubbete og så barnslig på en gang? Være så voksen at man daglig bruker white spirit til ett eller annet, og samtidig ha "forpult" i sitt skriftlige vokabular....
Men jeg forslår at du finner et forum med andre gubber og/eller malere, uansett hvilket kjønn eller alder du har er nok ikke kvinneguiden det rette stedet for deg.

Anonymkode: 94705...501

Er det internetpolitiet som er på farta? Skal du diskutere min person, kan du opprette et eget emne for det, men tviler på det ville slått an.

Synes forøvrig vorpult er et fint og litt kult ord.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Synes du ikke det er en fordel at vi alle bruker USB C nå? Jeg savner ikke tiden hvor man trengte en egen lader for hvert eneste produkt man hadde i huset. Nå kan alt lades med samme ledning.

En ting. En bra ting. En tupp på en ladekabel. Skulle heller hatt 50 ulike ladere enn noen som helst innvirkning fra EU.

Anonymkode: 5a2a7...ee7

• Liker 2
Skrevet

Eu er rote til mye dumt for oss.  Strømprisene er det verste.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
ThereGoesBob skrev (På 26.8.2026 den 11.27):

Alle produsenter "må" nå selge lavaromatisk white spirit. Denne er det bare å helle ut i kjøkkenvasken. Den er så dårlig at den hverken kan brukes til å rense malingskoster eller tynne ut oljemalinger, slik som før. Brukt Jotun sin white spirit i alle de år, men nå har EU satt ned foten. Jeg er fly forbanna på den forpulte EU dritten som skal styre hele livet vårt.

Du får teste Jotun Penselrens da. Den skal være rimelig effektiv. Alternativt terpentin

Skrevet
LiseTV skrev (På 1.9.2026 den 20.45):

Eu er rote til mye dumt for oss.  Strømprisene er det verste.

Skyld heller på Stortinget!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2026 den 18.31):

USB C er ikke bare USB C. Det er mange variasjoner på hvor mye de ulike kablene kan overføre av data etc.

Anonymkode: acc83...866

Skrevet
Bombibit skrev (12 timer siden):

Skyld heller på Stortinget!

Ja det er dei som har vedteke det,  heilt rett

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Synes white spirit er rasistisk!

Anonymkode: f2ef7...dbc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Synes white spirit er rasistisk!

Anonymkode: f2ef7...dbc

Nei, egentlig gjør du ikke det.

Anonymkode: f815e...39c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...