Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er mamma til en gutt i 6 klasse som sliter i vennegruppen sin.  Han har problemer med at de andre guttene (4 stk) er meget sjalue og går til angrep på han hvis han har hatt besøk eller vært på besøk ( innad i denne gjengen) de andre kan gjøre som de vil uten

å bli nærmest halshugget .  Han får ubehagelige spørsmål om hvorfor han ikke spurte den og den i stedet, hvorfor han ikke tar telefonen hver gang noen ringer ( det ringes i ett kjør hele dagen) .så sitter de andre og baksnakker han i telefonen mens han selv hører på.  Han blir helt fryst  til is stakkar og klarer ikke å forsvare seg😞 han er alltid grei og snill mot alle , men får aldri noe igjen. I sommer har han og en av de andre hatt god kontakt , og det fikk han gjennomgå for! Han andre fikk ikke noe klager på det.  Sånn har det vært hele barneskolen. Guttene kontrollerer hverandre, og må ha et offer og hakke på og tråkke på. Det er disse vennene barnet mitt har, og han klarer ikke finne nye. Jeg som mamma ligger våken og bekymrer meg hver natt nå og går rundt med en stor klump i magen hver dag. Det er så vondt å se på hvor ensom han blir oppi dette da han må trekke seg unna samtaler og online spill. Han er alltid grei mot alle og godt likt. Så hvorfor skjer dette? Han inkluderer og inviterer etter tur. Er snill , god og medgjørlig med vennene , omsorgsfull og god på skolen og privat.  Dette knekker meg som mamma . Er dette vanlig ? Jeg er usikker på om jeg overreagerer her og burde « roe» meg noen hakk, eller om reaksjonen min er normal. Altså går hver dag med til å bekymre meg og ligge halvveis våken om nettene 😞 opplever forresten lite hjelp fra skole , foreldrene som ikke bryr seg osv.

Anonymkode: 47263...a03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei. Jeg er mamma til en gutt i 6 klasse som sliter i vennegruppen sin.  Han har problemer med at de andre guttene (4 stk) er meget sjalue og går til angrep på han hvis han har hatt besøk eller vært på besøk ( innad i denne gjengen) de andre kan gjøre som de vil uten

å bli nærmest halshugget .  Han får ubehagelige spørsmål om hvorfor han ikke spurte den og den i stedet, hvorfor han ikke tar telefonen hver gang noen ringer ( det ringes i ett kjør hele dagen) .så sitter de andre og baksnakker han i telefonen mens han selv hører på.  Han blir helt fryst  til is stakkar og klarer ikke å forsvare seg😞 han er alltid grei og snill mot alle , men får aldri noe igjen. I sommer har han og en av de andre hatt god kontakt , og det fikk han gjennomgå for! Han andre fikk ikke noe klager på det.  Sånn har det vært hele barneskolen. Guttene kontrollerer hverandre, og må ha et offer og hakke på og tråkke på. Det er disse vennene barnet mitt har, og han klarer ikke finne nye. Jeg som mamma ligger våken og bekymrer meg hver natt nå og går rundt med en stor klump i magen hver dag. Det er så vondt å se på hvor ensom han blir oppi dette da han må trekke seg unna samtaler og online spill. Han er alltid grei mot alle og godt likt. Så hvorfor skjer dette? Han inkluderer og inviterer etter tur. Er snill , god og medgjørlig med vennene , omsorgsfull og god på skolen og privat.  Dette knekker meg som mamma . Er dette vanlig ? Jeg er usikker på om jeg overreagerer her og burde « roe» meg noen hakk, eller om reaksjonen min er normal. Altså går hver dag med til å bekymre meg og ligge halvveis våken om nettene 😞 opplever forresten lite hjelp fra skole , foreldrene som ikke bryr seg osv.

Høres ut som en veldig stressende situasjon for barnet ditt hvor han må gå på «tåhev» for ikke å utløse en bombe blandt de andre. Høres ikke godt ut.  Jeg har dessverre ingen gode råd , men håper det løser seg❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dette med at barna lider er vondt , da vi vet at barna har det vondt og det er verre enn å ha det vondt selv. Av kjærlighet til barna våre ønsker vi bare at de skal ha det bra og ha gode følelser . Så kan vi ikke alltid kontrollere at det er slik vi vil. Da kommer frustrasjonen og bekymringene og hjelpesløsheten som en svart skygge og tar oss.  Hilsen 4 barns mamma

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bytt skole. Det er ikke verdt å la barn bli ødelagt av et sånt miljø. Det er ikke noe å vente med. Bare bytt! 

Anonymkode: 367bc...7c7

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Går de i klasse sammen? I så fall, kan skolen være til hjelp for å løse opp i dette? Det må jo også bli et problem i klassemiljøet når de er så mange. Hvis ikke ville jeg tatt kontakt med de andre foreldrene og spurt om dere kunne satt dere ned og prate sammen om hvordan guttene har det. Det krever innsats fra alle. 

Ellers ville jeg også sett på om det er noen alternative vennskap han kan bygge opp som er tryggere for han. Går han på fritidsaktivitet med noen? Har han en venn fra barnehagen det går an å få kontakt med igjen? Noen som er utenfor gjengen og kan gi han gode og fine opplevelser med vennskap utenom. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville sterkt vurdert skolebytte. Det kan ha ekstreme konsekvenser. 

Anonymkode: 98dd9...519

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sov i timen. Ta opp tema med skole og forelder. Be om møter. Går ikke dette veien så varsle statsforvalter. Skolebytte bør absolutt anbefales også. Jeg tryglet om skolebytte som barn men fikk aldri. Ble helt ødelagt av skolen.

Anonymkode: 7e2de...43c

• Hjerte 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

_popcorn_, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...