AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:50 #1 Skrevet onsdag kl. 08:50 Jeg vet jeg tråkker midt i et vepsebol nå men .. Dette med at folk i helse og andre yrker ikke får spist,tatt pause eller gått på do handler litt om snillisme. Man må bare ta sin rett og få i seg mat, hele jobben fungerer bedre om folk får spist. Så sant det ikke står om liv så går det an. For det står ikke ALLTID om liv! Om en eldre person bare vil be om noe,spørre om noe eller bare er selskapssyke så går du på do før du går dit. Samme i barnehagen,det er alltid tid om du vil. Akkurat disse to har jeg nok kunnskap til å vite hva jeg snakker om. Vi må tenke på oss selv og, ellers møter vi veggen. Anonymkode: 35f5f...472
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:10 #2 Skrevet onsdag kl. 16:10 Ja, enig. Jeg mener det er dumsnilt når folk strekker seg altfor langt og ikke setter sunne grenser. Jeg kan attestere for at dette skjer ofte i mitt eget yrke, også (lærer). Noen jobber alle timer i døgnet og blir utbrent, men de hadde gjort en helt ok jobb innenfor de timene man er ment å jobbe. Og når man har jobbet det man skal, da gir man beskjed til avdelingsleder eller rektor om det man ikke rakk, eller skriver avvik. Anonymkode: 40f18...1cc 3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:15 #3 Skrevet onsdag kl. 16:15 Svinger tjenestebilen innom bensinstasjoner støtt og stadig. Lunsjen tas i bilen på en eller annen parkeringsplass når man har en åpning for det. Anonymkode: ea496...21a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:54 #4 Skrevet onsdag kl. 16:54 Har man betalt pause, så tar man pause der det passer seg. Noen dager får man mer, andre dager spiser man mens man jober. Anonymkode: 62e71...588 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:14 #5 Skrevet onsdag kl. 17:14 Jobber I bhg, og vi tar alltid pause. Og passer også på at de andre får pause, selv om noen kan prøve seg på at de ikke trenger osv, så får de bare beskjed om å gå å ta pause. Det gagner ingen at noen ikke tar pausen sin synes jeg. Viktig for arbeidsmiljøet at alle får pause, og strekker seg for at alle føler det skal være greit å gå fra i 30 minutter. Ingen som slenger "ja. Du må vell gå å ta pause da". Vi unner hverandre pause også trør vi til litt ekstra under pausetid. Anonymkode: bbf81...ed6 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:08 #6 Skrevet onsdag kl. 18:08 Tja. jeg var i skogen på mandag i 5 timer uten do i nærheten. Kan jo tisse i skogen, men ikke så stas med mensen og 50 6.klassinger rundt omkring😆 Men er i grunn enig med deg altså, som regel må man bare ta seg tid! Anonymkode: c554d...1ab
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:18 #7 Skrevet onsdag kl. 19:18 Det er ikke så svart/hvitt. Vi kan ikke alltid gå til pause, travel akuttavdeling. Handler jo faktisk om liv/død eller pasienter og ansatte sin sikkerhet. Anonymkode: b8900...50c 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:33 #8 Skrevet onsdag kl. 21:33 Tror knapt jeg har kunnet gå på do i de 14 årene jeg har jobbet Anonymkode: 58eda...aae
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå