AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Vi er godt i gang med planleggingen, mye er bestilt, bestemt og under kontroll. Men det vi ikke klarer å lande på er hvem vi ønsker å spørre som toastmaster.. vi har et par som veldig gjerne vil, men som vi er usikre på. Min kjære vil han sin bror, der har jeg lagt ned veto, det hadde vært katastrofe. Har et par jeg vet hadde løst det med glans, men vet også at de har travle liv og jobber, så usikker på om de har helt kapasitet.. hva la dere vekt på ved valg av toastmaster? Anonymkode: 0f985...48f 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Tips: det sto en artikkel om en proff toastmaster i Aftenposten enten helgen som var eller helgen før der igjen. Og han kom også med noen tips til vanlige toastmastere. Jeg finleste ikke artikkelen, bare gløttet på den. Men di kan jo gå innom biblioteket om du ikke har lest den. Masse lykke til med utvelgelsen og med bryllupet ❤️ Anonymkode: 50fe6...84a 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tips: det sto en artikkel om en proff toastmaster i Aftenposten enten helgen som var eller helgen før der igjen. Og han kom også med noen tips til vanlige toastmastere. Jeg finleste ikke artikkelen, bare gløttet på den. Men di kan jo gå innom biblioteket om du ikke har lest den. Masse lykke til med utvelgelsen og med bryllupet ❤️ Anonymkode: 50fe6...84a Aftenposten - Fulle onkler og lange taler - stadig flere... | Facebook Han er profesjonell toastmaster: – Det er et privilegium Her er det. Ps, ikke for at dere skal velge en proff en, men fordi det var ideer her man kan tenke på i valg av en helt vanlig, uproff toastmaster. Anonymkode: 50fe6...84a
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Skrevet 17 timer siden Leste om han som hadde det som karriere. Etter min mening skal ikke en toastmaster ta stor plass selv eller bruke mye tid på å selv tale, kommentere osv. En toastmaster skal holde regien og la andre skinne. Det krever selvbeherskelse for endel. Det krever også at det er en som ser på det som et oppdrag og selv holder igjen på alkohol, f.eks. Hvis dere kjenner noen dere tenker kan klare det med glans, ville jeg spurt dem. For de som har trygghet og erfaring vet de antakelig hva som skal gjøres og huskes på. Noen ganger er det nettopp de med «travle jobber» . Jeg tenker de burde ha et realistisk forhold til det så de kan avgjøre om de kan ta det på seg. Jeg synes det er en stor ære å bli spurt, så de blir nok glade for å bli tenkt på. Tipper de sier ja. Anonymkode: fdd5e...ed7 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi er godt i gang med planleggingen, mye er bestilt, bestemt og under kontroll. Men det vi ikke klarer å lande på er hvem vi ønsker å spørre som toastmaster.. vi har et par som veldig gjerne vil, men som vi er usikre på. Min kjære vil han sin bror, der har jeg lagt ned veto, det hadde vært katastrofe. Har et par jeg vet hadde løst det med glans, men vet også at de har travle liv og jobber, så usikker på om de har helt kapasitet.. hva la dere vekt på ved valg av toastmaster? Anonymkode: 0f985...48f Har vært det flere ganger og mannen er det ofte. Også for folk vi ikke kjenner godt privat, men som har «sett oss før». Jeg tror at folk henger seg for mye opp i relasjon, mer enn funksjon og egnethet. At forlover, søsken eller andre nære «burde ha rollen». Særlig hvis man har flere nære venner, men kun én kan være forlover. En toastmaster må kunne «lese rommet», bruke humor, må ha god kontakt med kjøkkenet, være flink til å lese mennesker, klare å sette grenser og tørre å si nei til folk. Å være god til å improvisere er også viktig. Ofte får man kaster på seg helt andre praktiske oppgaver. Jeg har merket meg at det er lettere med «litt relasjonell-avstand», siden det gir mindre konflikter. Man blir flinkere til å holde en «fastsatt kjøreplan», for å få logistikken til å gå opp. Man blir tillagt færre negative intensjoner/motiv. F.eks Hvis man skjærer av «onkel Pål» så er det fordi han allerede har gått over tiden, og desserten må serveres, uten at noen tolker det som at «onkel Pål» har fått mindre taletid fordi han skilte seg fra «tante Kari» i 1983 og det har vært tredje verdenskrig i familien siden… Anonymkode: 84225...acc 1 1
Flintis Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden Fant en som var vant til å tale offentlig og ta ting på sparket. Så viste det seg at han hadde vært det før og han gjorde en utmerket jobb. Mann til en veninne av bruden og på hils med brudgommen. Passe perifer. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå